X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה כי חג החנוכה מהווה אבן נגף של ממש לזהות השמאל הישראלי חנוכה הוא חג גבורתם של המעטים בעלי הזהות היהודית שסירבו לקבל את תכתיב מעצמת העל ולהשית על עצמם תת תרבות קלוקלת
▪  ▪  ▪
המתיוונים החדשים? [צילום: פלאש 90]

אין לך דבר החושף את משבר הזהות של השמאל הישראלי יותר מהחגים. דומה כי לא נותר חג אחד אשר שמאל זה, המבולבל וטרוף הדעת, יכול עוד להזדהות עם תכניו, לבד אולי מכמה יסודות חקלאיים שהוצאו מהקשרם הכולל בפסח, שבועות וסוכות.
יותר מכל, נראה כי חג החנוכה מהווה ממש אבן נגף לזהות השמאל הישראלי כאשר מלבד אכילת סופגניות ולביבות ואולי גם הדלקת נרות ומשחקי סביבון, מובן שאינו יכול כלל להזדהות עם תכני החג המהופכים במאה ושמונים מעלות לכל מה שאותו שמאל מטיף לו ופועל למענו. דהיינו טשטוש הזהות היהודית של מדינת ישראל, החלשת אחיזת העם בארצו וניסיון נואל ליצירת איזו 'ישראל חדשה', מדינת-כל-אזרחיה המשתרעת לאורך החוף, מנותקת ככל האפשר מזהותה היהודית המקורית ותחת זאת מורכבת מערב-רב של זהויות תלושות, קלושות ומטושטשות, ולא משמעותיות.
חנוכה הוא חג גבורתם של המעטים בעלי הזהות היהודית המקורית והעצמית שסירבו בכל תוקף לקבל את התכתיב של מעצמת העל ולהשית על עצמם את תת-תרבותה הקלוקלת. שלוש גזרות גזרו היוונים: על השבת, על המילה ועל קידוש החודש.
יוונים אלו זיהו נכונה את שלושת העניינים העיקריים עליהם הייתה (ויתכן שעדיין) מושתתת הזהות היהודית ולכן גזרו דווקא עליהם. לחלק ניכר מהציבור היהודי דאז, בעיקר בערים הגדולות, לא היה קושי רב לעמוד בגזרות באשר ממילא הלך ואיבד את שארית זהותו היהודית ותחתיה קיבל על עצמו את התרבות ההלניסטית, הם המכונים עד היום 'מתייוונים'.
ואולם משהגיעה בשורת הגזרות לאותו כפר קטן הנקרא מודיעין, ציפתה לשליח המבשר הפתעה מרה: אנשי הכפר ובראשם מתתיהו ובניו אינם מוכנים לקבל את הגזרות, את הסדר החדש, אלא עומדים על זכותם-חובתם להמשיך לשמור ולקיים את אמונתם היהודית העצמית ללא סייג. השליח הוצא להורג בו במקום ומתתיהו ובניו נמלטו לגבעות השומרון והקימו את מפקדתם בגופנא (אזור הכפר הערבי ג'פנא היום, בקרבת הישובים עטרת ונווה צוף), משם החלו את מאבקם ביוונים, שם הקימו ואימנו את כוחם הצבאי ומשם יצאו לקרבות במעצמת העל, והשאר היסטוריה.
כיצד איפוא ניתן להגדיר את מתתיהו ובניו המכבים בהגדרה תואמת לשיח התקשורתי-פוליטי הקלוקל והרקוב-עד-היסוד בתקופתנו אנו? נראה כי ההגדרה הקולעת היא שהמכבים היו קבוצה קטנה ושולית של ימין קיצוני סהרורי ופנאטי, נוער גבעות בתצורתו המקורית, ימין קיצוני ונוער גבעות שאינם מתכוונים כלל לוותר על אמונתם-זהותם העצמית ועל רגב אחד מאדמת ארצם.
לזכר נצחונו המדהים של ימין אמוני זה, נצחונו של נוער-גבעות עז-נפש נפלא זה, על הצורר היווני, כסמל לגבורת המעטים אל מול הרבים ולניצחון על צוררי כל הדורות ועד לשיבה המלאה אל התרבות העצמית והחזרת העבודה בבית המקדש, נקבע במסורת היהודית חג החנוכה.
ונותר רק לתמוה, מה לשמאל הישראלי אצל חג החנוכה המנוגד במוחלט לשאיפותיו ההרסניות ולכל מה ששמאל הזוי ומטורף זה מייצג? ועם זאת להזיל דמעה על אבדנם של האלפים הרבים השוקעים לאיטם בעיסת תת-התרבות המערבית השלטת, שוקעים אל תהו-ובהו של זהות קלושה ומטושטשת, של ערפול מוח וחושים, ומתנתקים במוחלט מזהותם היהודית המקורית והעצמית.

תאריך:  05/12/2010   |   עודכן:  05/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חנוכה והשמאל הישראלי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חסר חן
זהר ל  |  5/12/10 09:05
 
- המקום העיקרי בו נלחמו המכבים
פלא יועץ  |  5/12/10 11:12
2
מאמר נוסף באותו ענין, שחר אילן
כדאי לקרוא  |  5/12/10 14:52
3
אסון גדול
רונן גולדשטיין  |  5/12/10 18:38
4
אני מחרים את כל המגזר הערבי  ל"ת
אני מחרים את כל ה  |  6/12/10 01:01
5
המיתיוונים לא מתים=הם מתחלפים! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  6/12/10 05:31
6
המיתיוונים החד"שים!!!!!!!!!!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  6/12/10 05:52
7
שמאל מטורלל
ראובן כהן  |  7/12/10 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ארבע הערות לאחר סוף שבוע של אש, האשמות וכיסויי תחת: השואו של בנימין נתניהו, הסיפור הלא-ייאמן על הסופרטאקנר, נציגו של הקב"ה עלי אדמות והחקירה שלא תהיה
עקיבה לם
מישהו רואה פה כבאות?    נראה שלכל מקום אליו פונה, מדליק אליהו ישי שריפות    לצערי, תקציב הכבאות הוא רק בעיה אחת    העיקר שאת האשמה אפשר להעביר לקודמיך בתפקיד
יצחק ג'קי אדרי
אדמה שחורה, עננים שחורים, שמים שחורים, עצים שחורים, פנים שחורות, דמעות שחורות, פרי שחור, כותנה שחורה, כנפיים שחורות    יום שחור בפתחה של מדינה כואבת וזועקת
אלעזר לוין
קרן הפיצויים, הפועלת יחד עם מס רכוש, מכסה רק נזקי מלחמה ובצורת, לא נזקי דליקות    או שיש לך פוליסה, או שתסמוך על הבטחות האוצר    משרד האוצר מבהיר: לא נשלם    זוכרים איך טרטרו את מגורשי גוש קטיף?
עידן יוסף
עורך בטאונה של מפלגת שס "יום ליום" אינו מתנצל על השימוש שעשה עיתונו במילה עמלק באופן שהתיר את דמו של ח"כ הרב חיים אמסלם    "עמלק שמצווה למחותו"? בכלל התכוונו למחאה ולא למחייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il