X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנה נגד גזענות והסתה. משכנעת את המשוכנעים [צילום: פלאש 90]
זה לא הרבנים, זה אלוהים
מי שמתנגד לקריאת הרבנים בעצם מתנגד ליהדות לא ניתן לתקוף את מכתב הרבנים בשמם של ערכים אוניברסליים ולומר שהדבר נעשה בשם היהדות הוויכוח לא ייפתר וההלכה לא תשנה את עורה כדי למצוא חן בעיני מתנגדיה
רוצים רבנים מטעם
עו"ד משה גולדבלט
מתברר שטיפשים קיימים בכל דור ודור וכעת נמנים עליהם כל המזדעקים נגד הרבנים החתומים על המכתב לפיו על-פי ההלכה אין למכור קרקע בארץ ישראל לנוכרי
לרשימה המלאה

עידן יוסף, איציק וולף
חשיפה: הרבנים שתקפו - חתמו בעצמם

לא הפגנות, לא מחאות מתוקשרות, לא הוראה של היועץ המשפטי ואפילו לא חוק של הכנסת יוכלו אל מול מכתב הרבנים. ההסכמה על התוכן ב"קול הקורא" נגד חיזוק אחיזתם של גויים בארץ-ישראל מוסכמת באופן גורף על כלל הרבנים, למעט חילוקי דעות צדדיים.
סילוף בשם ערכים אוניברסליים
הביטוי "רוח היהדות" הרווח בשיח הציבורי אינו אלא הטעיה. אין כזה דבר "רוח היהדות" - יש הלכה, והיא שקובעת מה מותר ומה אסור. בכל הדורות אמרו רבנים שהדבר אסור, והכל על-פי ציווי התורה. מי שטוען כי מדובר בגזענות אינו יכול לבוא בטענות כלפי רבנים, שבסך-הכל מוסרים את דברה של תורת ישראל, כפי שניתנה מאלוהים בהר סיני.
אפשר לתקוף את ההחלטה בשמם של ערכים אוניברסליים הקיימים בקרב אומות העולם, אבל לדבר בשם היהדות זה עיוות שלה.
כל הרבנים מסכימים על העיקרון
אם נרצה למפות את מגוון הדעות בקרב רבנים באופן שרירותי, נוכל לעשות זאת כך: מכירת בית לגוי בארץ-ישראל אסורה. השכרת בית לגוי - תלוי: לנוצרי - אסור (מדין עבודה זרה), לערבי - מחלוקת, כאשר רוב הרבנים נוטים לאסור, גם בגלל ההנחה שההשכרה היא חלק ממהלך לנישולם של יהודים מן הארץ.
הרב המנוח מרדכי אליהו, שהיה רב ראשי לישראל פסק כבר ב-2001 כי אסור למכור או להשכיר דירה לגוי. בתשובה לשאלה בסיום שיעורו השבועי, אמר: "אסור למכור דירה בארץ ישראל לגוי, לא רק למכור אסור, גם להשכיר אסור". השואל הקשה ואמר שהגוי מציע מחיר גבוה עבור הדירה. הרב אליהו לא התפשר: "ואם ישלם הגוי כסף ועוד כסף - 'ידיהם דמים מלאו' - מי יודע הכסף הזה מאיפה גנב אותו? בכסף הזה אין ברכה".
הרב אליהו ציין את דעתו גם באשר למכירת דירה לחילוני, ובמידת-מה הרחיב את האיסור: "אם אני אדבר על גויים יגידו שאני מבזה גויים, אם אני אדבר על יהודים לא דתיים יגידו שאני מבזה יהודים לא דתיים. אני מדבר כללית על שניהם: אסור למכור דירה לדייר שיבוא ויזיק לאחרים".
אתמול חשפנו כי גם מנהיגים חרדיים שמחו על קריאת הרבנים, חתמו בעצמם על מכתב דומה. אין זו הפעם הראשונה, ומכתבים שכאלו יוצאים מזה עשרות שנים אחת לכמה שנים. כך למשל, בסוף שנת 2006 הוציאו רבנים בולטים בציבור החרדי קריאה על כך ש"אסור בהחלט להשכיר דירות לערבים ולזרים". על הקריאה חתמו הרבנים שמואל הלוי וואזנר, אהרן לייב שטיינמן, מיכל יהודה ליפקוביץ, ניסים קרליץ, משה יהודה לייב לנדא, מאיר מאזוז, ישראל הגר, האדמו"ר מלעלוב והאדמו"ר מנדבורנא.
מאבק חסר תוחלת
מאבקם של המוחים נגד קריאות שלא להשכיר דירות לגויים, כמוהו כמלחמה חסרת תוחלת בטחנות-רוח. הניסיון להטיל אימה ועיצומים משפטיים על דעות המעוגנות כברזל בדת היהודית מזה 3,000 שנה שווה כקליפת השום. רבנים לא ישנו סתם כך את פסקי ההלכה בגלל לחץ כזה או אחר. גם אם לא יפרסמו פסקים באופן פומבי, תמיד יוכלו רבנים להשיב באופן פרטי או אפילו יותר מכך - להפנות למכתבים בנושא שכתבו רבנים בדורות קודמים.
הביקורת בעניין יכולה לבוא רק מבית. רבנים שיאמרו לחותמים כי לא מספיק להיות צודק אלא גם חכם וכשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע. פסיקות כאלה, שמועדות מראש לפורענות, אולי נועדו לשאלות רב ולא לכרוזים. ממה נפשך? הרי מי שמתכוון לשמוע לרב יבוא וישאל, ומי שלא - אפילו אלף כרוזים לא יזיזו אותו מדעתו.
במבט לאחור, נראה לעניות דעתי כי מובילי המאבק הציבורי נגד קריאת הרבנים דווקא עוררו את הנושא, ובעצם גרמו ליותר אנשים לחשוב פעמיים בטרם ישכירו דירה לערבים. מוטב יהיה אם הנושא הטעון, שאינו בשל עדיין לדיון ציבורי מעמיק, יירד מסדר היום והרוחות יירגעו. הנושא מורכב מדי לדיונים מהותיים באמצעי התקשורת, וכך יוצא שהיחידים שמשתכנעים הם בעצם המשוכנעים. במילים דוגמת "הסתה" ו"גזענות" לא מכריעים ויכוח. מלבד תיוג והטלת דופי אין במילים אלו כדי לשכנע איש, ודאי שלא לטווח הארוך. דווקא התעלות עצמית מעל הרצון להכתמת הדעה הנגדית ובירור ראוי שלה עשוי להשפיע על מישהו.
לא חסרים לנו מאבקים גדולים וחשובים בתחומי הרווחה, החינוך, ובכל שאר הערכים היקרים ללבנו - איש איש וערכיו הוא. כילוי כוחות במאבק שסופו לכישלון על זכויותיו של עם אחר החי בתוכנו (ולא ממש מסמפט אותנו בלשון המעטה), רק מרבה מדנים בתוך העם היהודי ואינו תורם לחוסננו כאומה.

כל היהדות בכף-ידך
תאריך:  11/12/2010   |   עודכן:  11/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה לא הרבנים, זה אלוהים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
סילוף היהדות
Rafoe  |  11/12/10 21:40
2
אנחנו לא מדינת הלכה אדון יוסף
אלישמע  |  11/12/10 21:41
3
אתה בחרתנו מכל העמים??????
אליהו חיים  |  11/12/10 22:02
4
הוכחה
ע.ג4  |  11/12/10 22:15
 
- הדת האמיתית זה להיות בן אדם
אלישמע  |  11/12/10 22:49
5
נסו אתם לקנות בית באום אל פאחם
אלון פלג  |  11/12/10 23:53
6
עבודת אלילים ל"ת
איש עצוב  |  12/12/10 23:11
7
במדבר פרק לג' פסוק נ' ואילך...
ירון זכאי  |  12/12/10 23:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
טעות, אתם סבורים שהילדים שלכם מבלים "הרבה יותר מדי שעות" בגלישה באינטרנט, במה שמקובל להגדירו ולכנותו כעולם הווירטואלי    כאן, בהגדרה, מתחיל להיפער הפער המהותי, הבלתי ניתן לגישור, בין העולמות שלכם ושל ילדיכם    מה שמוחזק בעיניכם כעולם וירטואלי הוא עבורם העולם האמיתי, הממשי, ה-עולם
אורי ברעם
להלן ריכוז חומר ובו מידע יקר המרשיע את השמאל ואת הערבים ושומט את כל טענותיהם משוללות היסוד אודות גזענות בפסיקת הרבנים
עו"ד יוסי דר
ליעקב נאמן, פרקליט ממולח שיושב שנים רבות על קו התפר של הון שלטון, לא ממש מפריע - כך ניתן להעריך - שהמלחמה בשחיתות תצא לפנסיה מוקדמת או לפחות לחופשה ארוכה
יוסי אחימאיר
איש מפשר ומגשר, בוודאי בין אחים, בוודאי בין חברים לאותה תנועה    סמך על תמיכה חוצת מחנות וקבוצות, ואכן זכה לה    דב שילנסקי היה שליח ציבור למופת    עזר מאוד, כפי יכולתו, וללא מרפקים שהיה חסר, לחברים שרצה לראותם לצידו
מיקי פרי
מתברר שהשר אלי ישי מקבל תמיכה מכיוון לא צפוי    עם-זאת, לא בטוח שזו התמיכה שהוא צריך    ואם באסונות ובשריפות עסקינן, מה הקשר שלהן לתחקירים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il