X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שירותי הכיבוי הם רק סימפטום [צילום: מורן מעיין, ג´יני, קק"ל]
מחדל שירותי כיבוי האש
בעלי הסמכות חסרי האחריות
ישראל מתנהלת לה ממשבר למשבר, מחדל רודף מחדל, ואיש אינו אשם, האחריות מהם והלאה ללא שידוד מערכות רציני ידיו של מבקר המדינה תמשכנה להיות עמוסות עבודה לשווא אלי ישי אחראי? נתניהו?! הצחקתם אותי. מהר, הבו לי את ה-ש.ג. התורן. ככה מכבים שריפות ולא אמרנו כלום על החלוץ לפני המחנה
אייל פסקוביץ מרצה המרכז האוניברסיטאי אריאל השומרון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

הרי לכם פטנט ישראלי. על החתום: שרי ממשלת ישראל. הסמכות בידם, השררה בראש מעיינם, אך האחריות מהם והלאה. צמד המילים "אני אחראי", או אם תרצו "גם אני אחראי", לא נשמע במחוזותינו מזה יובלי-יובלות. "הוא אשם" ו"אני התרעתי" הם ביטויים השגורים בפיהם הרבה יותר, כמצוות יועצי התקשורת.
ישראל מתנהלת לה ממשבר למשבר, מחדל רודף מחדל, ואיש אינו אשם, האחריות מהם והלאה. ואם בכל זאת צריך להקריב איזה קורבן כדי להשיב את הציבור לאדישותו החולנית, אל דאגה; עד מהרה יימצא ה-ש.ג. התורן. אבל השר על כורסתו המרופדת ימשיך לרבוץ מדושן עונג. אף ענן עשן לא יעיב על שמיו; הוא הרי התריע/נערך/כינס דיון/שלח מכתב; יכול להיות שהדוור אשם?
לשריפה הבאה נהיה ערוכים הרבה יותר. הכבאיות החדשות שנרכוש, מטוסי הכיבוי שנחכיר, שבילי הגישה ביערות שנפרוץ - כל אלו יבטיחו שבפעם הבאה באמת "יהיה בסדר". אבל ללא שידוד מערכות רציני, כזה המתמודד באומץ עם הסיבות האמיתיות למחדל שהיה ולזה שיהיה, ידיו של מבקר המדינה תמשכנה להיות עמוסות עבודה, ודוחותיו ימשיכו להעלות אבק על מדפיהם של שרינו בעלי הסמכות שלעולם אינם אחראיים.

האחריות של דני חלוץ - קרש קפיצה של צביעות

וכך, בין ענני השריפה בכרמל נבלעה בימים האחרונים ידיעה, שבכל מדינה מתוקנת הייתה מוציאה את הציבור לרחובות.
אדריכל "הניצחון המפואר" מלפני ארבע שנים, הגנרל רב-התהילה שהיכה את חיזבאללה שוק על ירך, רב-אלוף במילואים דני חלוץ, התפקד למפלגת קדימה. כן, זו אותה מפלגה שהקו היחיד המחבר בין חבריה הוא אופורטיוניזם צרוף, הכמיהה לאותה שררה נטולת האחריות.
הלוא במדינתנו רדופת האירועים, רדופת המחדלים, מי זוכר את מה שכתוב בעמ' 143 בדוח ועדת וינוגרד מעלה האבק? הרמטכ"ל ש"תרם תרומה מכרעת לליקויים ולכשלים במהלך ההחלטות על היציאה למלחמה" ראוי גם הוא לשררה, כמו מיטב רמטכ"לנו בעשרות השנים האחרונות, שרובם התגלו כמדינאים בינוניים להחריד וכפוליטקאים קטנים עוד יותר.
"קבענו" - כך סיכמו את דבריהם חברי הוועדה - "כי בהחלטות על היציאה למלחמה ובדרך קבלתן היו כשלים וליקויים חמורים, וכי עיקר האחריות לאלה מוטלת על ראש הממשלה, על שר הביטחון ועל הרמטכ"ל לשעבר, דני חלוץ". הראשון אולץ להתפטר, ולא בגלל אחריות זו; השני גם הוא הלך, ולו משום שמלכתחילה לא התאים; והשלישי - הגנרל עטור התהילה (והמניות) שטעה והיטעה והוליכנו למלחמה הכושלת ביותר בתולדות ישראל - הוא לא התפטר, הוא התפוטר, וגם זה באופן זמני בלבד: בוחרי קדימה, קבלו בתשואות את שר הביטחון הבא של מדינת ישראל.
תחת הכותרת "שריפת האחריות" קובל הגנרל בעבר והפוליטיקאי בהווה חלוץ במאמר שפרסם הבוקר בידיעות אחרונות על נבחרינו מגלגלי האחריות: "מימוש אחריות אינו הודאה באשמה! מימוש אחריות זה תרבות" מטיף לנו מוסר האיש שנטל אחריות עם תאריך תפוגה - עד הבחירות הבאות. "אין דין ואין דיין ועולם כמנהגו נוהג" כותב דני החלוץ בראש המחנה, וכל מילה ממילותיו חקוקה בסלע.
בעולם המושגים של חלוץ, נטילת אחריות היא רק קרש קפיצה המכשירך לתפקיד רם הנעלה הבא. ועד שיעברו ארבע שנים מאותו סוף שבוע נורא שבו עלה הכרמל באש ומיטב בחורינו קיפדו את חייהם לשווא, יישכח וודאי גם זה המחדל התורן, עליו התריעו מבעוד מועד כל נבחרינו.
אלי ישי אחראי? נתניהו?! הצחקתם אותי. מהר, הבו לי את ה-ש.ג. התורן. ככה מכבים שריפות! וזה, כמדומני, פטנט ישראלי רשום - סמכות ללא אחריות. רק אצלנו, רק בישראל.

התובנות העמוקות של נתניהו מול השריפה

מערך הכבאות של ישראל הוא הסימפטום, הוא אינו הבעיה. לריפוי הסימפטום מספיק אקמול (כמה עשרות/מאות מיליוני שקלים - פרומיל זניח מתקציב המדינה); ריפוי הבעיה מחייב ניתוח חירום, רב-מערכתי, ניתוח שראשיתו בראש החולה זה שנים, הלוא הוא נבחרינו הלא מובחרים.
בכל מדינה מתוקנת אמורים נבחרי העם להוות את המגדלור, החלוץ ההולך בראש המחנה. "ממני תראו וכן תעשו" נכתב בספר שופטים, וגם במגרש המסדרים של בה"ד 1, שרבים מנבחרינו פיקדו עליו בעברם, כחלק ממסלולי הכשרתם הצבאית והפוליטית הכרוכים זה בזה - רק אצלנו, רק בישראל.
כך, על מרפסת התצפית באוניברסיטת חיפה עמדו בסוף השבוע שורה של מודלים לחיקוי - ראש ממשלה חובב המצלמות, שמילותיו "כעת עומדות לפנינו שתי מטרות - להציל חיים ולכבות את השריפה" האירו את עיניי; שר הפנים, שבימים נטולי שריפות (ומצלמות) עסוק בענייני הקפאה יותר מאשר בענייני פנים (ובקצבאות לאברכים ולא לכבאים); וראש המטה הכללי של צה"ל (רגע, מה הוא קשור?!).
"הוא ידע שאין בחוף שום מגדלור, אך תמיד האיר לו אור מתוך השחור" שרה פעם יהודית רביץ, וודאי לא התכוונה לציבור הישראלי, שאולי אינו כה-מטומטם כמו שזימר זמר אחר, שלום חנוך, אבל לעולם הוא זה היחיד שמשלם.

ד"ר אייל פסקוביץ הינו מרצה למדעי המדינה וללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה, במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון ובמכללת כינרת בעמק הירדן.
תאריך:  08/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי הסמכות חסרי האחריות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
האיש מרצה בהרבה מכללות לכן ל"ת
אין לו זמן לחשוב   |  8/12/10 20:26
2
בנוגע לרמטכ"ל...
סער  |  9/12/10 00:49
3
ילד בן 14 הוא הש''ג
כרמל  |  9/12/10 06:23
 
- והשוטרים שלא חסמו את מעבר
אוטובוס הסוהרים ב  |  9/12/10 11:16
 
- אז ככה, לפי הסדר:
רשימה חלקית  |  9/12/10 14:14
4
מזכיר לי את ועדת כהן
עם חכם ונבון  |  9/12/10 14:06
5
אתה אחרון להטיל ביקורת על נתנ
שאול צוף  |  14/12/10 09:36
6
אתה אחרון להטיל ביקורת על נתנ
שאול צוף  |  14/12/10 09:44
7
לא יודעים להסתכל בגוגל ??
אנשי מכבי אש  |  28/01/11 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הבנת שתי מילים בהן משתמשת התורה - "תועבת מצרים" - חיונית לא רק לסיפור ירידת בני ישראל מצרימה, אלא גם כנימוק למצוה שלא לשנוא את המצרים    התורה משתמשת במילים "תועבת מצרים" בלשון סגי נהור במהופך
דודו אלהרר
אם ממשלת טורקיה שואפת ליחסים כלשהם עם ישראל, עליה להתייצב עם מגילת סליחה ותחינה כנועה, ועם תודה גדולה לישראל ולחייליה על אשר לא הטביעו את ה"מרמרה" על יושביה    לא מתאים לה? אנו מוכנים למלחמת עולם רביעית וחמישית!    סוף להתגרות ביהודים!
נרי אבנרי
נקודת המוצא של הצייד: המדינה נמצאת בסכנה קיומית. מאחר שכך, ישראל זקוקה למנהיגים הכי טובים שיש    כדרכם של ציידי צבאים שמחפשים לצוד באזורים שופעי צבאים, גם אני מחפש את הצבועים באזור עתיר צבועים    צבועים עם דבשת. השמאל מלא מהם...
צבי כסה
חוסר האחריות שהתגלה בשריפה בכרמל, ממחיש שחוסר האחריות הוא המאפיין הטוטאלי של חיינו    הציונות שהחלה בצעירים שלקחו אחריות - התגלגלה למנהיגויות של אי-אחריות    הגיע זמן אחריות!
איתמר לוין
תשע הערות בעקבות דוח המבקר: על הנושאים באחריות, על הדרך הנכונה לקיים ביקורת ועל מי שבאמת משלם את המחיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il