X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לראות ולא להאמין... [צילום: AP]
הפעם לא היה נס
בחג החנוכה הזה הפך "נס גדול היה פה" ל"אסון גדול היה פה" המדינה הפקירה את אזרחיה מזה זמן רב, אך כל מי שהתריע על כך הפך לאויב המדינה מדוע היה צריך להמתין לאסון מסוג זה כדי להתעורר מאשליית ה"יהיה בסדר"?
מי שהיה צריך לדאוג לכך ששירותי הכבאות יהיו מן המתקדמים ביותר, מי שהיה צריך לוודא שיש חומר לדיכוי בעירה, מי שאחראי על הרשויות המקומיות ועל התיאום בין כולן בנושא כבאות, הוא זה שקורא לוועדת חקירה. כנראה שלציניות אין גבולות ולשר הפנים אין בושה כלל

במקום חג אורים כהלכתו, קיבלנו אסון בממדים שעדיין לא נראו בישראל. במקום "נס גדול היה פה" קיבלנו, לדאבון הלב, "אסון גדול היה פה". עשרות משפחות אבלות וכואבות המבכות את יקיריהן אשר נשרפו בלהבות המכלות כל חלקה טובה, עשרות אלפים פונו מבתיהם ויישובים רבים נחרכו ממש, עד היסוד. "שוויצריה הקטנה" עלתה בלהבות ואיננה. מה שנותר הוא החידלון, אזלת היד, הזלזול וה"סמוך" המוכרים לנו כל-כך. גם השמים בגדו בנו וגשם אין. "זעקי ארץ אהובה", כתב אלן פטון וביקש רחמי שמים וארץ הכרמל לא נענתה.
מדינה שלמה מביטה בתמונות המבעיתות ואינה מאמינה שכל זאת מתרחש במדינה המתיימרת להיות מדינה מתקדמת. והאמת היא שהמדינה הפקירה את אזרחיה מזה זמן רב, אך כל מי שהתריע על כך הפך לאויב המדינה. כל היוצרות התהפכו: שרים אינם נושאים באחריות; אין חומרים מדכאי בעירה ואין אשמים בכך; אין כבאיות משוכללות, אין מספיק כבאים ואף אחד איננו אשם בכך; אין כל תיאום בין כל הגורמים האמונים על מתן תשובה בעתות חירום ואין אשמים במחדל בכרמל; פתאום מדינה שלמה מגלה שאין בה מטוסים לכיבוי, חיל האוויר מזמן משך את ידו מכך ואנו, שכה סומכים על חיל האוויר הטוב בעולם, נותרים ללא תשובות. יש כאן טירוף מערכות שאין כדוגמתו.
מדינה נורמלית?
במדינות אירופה כן יש מטוסי כיבוי ואפילו משוכללים ביותר, ואילו בישראל המדברית, הצחיחה והשחונה, אין מטוסים לכיבוי ואין מספיק חומרים. לבולגריה כן יש ואילו לישראל אין. מישהו מסוגל להאמין למחדל מסוג זה? יוון, שכמעט קרסה כלכלית ורק בנס ניצלה, לפחות לעת עתה, כן יש מטוס ומסוק כיבוי ולישראל אין. לקפריסין המאוד "מפותחת" כן יש אמצעים אוויריים לכיבוי ובישראל המתקדמת אין. האם אנחנו מדינה נורמלית?
סינדרום מלחמת לבנון השנייה חוזר אלינו ובגדול. אז הימ"חים היו ריקים וכולם סברו שהם מלאים. החיילים באו והתייצבו למשימה והתברר להם שלאף אחד אין מושג מה המטרות ומה המשימה. גם הפעם, הכבאים התייצבו ועובדים בגבורה ועומדים מול האש אך אין להם הציוד הנדרש כדי לעשות את מלאכתם. לא יאומן לאיזו דרגה התדרדרנו!
"יהיה בסדר"?!
השר הממונה על שירותי הכבאות קורא להקמת ועדת חקירה שתגלה איך הגענו למחדל האיום והנורא. אם זה לא אבסורד, אז אין אבסורדים בעולם. מי שהיה צריך לדאוג לכך ששירותי הכבאות יהיו מן המתקדמים ביותר, מי שהיה צריך לוודא שיש חומר לדיכוי בעירה, מי שאחראי על הרשויות המקומיות ועל התיאום בין כולן בנושא כבאות, הוא זה שקורא לוועדת חקירה. כנראה שלציניות אין גבולות ולשר הפנים אין בושה כלל. במקום להתעסק בענייני הקפאה, ראוי היה שיתעסק על מה שהוא מופקד, אך במדינה של לית דין ולית דיין, בחברה שהכל עובר ליד האוזניים של האזרחים והמחאה היחידה היא מול מסכי הטלוויזיה, אל יצפה שמנהיגינו יתנהגו אחרת. במדינה מתוקנת, ראש הממשלה היה צריך מיד לפטר את האחראי העליון של המחדל, אך כבר אמרנו שבמדינה צינית כל-כך, במקום פיטורים, ראש הממשלה מרעיף שבחים. למען לא יובנו דבריי כאמירה פוליטית, אבהיר היטב: אין המדובר במחדל של ממשלה זו בלבד, אלא של ממשלות לדורותיהן, שמאל וימין כאחד.
הנזקים שנגרמו באסון הנוכחי עצומים עד כדי כך שלא ניתן להעריך אותם כלכלית, ודאי לא האובדן של חיי אדם. יחד עם זאת, אם היו משקיעים את האמצעים הדרושים למניעת אסון מסוג זה או אסונות אחרים, העלות הייתה נמוכה עשרות מונים ממה שתידרש המדינה להשקיע עתה. אז נשאלת השאלה הכה בנאלית: מדוע היה צריך להמתין לאסון מסוג זה כדי להתעורר מאשליית ה"יהיה בסדר"?
מנהיגות אמיתית!
כולנו תפילה שהאירוע הזה ייגמר במהירות ושחיי אדם לא יהיו יותר להפקר. אך ביום שלאחר מכן, על אזרחי ישראל לדרוש דין וחשבון נוקב ממנהיגיהם, בצורה דמוקרטית וחוקית, ברחובות ובצמתים, לזעוק ללא הפסק עד שייפתחו שערי שמים: די לברדק, די לציניות, די לזלזול, די לקורבנות, די למנהיגות בלתי אחראית וחלולה! מגיעה לאזרחי ישראל מנהיגות רצינית, מן השמאל ומן הימין, ובלבד שתהיה מנהיגות במלוא מובן המילה!

תאריך:  05/12/2010   |   עודכן:  05/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמים וארץ / Shamaim
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפעם לא היה נס
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת בכוונה זדונית לא פרסמו
ישע  |  5/12/10 16:18
 
- ישע,הצחקת אותי שהתשקורת תדווח
קורןנאוה טבריה  |  6/12/10 07:44
2
דווקא הפעם כן היה נס - השריפה
שפרצה עם כל הצער  |  5/12/10 17:34
3
מספיק לזרות יאוש, באסון כזה כל ל"ת
מדינה מקבלת עזרה  |  5/12/10 17:39
4
למרות הכל גם השריפה בגדר נס ול
שלומי - כלכלן  |  5/12/10 22:25
5
חוצפה ישראלית!למה אתה חושב שמג
קורןנאוה טבריה  |  6/12/10 07:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
אם אמסלם, לפי שס, אחראי לבצורת - ללא ספק נכון ויעיל יותר להטיל עליו גם את האחריות לאסון השריפה    אילמלא אמסלם, היינו צריכים להטיל את האחריות המלאה למחדלים הקשים על חביבו של הרב עובדיה יוסף - שר הפנים אליהו ישי
אוהד אזרחי
"ואז, לאחר 2300 שנים, בימי החנוכה האלו, כשהאש איימה לבעור שמונה ימים ללא הפסקה על הרי ישראל, באו היוונים ואמרו הננו ועזרנו לכם להביא שלום בארצכם, בלב טוב ואחוות עמים"
יאיר דקל
האם רק הזיכרון שלי הוא כזה?
עמוס מוקדי
הדמוקרטיה הישראלית נפחה את נפשה לאחר שלרבים-רבים החיים תחת שלטונה לא היה חלק בשלטון    רק מלחמה חזיתית בשקר כאילו אנו חיים בדמוקרטיה, עשויה להציל אותנו מללכת בגלות    עמוס מוקדי מבקש לשנות את המצב הפוליטי והחברתי
אתי דיאמנט
למנגל שעשה נעם, נער עם ליקויי למידה, על גג ביתו, הוא הזמין את המורה לאנגלית והמורה החונך    לחבר מתיכון אחר ששאל: "מה פתאום הזמנת אותם?", אמר: "אצלנו זה לא כמו אצלכם. אצלנו אוהבים את המורים"    על דרך החתחתים של תלמידים עם ליקויי למידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il