X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית הקברות של הכרמל [צילום: AP]
גחלים לוהטים בכרמל - "יותר מזה אנחנו לא צריכים"
הגיעו מים עד נפש – בשביל לכבות גחלים של נרגילה לא צריך לחכות עד שהשריפה תהרוג כל-כך הרבה אנשים בושה גדולה לנו האזרחים, שזה המצב מי שלא הכין את המערכת למצב שהתרחש חייב לפנות את משרתו (הלא-מכובדת!) וללכת הביתה - על אחריות צריך לשלם במחיר מלא!
שאול דישי

חברים יקרים ועמיתים לדרך, לא צריך להיות גאון או הוגה דעות מזהיר על-מנת לקבוע חד-משמעית שהמצב שלנו במדינה בהרבה מן החזיתות והמערכות - רקוב מיסודו.
אין גם צורך מיוחד להתברבר כרגע ולבזבז עוד זמן ולהכביר ולהעמיס תילי-תילים של מילים. מה שאירע, התגלה, והתגלע, בשריפה האחרונה בהרי הכרמל מוכיח שאנחנו כאן, אזרחי ישראל, במדינתנו העצמאית, לא מוכנים ולא מתכוננים מראש – לכלום. לא למלחמה, לא לאסונות טבע, ואפילו לא – לשלום.
הפתעות ביטחוניות כבר שבענו די, ועדות חקירה משכו לנו הרבה מן הזמן ושום דבר מהותי לא קרה. נזכור – המדינה היא שלנו ואנחנו, חברים יקרים ועמיתים לדרך – ה א ח ר א י ם הבלבדיים והבלעדיים על התנהלותה התקינה.
לא יעלה על הדעת ששריפה קטנה תהפוך למגה-שריפה בקנה מידה "בינלאומי" – כמו שהתבטא ראש הממשלה – ולא יהיה שם כוח, ארגון, א/נשים שזהו תפקידם שיפעלו מיידית על-מנת שהיא תיגמר בעודה קטנה.
אנחנו לא צריכים שום "סופר-טאנקר" מאמריקה ופעלולים בטלוויזיה על-מנת שנבין שאנחנו מאחרים את הרכבות כולן. בעירה של גחלים של נרגילה העמידה מדינה שלמה על הרגליים – גזלה חייהם של ארבעים ושניים בני אדם, וכילתה אתרי-טבע, בתים, ורכוש רב של אנשים חסרי הגנה, שאננים, כמונו - שלא דואגים לעתידנו ולעתיד משפחותינו בהפקירנו את עצמנו ואת המצב של מה שצפוי או לא צפוי מראש – לחסדים מדומים של מנהיגים ערלים שלא ממלאים את תפקידים ולא נושאים באחריות כלשהי.
לא מדובר כרגע במלחמה עם אויב מוסלמי קיצוני שהיה צריך להתחקות על מעשיו ולהתכונן מול מזימותיו השטניות. לא מדובר ברעידת אדמה או באסון טבע אחר שאי-אפשר לצפות אותם מראש. מדובר בגחלים שהבעירו נערים בני 14, ולא היה מנגנון פשוט ויעיל שיפעל מהר על-מנת לכבות אותן, לפני שהן כילו חמישים אלף דונם ושרפו חיים 42 איש ואישה.
זה לא בשמיים!. המחדל בהתכוננות וההתארגנות למצב שכזה – זועקים לשמיים ועלינו להקשיב לזעקותיהם של המתים שנשרפו ולעשות מעשים.
האחראים בכוח ובפועל צריכים לפנות את מקומם מחדרי הפיקוד. אין צורך ושום תועלת בשמיעת תירוציהם, הם צריכים לרדת לנו מהעיניים, טעינו בהם, הם פישלו וכשלו.
זוהי אחריות שלנו להזיז אותם מתפקידיהם ולשים במקומם (ב ש ב י ל נ ו !!!) אנשים שמבינים שאחריות היא עניין שצריך לקחת – ובעת משבר לעמוד בה או להחזיר אותה אלינו.
אנחנו האזרחים – אחראים לחיים שלנו כאן, ואם לא נתעורר עכשיו – נמשיך להיות "אפסים גמורים", אומללים בקנה מידה היסטורי, ומסכנים יותר מאשר הדעת מרשה.
יותר מזה ... אנחנו לא צריכים!!!
המחאה צריכה להתגלגל ולא להניח לנו להניח להם, מי שהתרשל בתפקידו, לא הכין את מה שצריך היה להכין מראש, ומתרץ עכשיו תירוצים על-מנת שהרוח תעבור מעליו – צריך לפנות את משרתו ולחזור אל הבית שלו.
לא אנקוב בשמות. זה לא הם – זה אנחנו האשמים ונהיה אשמים גדולים עוד יותר בכך באם הם עוד יישארו בתפקידיהם. די, שבענו, "יותר מזה ... אנחנו לא צריכים".

הכותב הוא משורר, צלם, תסריטאי, במאי ומפיק של סרטים תיעודיים ועלילתיים.
תאריך:  08/12/2010   |   עודכן:  08/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גחלים לוהטים בכרמל - "יותר מזה אנחנו לא צריכים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קדימה לרחוב.להעיף אותם! ל"ת
נו  |  8/12/10 16:52
2
כבוד על הכתיבה שלך
זודיאק המזגזג  |  8/12/10 18:40
3
צודק צודק
יובל זאקס  |  9/12/10 07:16
4
תמצית דעתי ...
מושבניק  |  10/12/10 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
השמאל האשכנזי-חילוני-מתנשא הפך את שר הפנים החרדי-לאומי-ספרדי, לשעיר לעזאזאל, כדי להיפרע, בהזדמנות לא-חגיגית זו, ממנו ומשס על מעשיה ומחדליה    בעידן של מחשבי חשבונות שמים: שמא גזרו על ישי מצב של נרדף, בשל רדיפתו את הרב חיים אמסלם והתמסרותו לביזוי תלמיד-חכם אמיתי?
עמוס גבירץ
מתנחלים משילה מנסים להשתלט על אדמות הכפר הפלסטיני קריות, ונציגי הממשלה ממשיכים להרוס בתים בכפרים בדואים
הרב אליהו קאופמן
טוב היה אילו את המשא ומתן על המקומות הקדושים לא היו מנהלים לאומנים ישראלים, אלא ראשי "העדה החרדית", ישירות עם ראשי ה"ווקף" המוסלמי. אז הדיון היה מתנהל על דרכי גישה ושיתוף-פעולה בין המבקרים היהודים והערבים, תחת שלטון פלסטיני
עמוס גורן
הילדים הראשונים ששמעו בבית את העברית כלשון אֵם, השתמשו בה כאמצעי תקשורת רגיל, כפי שעושים ילדים בכל מקום אחר    הם לא חשבו על העברית כעל כלי אידיאולוגי שתכליתו להשיג תחייה לאומית ולייצר לעם ישראל רנסאנס רוחני, אלא כעל כלי מעשי לדיבור או למשחק
יוסף דוריאל
מחבר המחזמר המונומנטאלי "כנר על הגג" הגדיר בכינוי זה את מצבם של יהודי מזרח אירופה דורות לפני השואה    האם גם במדינתם הריבונית ממשיכים היהודים להיות כנר על הגג?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il