X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באסון זה אין הרוגים, אין פצועים ואין נזק שהביטוח יכול לכסות מדובר על האסון הנובע מכשל הניהול של מערכת החינוך בישראל
▪  ▪  ▪

האסון הבא לא יבוא במפתיע ולא יעלם וישאיר לנו את הנזקים, האסון של מערכת החינוך מחלחל לאט ונרגיש אותו למשך דורות. אבל יש מקום לעשות מעשה, להפסיק לסמוך על הפוליטיקאים שלנו שדואגים בעיקר לעצמם, אלא להתחיל לעשות. למעשה רבים מאתנו כבר עושים את זה בלי משים. רבים מהאזרחים בני שכבות הביניים ומעלה, שולחים את ילדיהם לשעורים פרטיים, חוגי העשרה, השלמות, ועוד שמות יפים לתעשיה המכפה על המחדלים של מערכת החינוך.
זו למעשה הפרטה של מערכת החינוך ללא בקרה וללא הובלה וניהול. רק בשביל לעמוד בסטנדרטים של בחינות הבגרות. הסטנדרטים של בחינות הבגרות יורדים עם השנים כי כך לכאורה אפשר להציג שיפור בהשגים לטווח קצר. כולם מבינים את המשמעות כשבודקים את הממצאים על-פי פרמטרים בינלאומיים. אין טיפוח של החלשים, אין עידוד לחזקים כל אחד בתחומו. אין עידוד למצויינות בספורט, במחול או בנגרות.
בתחום הכבאות שעלה לכותרות לאור האסון בכרמל, יודעים כולם שהמערכת חולה מן היסוד, כל אחת מ 24 מרשויות הכיבוי היא אמצעי לפוליטיקאים לעשות נפשות אך אין בזה דבר וחצי דבר עם כיבוי אש והצלה. הכסף נשפך על שכר והטבות לכבאים ולמקורבים.
ובתחום החינוך, על-פי נתוני משרד הממשלה, תציב משרד החינוך השנתי הוא כ-35 מיליארד שקלים. יש מעל ל 100 אלף משרות הוראה מלאות וכ-54 אלף כיתות לכ-1.5 מיליון תלמידים. לכאורה מצב סביר, כמעט שתי משרות הוראה לכיתה, פחות מ 30 תלמידים בכיתה. אך זו הבעיה של הסטטיסטיקה, אפשר לטבוע בבריכה בעומק של 10 ס"מ.
הילדים באוכלוסיה המוזכרת למעלה, זו המשקיעה את מיטב כספה בחוגים ובהעשרה לומדים 40 ילדים בכיתה עם יחס מורה כיתה נמוך בהרבה. ישנם מנהלי בית הספר (גם מהמכובדים והנחשבים) שמשקיעים מחשבה רבה ויצירתיות איך להפוך שעת משרת מורה לשעה ללא תלמידים, כי זה עושה טוב ליחסי העבודה בבית הספר. ההורים ישלימו את השאר והדבר לא יתבטא בתוצאות של בית הספר.
לאחרונה הוזכרה בתקשורת התופעה של התרבות בתי הספר הפרטיים. אין ספק שזו תופעה בעייתית במדינה סוציאליסטית. חינוך פרטי אליטיסטי הוא בעייתי מבחינה ערכית. אבל אם נביט נכוחה, נבין שגם כאן התמונה האמתית לא מוצגת. מדינת ישראל ממנת חינוך פרטי של המגזר החרדי, בסכומים גדולים. מגזר זה מכיל כיום 50% מהתלמידים בבתי הספר היסודיים היהודיים. כך מוסברת הסטטיסטיקה של כמות משרות המורים לעומת כמות הכיתות.
במגזר זה לומדים מעט תלמידים בכיתה, עם תשומת לב רבה לכל תלמיד. מקפידים על קוצו של יוד בחינוך לערכים (לא, לא אלה של המדינה, אלא של העדה החרדית המקפידה להפלות בין ספרדים לאשכנזים ובין כאלה שסומכים על רבנות א' ולא על רבנות ב'). בבתי ספר אלה, לא לומדים את לימודי הליבה, ולא מבזבזים זמן על הכנה של התלמידים להיות בעלי יכולות לפרנס את עצמם בבגרותם.
למרות זאת, יש וצריך מה לעשות, הפתרון טמון בידנו, לכאורה להשלים את ההפקרה של ילדינו בכוחות עצמינו. להקים מסגרת חינוכית משלימה בתוך בתי הספר הקיימים. לא בתי ספר פרטיים אליטיסטיים, אלא מסגרת לימודים משלימה לתוכנית הלימודים החסרה של משרד החינוך.
איך עושים את זה? ההורים של בתי הספר יקימו עמותה למטרה זו. עמותה זו, נגייס את כספי ההורים שמתבזבזים במערכת חוגים והשלמה פרטית, במסגרת מבוקרת ומנוהלת על-ידי ההורים בתאום עם הנהלת בית הספר. במסגרת זו, יקדישו את הדרוש לכל תלמיד. יתמכו באלה שזקוקים לתמיכה ויעודדו ויקדמו את אלה שמבזבזים את זמנם בבית הספר. מסגרת שתעניק את ההשלמה לבית ספר בכל הקשור ללימוד נושאים הקשורים בתרבות העולם המערבי. ההורים ישאו בנטל, כאן אין בשורה, אבל זה טוב יותר ממערכת חינוך כושלת או מערכת חוגים ושעורים פרטיים פיראטית.

תאריך:  14/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האסון הבא - ואיך למנוע אותו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
די לאנטישמיות ולשנאת החרדים
אמנון רול  |  16/12/10 07:03
2
שימוש במונח אנטישמיות
צביקה ובר  |  27/12/10 10:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
מה התחדש עם אישור הצעת חוק הטוקבקים ע"י ועדת השרים לענייני חקיקה והקביעה שלפיה ספקיות אינטרנט ייאלצו למסור פרטים מזהים של טוקבקיסטים אנונימיים "יודעי-דבר", החשודים בהוצאת דיבה?    אולי נכון יותר לשאול - מה לא התחדש?    יש לחוקק חוק שיסדיר את פניו וצדדיו השונים של חופש הביטוי בישראל
גד גזית
העם היהודי החי היום בציון משתוקק עד כדי כך "לחיות תחת גפנו ותאנתו", עד שהוא מוצא עצמו מדחיק את בעיותיו הפנימיות, ומפחית מעוצמת הבעיות החיצוניות, בורח מהכרעות כמו מאש בתמורה לאשליית הצל הנעימה של "הגפן והתאנה"
עוזי אורנן
הרבנים כלל לא חטאו בבטאם את עיקרי האמונה כשהזהירו את קהל שומעיהם לא להתערב בגויים. לכן הכעס של החילוניים אינו צריך להיות מופנה כלפי הרבנים על מה שהם אומרים. הרבנים בסך הכול מוסרים בנאמנות את ההשקפה היהודית הקלאסית    מקור הגזענות הוא ביהדות עצמה
אליקים העצני
כל ביקורת מן השמאל על מגע בלתי ראוי עם גויים בעלי עבר מפוקפק חשודה בחוסר כנות    מי מהם סירב אי פעם להתרועע עם מנהיגי פת"ח, למשל, כולם מרצחים ושונאי ישראל, וביניהם אבו מאזן, מממן טבח מינכן ומכחיש שואה?
אורן קאשי
פתאום, כל ממזר מלך: כל ח"כ משחק באש    אסון האש הזכיר לכמה אנשי ציבור כי הם אנשי ציבור...    מהתעסקות אובססיבית בענייני החוץ של המדינה לענייני הפנים    זה נראה כמו הצגה, או עלייה על טרמפ    הו כרמלית, כרמלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il