X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה בתדריך. לשמאלו: השר אהרונוביץ' [צילום: משה מילנר/לע"מ]
ראש הממשלה הוזה
מס רכוש לא יכסה את נזקי השריפה בכרמל
קרן הפיצויים, הפועלת יחד עם מס רכוש, מכסה רק נזקי מלחמה ובצורת, לא נזקי דליקות או שיש לך פוליסה, או שתסמוך על הבטחות האוצר משרד האוצר מבהיר: לא נשלם זוכרים איך טרטרו את מגורשי גוש קטיף?
ישראל תקים כוח אווירי לכיבוי שריפות
איתמר לוין
נתניהו אמר כי ניתן יהיה לרתום מטוסים אלו למערך איזורי, לטובת כל עמי המזרח התיכון * "אנו עסוקים בקרב מול האש, לא זו העת לעסוק בוועדות" * אהרונוביץ': אני עדיין לא אופטימי; יידרשו עוד מספר ימים
לרשימה המלאה

"מס רכוש יכסה את נזקי השריפה הגדולה, וכבר בשבת הגיעו לאזור שמאים כדי לבדוק את הנזקים". כך אמר (מוצ"ש, 4.12.10) ראש הממשלה בנימין נתניהו. זוהי הודעה הזויה: קרן הפיצויים, הפועלת במסגרת "חוק מס רכוש וקרן פיצויים" אינה מכסה נזקי שריפות ודליקות. מובן, ששום שמאים של הקרן לא הגיעו ולא יגיעו לאיזור. התושבים יכולים - כפי שציינו בידיעה קודמת בעניין זה - לסמוך רק על פוליסת הביטוח, אם יש להם כזו. אם לא, אוי להם.
הייתי מציע למר נתניהו, שבעבר היה שר האוצר, לעיין בסעיף 35 לחוק מס רכוש וקרן פיצויים. הסעיף קובע במפורש, כי הקרן מכסה רק שני סוגי נזקים - נזקי מלחמה ישירים ועקיפים, ונזקי בצורת. החוק אינו אומר דבר לגבי נזקי דליקות. ככל הידוע, קרן הפיצויים לא כיסתה מעולם נזקים כאלו, כי הדבר אינו במסגרת תפקידה. משרד האוצר הוא המפעיל את הקרן.
ראש הממשלה טועה כמובן גם במינוח, כי מדובר בקרן פיצויים, המנוהלת על-ידי משרד האוצר, ולא על "מס רכוש", שהוא מס ולא קרן לתשלום פיצויים. זוהי הטעות הקטנה ביותר שלו. היכן ראית, מר נתניהו, שמאים של קרן הפיצויים המגיעים לאיזור?
ואכן, משרד האוצר הבהיר הערב רשמית, כי קרן הפיצויים לא תכסה נזקים פרטיים, וכי השמאים לא יָצאו לאיזור.
החקלאים שניזוקו יכולים אולי למצוא נחמה חלקית בקרן נזקי טבע, המופעלת כמו חברת ביטוח: החקלאים משלמים פרמיה, ומקבלים פיצוי במקרים של בצורת, שטפונות ומגיפה. יתכן שהקרן תפצה אותם גם על הנזקים ליבולים. מדובר בסכומים קטנים, שוליים, 40-30 אלף שקל לדונם, ובנזק זניח.
שאלת המפתח היא: האם יש לך פוליסת ביטוח? כפי שהובהר אתמול ב-News1, רק מי שבידו פוליסת ביטוח תקפה לדירה יכול לישון בשקט, פחות או יותר, כי חברת הביטוח תפצה אותו על הנזקים, בניכוי השתתפות עצמית קטנה. החברות גם יפצו על שריפת כלי רכב מכל הסוגים, כי כמעט לכל בעל רכב יש פוליסת ביטוח מקיף. מי שיש לו פוליסה מתאימה, יקבל גם פיצוי על אובדן כלי עבודה - טרקטורים וכדומה, על אובדן מחשב-נייח ונייד וכן הלאה.
החברות משלמות לעתים קצת לאט, אבל הכיסוי שלהן הוא דבר בטוח. תשלום נזקים במאות מיליוני שקלים איננו מפחיד אותן, יש להן ביטוח משנה, בשיעור של עד 90%, על הנזקים. הנזק הממשי היחיד שייגרם למבוטח, חוץ מהשתתפות עצמית, היא שבשנה הבאה תתייקר הפרמיה שלו במקצת.

תאריך:  04/12/2010   |   עודכן:  04/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס רכוש לא יכסה את נזקי השריפה בכרמל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אלא אם כן מדובר בהצתות על רקע
חשדנית  |  4/12/10 23:17
2
אין שום סיבה שהמדינה תפצה
נחום552  |  5/12/10 01:10
 
- כן צריך לפצות
קטו הצעיר  |  5/12/10 08:22
3
פשע מושלם! הממשלה לא תחקור  ל"ת
מחבלים אחרת תשלם  |  5/12/10 01:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עורך בטאונה של מפלגת שס "יום ליום" אינו מתנצל על השימוש שעשה עיתונו במילה עמלק באופן שהתיר את דמו של ח"כ הרב חיים אמסלם    "עמלק שמצווה למחותו"? בכלל התכוונו למחאה ולא למחייה
אברהם שרון
במדינה מתוקנת, שהזרוע המבצעת בה אף היא מתוקנת – אני רוצה לקוות ולהאמין, שחלק הארי של שוטרי ישראל הם כאלה, אבל התולעים מתרבות ומרקיבות גם את היפים שבתפוחים - מח"ש אמורה להיות מחלקה קטנה וכמעט חסרת מעש - היא אינה כזאת
איתמר לוין
השוואת הודעת משרד האוצר על הטיפול בדליקה ועל תקצוב שירותי הכבאות לנתונים של המשרד עצמו, מעלה שורה של תהיות    השורה התחתונה: תקציב שירותי הכבאות יורד בהתמדה
יוסף אורן
אם יתברר שמציתים מאזרחי המדינה או מהחוץ ניסו להצית את הבית הלאומי של העם היהודי, צריכים סופרים "נאורים" לפרוש מהתמיכה ב"שלום" הפלשתיני, המעודד וגם מוליך לפתיחת "אינתיפאדה" שלישית - אינתיפאדת השריפות - נגד קיומה של מדינת העם היהודי בארץ ישראל
קובי לירז
האם אנו מוכנים למקרה של רעידת אדמה חזקה? לצונאמי מהים התיכון? למפולת בוץ? לקריסה של כול חוף ים המלח לבולענים? להתפרצות של מגיפת אבולה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il