X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יוסף נוימן פרופ' לביולוגיה ולפילוסופיה על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הסקר האחרון של המכון הישראלי לדמוקרטיה שיקף את התדרדרות התפישות הדמוקרטיות בחברה בארץ למען כולנו, יש לאמץ מחדש את עקרונות מגילת העצמאות, המבוססת על פיתוח א"י לטובת כל תושביה וגם על קיום שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה
▪  ▪  ▪
מגילת העצמאות

החששות הגרועים ביותר קיבלו אישור מהסקר המקיף האחרון של המכון הישראלי לדמוקרטיה. שליש מהיהודים בארץ תומכים בהכנסת האזרחים הערבים למחנות הסגר בעת מלחמה. 62% מהציבור הישראלי היהודי מתנה את זכות ההצבעה בבחירות לכנסת בהצהרת נאמנות למדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, יהודית וציונית.
בימים אלה, כפי שפורסם על-ידי ראש ארגון "אם תרצו" ב"הארץ", אדם שתומך ב"ועד נגד עינויים" הוא אנטי-ציוני. הארגון "אם תרצו" זכה לברכתו של שר בכיר בממשלה - שר החינוך מר גדעון סער. גילוי נאות: לפי המדד הזה - אני אינני ציוני.
מהסקר שהתפרסם - נובעות מסקנות ברורות. דורות של סופרי ההשכלה שקדמו להקמת המדינה והטיפו ליציאה מהגטו ולחילון - כשלו. גם מייסדי המדינה, דורות של חלוצים ולוחמים שהשקיעו את כל חייהם, ורבים מהם אף הקריבו את חייהם, במטרה להקים בארץ מדינה מתוקנת ונאורה - כשלו.
מה לעשות? עלינו עתה לגייס את כל הכוחות המוכנים להיאבק להגשמת עקרונות מגילת העצמאות, המבוססת על "פיתוח הארץ לטובת כל תושביה". וכפי שנכתב במגילה עוד: "תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות".
יש לחייב את משרד החינוך להציג בצורה בולטת בכל כיתה את מגילת העצמאות, ולחייב את המורים והמחנכים להקדיש זמן ראוי לדיון בה. רצוי גם שברדיו יקראו בכל בוקר, לפני החדשות של שעה שש ולאחר הקראת התפילה היהודית, גם קטע ממגילת העצמאות.
למאבק ליישום עקרונות מגילת העצמאות מן הדין לגייס את יהודי הגולה, שרובם הגדול סולד מהשלטון התיאוקרטי והגזעני ההולך ומשתלט על החברה היהודית בארץ.
במגילת העצמאות נקבע חוק השבות. מבלי להיכנס לדיון באיזו מידה החוק הזה הוא אנכרוניסטי, וגם אם נתעלם מן העובדה שחוק השבות יצר מקום מקלט למספר לא קטן של עבריינים (אוליגרכים, סוחרי נשק ברחבי העולם ופושעים אחרים), אין מניעה שלצד חוק השבות יחוקק גם חוק התאזרחות, כפי שקיים במדינות רבות. בארץ קיים מצב אבסורדי: עולה חדש, שאיננו מכיר את השפה, את ההיסטוריה של המדינה או את תוכנה של מגילת העצמאות, יכול להיבחר מיד עם עלייתו לארץ לכל תפקיד ציבורי רם, כולל נשיא וראש ממשלה. אין צורך להזכיר דמויות מוכרות ומפוקפקות שכמעט זכו במשרה ציבורית חשובה, בזכות האמצעים הכספיים הרבים (שמקורם מפוקפק) שעמדו לרשותם.
הבעיה חמורה במיוחד לאור העובדה שרבבות עולים מגיעים ממדינה שנשלטה במשך דורות על-ידי עריצים - תחילה שושלות של צארים, ובמעבר חריף שלטון אכזרי חסר-רחמים ששלט בשם האידיאולוגיה הקומוניסטית. גם היורש של היום היה פונקציונר במשטרה החשאית בתקופת סטאלין, והוא מהווה סמכות שבהשראתה רוצחים עיתונאים עם דעות אופוזיציוניות. תושבי מדינה זו לא התנסו מעולם במשטר דמוקרטי, שבו קיים מאבק רציני להשלטת ערכים של שוויון-זכויות, חופש דיבור וחופש הפגנה.
למען כולנו, למען ילדינו ולמען עתיד מדינת ישראל - יש לאמץ מחדש את עקרונות מגילת העצמאות.

תאריך:  09/12/2010   |   עודכן:  09/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אימוץ מחודש של עקרונות מגילת העצמאות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צודק: מדינה יהודית בארץ ישראל
גדעון אמיר  |  9/12/10 17:49
2
ההתקפה על חוק השבות מיותרת
גדעון אמיר  |  9/12/10 18:07
3
המציאות בשטח
DW40  |  9/12/10 19:36
4
אין שום דבר מקודש במגילת העצמא
פלא יועץ   |  10/12/10 10:04
5
שכחתם את העיקר, מדינת היהודים ל"ת
נחום שחף  |  3/03/11 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה שלם
הריטלין הינו סם פסיכיאטרי הנמצא בשימוש גדל והולך במערכת החינוך לפחות כ-11 שנה. הסם מסב נזקים בריאותיים ונפשיים לתלמידים ואינו מביא לשום שיפור בהישגים. מדוע אם כן הסתפקה ועדת החינוך בנקיטת פעולה חלבית של רענון הנהלים? התשובה - תעשיית ענק של חברות תרופות
גורי גרוסמן
בשמונה השנים בהן אתה מכהן בתפקידך כנציב כבאות והצלה ארצי התחלפו ראשי ממשלות, שרי אוצר ושרי פנים, ורק אתה המשכת בתפקידך עד עצם היום הזה. מי אם לא אתה, שידעת את מצבו האומלל (בלשון המעטה) של הארגון שאתה הוא - נציבו העליון
יוסף אליעז
בַּדְּלֵקָה הַזּוֹ הָיִיתָ אַתָּה הַשֶּׂה לַקָּרְבָּן. וְלֹא יָצָא קוֹל מִשָּׁמַיִם, כַּקּוֹל שֶׁאָמַר לְאַבְרָהָם מֵעַל עֲקֵדַת בְּנוֹ יִצְחַק, לֵאמֹר: "אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָה"    הַיָּכוֹל בֶּן אֱנוֹשׁ לְהָבִין אֶת דְּרָכָיו שֶׁל שׁוֹכֵן-מְרוֹמִּים?
דניאל גיגי
האסון בכרמל הוא אידיאולוגיה מכוונת שנועדה להוביל להפרטת מערך הכיבוי בישראל    מקבלי ההחלטות באוצר ובממשלה ידעו בדיוק מה הם עושים, ופעלו מתוך מטרה להפריט את מערך הכבאות כמו שהם עושים במשרדים ובשירותים שהממשלה אמורה להעניק לאזרח
יוסף קנדלקר
התקשורת מכינה עמודים לתלייה, אבל לא עוצרת לשנייה לשאול מתי הם העלו את הנושא לדיון תקשורתי? שר הפנים יטפל במה שהתקשורת תחליט שהוא חשוב    מה שהיה חשוב להם הוא ילדי העובדים הזרים    אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו לא פחות מאשר את נבחרינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il