X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המאור השלישי הוא מתחום הפילוסופיה היהודית - הרמב"ם. הוגה דעות ורופא בספרו החשוב "שמונה פרקים" ובהקדמתו למסכת אבות מאמין הרמב"ם, שייעודו הנעלה של האדם הוא במימוש יכולתו השכלית, וזאת ניתן לעשות רק על-ידי שלמות מוסרית
▪  ▪  ▪
חנוכייה תודעתית שלמה [צילום: פלאש 90]

מבקשת אני לשתף אתכם ידידי הקוראים בהדלקת חנוכייה ורבלית משלי לחג החנוכה.
בחרתי בשמונה מאורות גדולים מתחומי היצירה והמחשבה היהודית להאיר לנו את החג.
הראשון שבהם הוא משה רבנו - אדון הנביאים, שנתן לנו את עשרת הדברות. הלא הם התשתית האמונית והמוסרית, בלעדיה לא תיתכן חברה אנושית מסודרת, ברת קיימא.
המאור השני הוא רבי עקיבא. שם מופת בקרב חכמי - ישראל בכל הדורות. הוא קבע ופסק:"ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה". וכן אמר: "חביב אדם שנברא בצלם". חכמי הקבלה רואים בו דמות שזורה אור וגלגול של יעקוב אבינו. שניהם היו רועי צאן, שמות נשותיהן היו רחל, שניהם נאבקו במאבקי רוח ותורה ולמען חברה וקיום פיזי בארץ ישראל.
המאור השלישי הוא מתחום הפילוסופיה היהודית - הרמב"ם. הוגה דעות ורופא. בספרו החשוב "שמונה פרקים" ובהקדמתו למסכת אבות מאמין הרמב"ם, שייעודו הנעלה של האדם הוא במימוש יכולתו השכלית, וזאת ניתן לעשות רק על-ידי שלמות מוסרית.
מתחום המדע מאיר לנו אלברט איינשטיין, פיזיקאי יהודי, מגדולי המדענים בכל הדורות, ממציא תורת היחסיות. התיאוריות שלו על מבנהו הפיזי של העולם והנחותיו על קרני האור הפכו אותו לדמות בינלאומית.
בתחום האמנות הפלסטית, אמנות חזותית, מאיר באלפי צבעים מארק שאגל, הוא מציג לנו בתמונותיו דמויות תנכיות, ודמויות יום יומיות מהווי עולם החסידות, והעיירה היהודית במזרח אירופה, שנכחדה. בין היצירות החשובות מצויים החלונות המתארים את שנים עשר השבטים, דרכם נשקף האור בבית הכנסת בהדסה עין-כרם שבירושלים.
במוזיקה - ליאונרד ברנשטיין. מנצח ומלחין בן זמננו. יסד את מסורת המחזמר בפולקלור היהודי-אמריקני בראשית המאה. אחד מהם מתבטא בסיפור הפרוורים הידוע, שברנשטיין הוסיף לו גוון משלו.
מנדלי מוכר ספרים הוא אבי הספרות העברית והאידית החדשה. בספרו "הקבצנים" מלגלג הוא על בטלנות ועוני מנוון בחיי היהודים בעיירה הגלותית. להשקפתו האור האמיתי למצב האדם היהודי יבוא דרך עבודה ואמונה יהודית, ולא דרך "שנור".
לכבוד הנר השמיני יאיר חיים נחמן ביאליק. המשורר הלאומי שלנו. המבקר הספרותי דב סדן [אז שטוק], מעלה במחקריו על ביאליק תפיסה מכלילה באשר למהותה של יצירת ביאליק, מקורותיה
וייחודה. וכן אמצעי העוצמה שלה ותפקידה ההיסטורי. שירת ביאליק התגייסה לתפקידי הדור והלאום בשל ההכרה בגודל הסכנה המאיימת על הכלל היהודי.
הדלקנו כאן חנוכייה תודעתית שלמה הלקוחה מחיי הנפש והתרבות היהודית.
חג שמח ואור לכולם.

תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
הצגת הילדים האהובה שהילדים לא שבעים לראותה, בביצוע מדליק לכבוד החנוכה
מוטי היינריך
למדינת ישראל יש היסטוריה "מפוארת" של הגבלת הסחר החופשי    בעבר, מנגנון התעמולה הסוציאליסטי של מפלגות הפועלים שטף לנו את המוח שעלינו לסבול רמת חיים נמוכה שנועדה למנוע "בריחת מטבע חוץ" מישראל, כי אנו מדינה קטנה, קולטת עלייה ומוקפת אויבים    היום קוראים לזה "מלחמה בגלובליזציה"
יובל ברנדשטטר
הדבר האחרון שבאמת מעניין את המבקשים את ראשו של אלי ישי הוא הקמת כוח מוטס לכיבוי שריפות, שכן כידוע, אחרי שיהיה שלום, ומרבית תושבי ארץ ישראל יהיו בכלל מוסלמים אפריקנים, איש לא יצית אותן
בועז ארד
גם ללא מומחיות מיוחדת, ניתן להעריך כי איומי מלחמה וטרור, רעידות אדמה, מחסור במים ונושאים כמו ביוב, אספקת אנרגיה, תאונות דרכים תחבורה, בריאות וחינוך בוערים יותר מהתחממות עולמית בלתי מוכחת אשר לגביה אין למשרדי הממשלה כל יכולת השפעה
צבי גלברד
הייתי היום ב"מצעד זכויות האדם" בתל אביב    בתקשורת הפופולרית מספרים על כל מיני ארגוני זכויות ועל שופטת שקיבלה פרס על "דאגתה לשכבות מוחלשות    אני ראיתי תמונה שונה לחלוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il