X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"מדריך למשתמש" - מחקר ראשון מסוגו, פרי עטן של הסוציולוגית ד"ר דריה מעוז והתחקירנית דבש ניב, מעניק דרכים מעשיות ויעילות להפליא לשיפור הקשר הזוגי
▪  ▪  ▪
להתחתן או לא להתחתן? [צילום: יח"צ]
ד"ר דריה מעוז [צילום: יח"צ]

האם מצויה בכלל נוסחה לזוגיות מאושרת? שלוש שנות ראיונות, של 300 זוגות ורווקים ישראלים, הצליחו לשכנע את הסוציולוגית, ד"ר דריה מעוז, שיש בהחלט הוראות-הפעלה בנושא, וכשבדרך היא אפילו מצאה בעצמה אהבה.
התוצאה: "מדריך למשתמש" - ספר בהוצאת "מטר", שהוא מחקר ראשון מסוגו, המקיף והמעודכן ביותר שנערך אי-פעם בארץ בנושא הזוגיות - שאותו כתבה בסיועה של התחקירנית דבש ניב.
המחקר מתייחס לגברים ונשים בישראל של שנות האלפיים, גילאי 80-20 ובנוי על מיפוי של כ-400 מחקרים שנעשו בארץ ובעולם בנושא בתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה וחקר המוח. הוא מעניק דרכים מעשיות ויעילות להפליא לשיפור הקשר הזוגי, לקידומו, לתחזוקו ולהפיכתו לחיובי יותר, תוך הימנעות מחזרה על טעויות רווחות ביחסים. בה בעת מהווה המחקר תמונת-מצב עדכנית ולעתים אף מציצנית של הזוגיות והרומנטיקה בישראל, ומשקף את הערכים, נורמות ההתנהגות והכללים הנהוגים כיום בישראל בתחום הרומנטי.
דריה מעוז מעידה על עצמה שחייה הפרטיים וזוגיותה הושפעו מאוד מעבודת המחקר ומכתיבת הספר. לפני כתיבתו הייתה דריה צעירה חד-הורית, בת 40, שנכוותה ממערכות-יחסים לא-בריאות. תוך כדי עריכת המחקר וניתוח החומר פגשה דריה את בן-זוגה. כיום הם גרים יחד ומצפים לבן, ומעל לכל מנהלים זוגיות בריאה וטובה המבוססת על תובנות הספר.

סקס לשימור יחסים

מסתבר שרק 9 אחוזים מהזוגות הנשואים מסופקים מאוד מכל ההיבטים של הזוגיות שלהם, לעומת 40 אחוז שאינם מסופקים ממנה משום היבט. מסתבר גם שיותר מ-50 אחוז מהציבור בארץ סבורים שאנשים נשואים מאושרים יותר מאלה שאינם נשואים, אבל רק במקרה שהנישואים אכן טובים. במקרה שהם גרועים - עדיף לדעת רובם שלא להינשא כלל.
במחקר, שארך חמש שנים תמימות ושכלל יותר מאלף נשים, דיווחו 84 אחוז מהן כי הן עושות סקס קודם כל כדי לתחזק ולשמר את היחסים שלהן. 10 אחוזים מהנשים הודו שעשו סקס לפחות פעם אחת בחייהן מסיבות כלכליות, ו-31 אחוז הודו שעשו סקס עם גבר שאינן אוהבות, וזאת רק כדי לעורר את קנאתו של הגבר שאותו הן אוהבות. נתון מפתיע נוסף: יצר הנקמה של הנשים, שהוביל 51 אחוז מהן לקיים יחסי מין, בעיקר כדי לנקום על בגידה של בן הזוג.
מסתבר שאחד הדברים שהכי מעצבנים נשים ישראליות הוא בן-זוג עייף, משועמם ואדיש - כזה שלא מדבר, לא מגיב, שמסתובב בבית במבט בוהה ושלא מתייחס לבת-זוגו; שמשתרע על הספה, שנמלט לאינטרנט ולטלוויזיה, שעסוק מדי בענייניו ופחות מדי בהן. לעומתן, אחד הדברים שהכי מעצבנים גברים ישראלים הוא אישה קוטרית, מנג'סת, טוחנת ותופרת, שמתעצבנת מכל דבר, שמתמרמרת, שמעכירה אווירה, שמקנאה, שמגבילה ושגוזלת מהם את החופש. ולבסוף עוד פרט פיקנטי מן המחקר הנדיר: במקרה שבו אישה מביעה סלידה ובוז ארבע פעמים ומעלה, במהלך שיחה בת רבע שעה, סביר להניח שבני הזוג ייפרדו בתוך ארבע שנים.

תאריך:  03/12/2010   |   עודכן:  03/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השריפה בכרמל מוכיחה שוב שאנחנו לא מסוגלים לתכנן אפילו צעד אחד קדימה. עכשיו תארו לעצמכם מה יקרה אם יפלו פה טילים.אנחנו מתייחסים לחיינו כמו אל תוכנית ריאליטי; הבעיה היא, שבמשחק הזה כולנו מפסידים
קיריל הדר
הפרשה היא תעודת עניות נוספת המאשרת כי בישראל אין דיון נוקב, אין תקשורת ראויה, ואין דבר המזכיר במאומה דיון ציבורי בנוגע לנושאים האקטואליים השונים    מאחורי הטענות האכזריות נגד אורלי אינס מסוגלים לעמוד רק ציונים מרושעים
נסים ישעיהו
ידוע לכל משכים קום כי בסוף הלילה מתגבר החושך ביותר עד שלא רואים כלום. כך גם בגלות, מצויים בחושך מנטלי כזה שלא רואים לכאורה שום ייחוד בעם ישראל. אבל דווקא כאשר מתגברים קשיי הגלות, דווקא אז יש לצפות שיגיע כבר קץ הימים ומיד יפציע קץ הימין
יחיאל (חיליק) רוזמן
האם ייתכן מהפך ביחסי ישראל-הודו?    האם נסולק מהודו כמו שסולקנו מאירן?    האם ייתכן ארדואן הודי?    יותר מכך - האם תיתכן הפתעה רבתי בשנים הבאות, הפתעה המנוגדת למהלכים הפוליטיים הנצפים?    האם ייתכן ברבור שחור בהודו?
איתמר לוין
אסון הכרמל שוב יביא להרבה דיבורים; אנחנו דורשים מעשים: לחקור, לשנות, להעניש - ומיד    בעולם העסקים כבר למדו כיצד לדבר הרבה ולא לומר דבר. ראו את שלמה אליהו, יגאל דמרי, גיורא איילנד, נטוויז'ן ואפילו תיאטרון הבימה    סלקום מצאה פתרון הרבה יותר פשוט: היא לא אמרה כלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il