X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדבר האחרון שבאמת מעניין את המבקשים את ראשו של אלי ישי הוא הקמת כוח מוטס לכיבוי שריפות, שכן כידוע, אחרי שיהיה שלום, ומרבית תושבי ארץ ישראל יהיו בכלל מוסלמים אפריקנים, איש לא יצית אותן
▪  ▪  ▪
ישי. מדבר יהודית ויש לו רב [צילום: פלאש 90]
על שר פנים מועדף לקבל בהכנעה את דעתם של הטובים ממנו, היפים ממנו, המשכילים ממנו, הנאורים ממנו - אנשי האקדמיה, התקשורת והמשפט האוניברסליטים, ויבצע מדיניות הפוכה למנדט שקיבל מן העם. כי העם, מה לעשות, הוא עממי ומוגבל, ובדמוקרטיה נאורה אין להתייחס אליו אלא מן השפה ולחוץ

מאז הקמתה של ממשלת נתניהו, מחפשת האליטה התקשורתית את קליע הכסף שיפיל אותה בירייה אחת. לאחר כישלון המערכה נגד אביגדור ליברמן, החליטה התקשורת לכוון את האש לעברם של אלי ישי ושל מפלגת ש"ס. יש מספר יתרונות ברורים בבחירת מטרה זו דווקא לבליסטראות פיהם של אוחזי המיקרופון ומקלידי המקלדת של מה שקרוי תקשורת ממלכתית.
אלי ישי הוא יהודי. הוא יהודי מופגן. הוא מתלבש יהודי, מדבר יהודית, ויש לו רב. יהודים היו תמיד מטרה נוחה לחיצי ביקורת, בשל התבדלותם מן הקונסנזוס של ה"משכילים". לא היו מעולם מסעות שיסוי מוצלחים יותר מאשר אלה שכוונו נגד יהודים. זו עובדה החוצה גבולות, והיא תקפה גם בארץ ישראל תחת המנדט הישראלי.
אלי ישי מוביל מפלגה מגזרית. אומנם כל המפלגות בארץ הן מגזריות, אלא שהאחרות פשוט משקרות במצח נחושה בהתיימרותן להיות כוללניות. כמה חובשי כיפה מן השומרון מיוצגים במרצ או במפלגת העבודה? כמה חרדים מזרחיים מיוצגים בכנסת תחת דגל הליכוד? לכן, כדובר אמת ללא התנצלות, אלי שי הוא מטרה נוחה לבליסטראות תקשורתיות.
אלי ישי בראשות ש"ס הפיל בכוונה תחילה את ממשלת אולמרט-לבני, זו שאמורה הייתה לבצע את ה"התכנסות". עובדה זו לבדה די בה כדי להפוך את אלי ישי לסמרטוט האדום בפניו של השור התקשורתי הזועם.
והנה נקרתה בפני התקשורת הזדמנות נדירה לכוון אל אלי ישי במלוא העוצמה את האש התקשורתית, תרתי משמע, כאחראי יחידי לאסון של שריפת הכרמל. מסיבות היסטוריות נמצאים שירותי הכבאות בתחום אחריותו, ואלה כשלו ביום פקודה. על-פי התסריט השקוף, הופך ישי לשעיר לעזאזל של השריפה הגדולה, ש"ס פורשת מן הממשלה והדרך לבחירות חדשות ולמשיחתה של ציפי למלכה פתוחה לרווחה.
קיתונות של בוז צדקני
בין המטווחים את הלהביור האמור להעלאת ישי באש, נמצא גם דורון אביגד, במאמרו "הסבירו לשר שהטיול נגמר". אביגד "מזועזע" מכהונתו של מר ישי כשר פנים. כמקובל באליטה התקשורתית, מתחיל אביגד בהצגת השר כדמות מגוחכת עם ציטוט בנושא של פירות טרופיים. לאחר שהשר הוגחך בהצלחה, עובר אביגד להאשמות כבדות יותר, כגון תמיכתו של השר באנשי המגזר שאותו הוא משרת כאשר אלו נתקלו בממסד המשרת בעיקר את האליטה. עליית מדרגה נוספת בנוולותו של שר הפנים היא בקשתו להשתמש באמצעים טכנולוגיים כדי להגן על תעודת הזהות הישראלית מפני זיופים. הדרגה הבאה של הדמוניזציה של היהודי הוא רצונו להפעיל, הלכה למעשה, את ספר החוקים בנושא המהגרים הבלתי חוקיים. הנימוק של הגנה על הציבור מפני פלישה של מאות אלפי מהגרים הנושאים איתם את המחלות הנפוצות בארצות מוצאם זוכה לקיתונות של בוז צדקני, בדיוק כיוון שהוא נכון! העובדה היא, כי מהגרים ממדינות שאין בהן מערכת בריאות ראויה לשמה חולים יותר מאשר האוכלוסיה בישראל, וזהו המצב בכל ארצות המערב. גם אין אפשרות להסביר את שאיפתו של ישי לממש את הריבונות הישראלית בעיר הבירה ירושלים על אפו ועל חמתו של הממשל האמריקני, אלא כסימן של טמטום יסודי הנובע מן היהודיות הבלתי סבירה של השר. מבוקשו להשיב נשק ליהודים המאוימים ברצח הוא כמובן הוכחה בדוקה לפאשיזם ולנוולות של ישי, ולכך שאין הוא מתחשב בדעתה העליונה של התקשורת הנאורה, כפי שהתבטאה במאמרי גלובס או בעצומות פייסבוק.
מיהו אם כך שר הפנים הסביר והמועדף על-פי תורתו של אביגד? ראשית, שלא יהיה יהודי. שנית, עליו להפר את כל החוקים הנותנים עדיפות ליהודים בארץ ישראל. שלישית, שיהפוך את מדינת ישראל לאבן שואבת לכל מיליוני המהגרים המוסלמיים מאפריקה, ויספק את כל צרכיהם הגשמיים, הרוחניים והרפואיים. רביעית, שיבטל את הריבונות הישראלית בירושלים ואף ימנע את השבתם של יהודים לשכונות שמהן גורשו בכוח הזרוע באינתיפאדה הראשונה. חמישית, שיפקיר לגורלם יהודים המאוימים ברצח. שישית, שיתעלם מן המגזר שאותו הוא נבחר לשרת. אבל בראש וראשונה, על שר פנים מועדף לקבל בהכנעה את דעתם של הטובים ממנו, היפים ממנו, המשכילים ממנו, הנאורים ממנו - אנשי העולם הגדול, האקדמיה, התקשורת והמשפט האוניברסליטים, ויבצע מדיניות שהיא הפוכה למנדט שקיבל מן העם. כי העם, מה לעשות, הוא עממי ומוגבל, ובדמוקרטיה נאורה אין להתייחס אליו אלא מן השפה ולחוץ.
הגורילה היושבת באמצע החדר
וכאן אנו מגיעים לתיאור השריפה הגדולה במאמרו של אביגד: "שירותי כבאות פתטיים, נטולי תקציב, שלא מסוגלים לכבות אפילו נר". לא פחות. נניח לרגע שהגוזמה הזו אכן משקפת נאמנה את המציאות. כיצד זה שרק איש אחד בממשלה גדולה אשם בה? האם התקציב נטול אמצעי הכיבוי לא עבר בממשלה? האם לא עבר בכנסת? האם לא עבר בממשלות ובכנסות הקודמות? האם אחרי שריפות היער של תמוז 2006 היה ברור לממשלת קדימה-העבודה-ש"ס כי שריפות הן סכנה קיומית למדינת ישראל? אך היו קדימויות אחרות, כגון גירוש גוש קטיף, הכנת ה"התכנסות", מלחמה בחמאס, תמיכה בכוללים ובישיבות, מימון הגרעונות השוטפים של הרשויות הערביות, אבטחת הכנסה לאשה השנייה השלישית הרביעית והחמישית של השייח'ים בני הפזורה הערבית בנגב, הקמתן ואחזקתן של חומות מסביב ללב הארץ, ורכישת מערכת "כיפת ברזל" להגנה על שדה התעופה הבינלאומי היחיד בארץ ועוד ועוד. אז לא נשאר כסף למטוסי כיבוי, לכבאים, לציוד הולם. כי יש סדר עדיפויות. כל זה נעלם, לא היה, לא חשוב. רק אלי ישי, אותו יהודי נבזי - הוא האשם היחיד.
במאמרו של אביגד חסר רק טיעון אחד, המהותי מכולם, הגורילה במשקל 600 ק"ג היושבת באמצע החדר: השתמטות החרדים משירות צבאי למען העם והארץ. אפשר לחשוב על מספר סיבות לחסר זה. האחת, כי על-פי משנתו של אביגד, מדינת ישראל היהודית היא מיותרת בעקבות הגירתם החופשית של מיליוני מחפשי העבודה מאפריקה, ואין היא זקוקה לכוח מגן. השלום הרי יגן עליה, בדיוק כמו תפילותיהם של יושבי הכויללים. השנייה, צינית יותר, היא כי סביבתו של אביגד גם היא סביבה של משתמטים, או משרתי קריה בלבד. השלישית והצינית ביותר היא כי לאביגד אין דבר וחצי דבר נגד ש"ס או נגד אלי ישי, כל עוד השר נשאר בתפקיד המוקצה לו, דהיינו, מקבל כסף לישיבות תמורת שקט תעשייתי בנושאים מדיניים. הדבר האחרון שבאמת מעניין את דורון אביגד הוא הקמת כוח מוטס לכיבוי שריפות, שכן כידוע, לאחר שיהיה שלום, ומרבית תושבי ארץ ישראל יהיו בכלל מוסלמים אפריקנים, איש לא יצית אותן.

לאתר מגזין מראה
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  10/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסבירו לאליטות שהטיול נגמר
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
שפריץ של מילים נבובות
אליהו חיים  |  10/12/10 22:52
 
- ל1 תשטוף את הפה המסריך שלך
איציק מהש  |  12/12/10 00:31
 
- בבון יקר ,מסריך=מסריח
אליהו חיים  |  12/12/10 17:46
2
כל מילה אמת לאמיתה  ל"ת
נחמה ק.  |  11/12/10 00:00
3
מילים כדורבנות
מקס פאואר  |  11/12/10 09:37
 
- משפחת פש"ס מיצגת יהדות???????
אליהו חיים  |  11/12/10 10:57
 
- משפחת פש"ס מיצגת יהדות???????
אליהו חיים  |  11/12/10 13:04
4
אמירה מוחצת נגד
מוקצים  |  11/12/10 10:17
5
קישקוש מילים - מה הקשר?
אלי ישי פישל  |  11/12/10 10:20
 
- תגובה למאמר של אביגד
דר יובל   |  11/12/10 13:21
 
- ד"ר יובל: מאמר מעולה וקולע:
צבי גלברד  |  11/12/10 23:41
6
כל עוד חרדים מסרבים לשרת בצה"ל ל"ת
יותקף ישי ובצדק!!  |  11/12/10 20:21
7
מפלגת שס תמכה באוסלו, ולכן...
ירון זכאי  |  11/12/10 20:45
8
המאמר מחטיא לחלוטין את המטרה
קילי מנג'רו  |  11/12/10 21:00
9
הסיבה העיקרית
Rafoe  |  11/12/10 21:32
10
יש לי רעיון מצויין
רונן גולדשטיין  |  11/12/10 21:35
11
אמירה לעניין - אמת לאמיתה ל"ת
קורא ותיק  |  11/12/10 22:16
12
מתחוללת לעיננו מלחמת שחרור ..
הפשוט   |  11/12/10 22:52
13
היום אני מתחיל להבין
חילוני מאמין בישי  |  12/12/10 00:23
14
רשימה יפה מאוד ונכונה. ל"ת
רחמים  |  12/12/10 10:35
15
מאמר מצויין וחשוב
דודק'ה  |  23/12/10 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
גם ללא מומחיות מיוחדת, ניתן להעריך כי איומי מלחמה וטרור, רעידות אדמה, מחסור במים ונושאים כמו ביוב, אספקת אנרגיה, תאונות דרכים תחבורה, בריאות וחינוך בוערים יותר מהתחממות עולמית בלתי מוכחת אשר לגביה אין למשרדי הממשלה כל יכולת השפעה
צבי גלברד
הייתי היום ב"מצעד זכויות האדם" בתל אביב    בתקשורת הפופולרית מספרים על כל מיני ארגוני זכויות ועל שופטת שקיבלה פרס על "דאגתה לשכבות מוחלשות    אני ראיתי תמונה שונה לחלוטין
ליאת נוקד-וינדר
כבר שנים רבות, כל יסודות הטבע לועגים לנו - בני האנוש הטיפשיים והקטנים, שמתעסקים בשטויות ובונים גבולות פיזיים, מכריזים על הגדרות מפרידות וחושבים שמה שרחוק מהעין, לא יפגע בנו
ניר גלילי
"אתה הקונה המאה אלף של החנות ולכן אתה זוכה בסל קניות חינם למשך עשרים שנה!", הודיעה לי הקופאית    בזמן שכולם מוחאים כפיים ופלאש מצלמה מסנוור את עיניי - נכנסו לסופר רעולי פנים עם אקדחים בידם    אחרי ירייה באוויר על-מנת לקבל את תשומת הלב הראויה, הם צעקו שכולם ישכבו על הרצפה ושאף אחד לא יעז להרים את ראשו
דרור אֵידָר
משום מה, מי שמשבח אנשי ממשלה, ובראשם את ראש הממשלה, נתפס על-ידי חלק ניכר מהעיתונות כפרשן מטעם או כמגויס    מדוע? מדוע אי-אפשר לומר זאת גם על מבקריו הקבועים (שלא לומר שונאיו) של רה"מ כמו על האכסניות התקשורתיות שלהם?
רשימות נוספות
רק 50% מהרכוש שנפגע בדליקה - מבוטח  /  אלעזר לוין
האוצר: האומדן הראשוני לנזקי השריפה - 120 מיליון ש"ח  /  עופר וולפסון
הצפי: רוחות עזות וגשם סוחף  /  איציק וולף
האחראים  /  אברהם בן-עזרא
מתי המשפחות של עין הוד ובית אורן יזכו לבית חדש?  /  יורם קראוס, יקי אמסלם
הרהורי שריפה  /  שי אלבוגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il