X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"המדינה תוכל לגבות אגרה גם ממי שאינו מחזיק בביתו מקלט טלוויזיה - כך עולה מהתיקונים לחוק רשות השידור שנמצאים בחוק ההסדרים"
▪  ▪  ▪
השרים לא אוהבים עוורים [צילום: AP]

חוק ההסדרים למי שלא מכיר, הוא כינוי לחוק שיוזמת הממשלה מדי שנה מאז 1985, העוסק במגוון רחב של נושאים שהממשלה מעוניינת לקדם, באמצעות תיקוני חקיקה נרחבים.
את ההתייחסות לחוק ההסדרים אפשר ללמוד ממה שאמר כבר נציג האוצר "מה שחשוב באמת זה חוק ההסדרים. שם מעבירים את כל הרפורמות שהאוצר רוצה ומכניסים את כל התיקונים". את זה אומר בעצם מי שמנהל לנו את החיים, יותר מכל מי שאנחנו חושבים שמנהל לנו את החיים.
הממשלה מאשרת בתוך כמה שעות מאות רבות של הצעות "מחליטים", כפי שעשתה השנה באוגוסט. תהליך ההצבעה הוא חפוז, היסטרי, רצוף לחץ ואיומים, ובעיקר לוקה בחוסר אחריות מחפיר כיוון שהשרים סובלים מבורות קשה, ואינם יודעים ואינם מסוגלים לדעת על מה הם מצביעים.
ואם עדיין לא הבנתם מה זה קשור אליכם אז הנה עשרת המכות מתוך עשרות שעברו כבר בחוק ההסדרים לתקציב הדו שנתי 2009-2010:
1. "יבוטל הפטור הקיים ממע"מ על פירות וירקות" - זה אומר שאין סיבה שמלפפון לא יעלה כמו עגבנייה. הם גם ככה די דומים.
2. "הוקמה ועדה שתגבש דרכים לצמצום הפטור הקיים כיום ממס שבח במכירת דירות מגורים" - מעבר לזה שתקציב הבורקסים לוועדה יהיה בלתי מוגבל, הרי שכזוג צעיר תדחו את חלום ה"דירה משלכם" שרציתם לרכוש אי פעם באזור גיל החמישים לכיוון גיל השישים.
3. "מס הקנייה על סיגריות עלה בשקל עשרים" - כסובל רציני מעשן, אני לא ממש מרחם על המעשנים. רק שהחשיבה לקבוע מס גבוה כל כך על סיגריות הייתה כדי להפסיק את העישון - מה שכמובן לא קורה. המס אמור גם לממן את הנזקים הבריאותיים שגורמים הסיגריות. זה נכון אם מגדירים את ריבוי השרים וסגני השרים כבעיה הנובעת מעישון.
4. "הנוסעים לחו"ל לעומת זאת, יורשו להכניס לארץ ללא מסים רק חבילה אחת ("פקט") של סיגריות במקום שתיים כיום" - עכשיו איך נחליט למי נותנים אותו?
5. "בוגרי תואר ראשון יקבלו רק חצי נקודת זיכוי במקום נקודת זיכוי אחת כיום" - כידוע בוגרי תואר ראשון מרוויחים כל כך הרבה בתור נציגי שירות, שהם לא צריכים שום סיוע בשנים הראשונות לעבודתם.
6. "לנכים והעיוורים תוקטן תקרת ההכנסה הפטורה ממס שלהם בחמישים אחוז" - אסור שנכה או עיוור ירוויח טוב. זה נגד ההיגיון. בשביל פקידי האוצר נכה או עיוור הוא מסכן וצריך להישאר ככזה.
7. "הפטור ממס הכנסה על הימורים והגרלות יחול רק על פרסים של עד 5,000 של בשנה, במקום 50 אלף שקל בשנה" - אז אם חשבתי שאני הולך לזכות פעם בלוטו, מתברר שזה לא אני אלא אנחנו - אני ושר האוצר.
8. "יועלה מס הקנייה על משקאות משכרים" - ועכשיו איך מארגנים מסיבת אלכוהול בזול?
9. "המס הקצוב על הבנזין יועלה ב-30 אגורות לליטר - ככה בבת אחת אנחנו משלמים יותר" - הסיבה מסבירים לנו היא להגביר שימוש בתחבורה ציבורית. רק ששוכחים שהתחבורה הציבורית שלנו לא מהירה, לא זולה, ולא זמינה. להגיע משכונת נחל עשן בבאר שבע לאוניברסיטה, לוקחת לא פחות מזמן הנסיעה מדימונה לבאר שבע. אולי אחרי הרכבת הקלה בירושלים באזור 2020 נוכל להודות שאין תחבורה מהירה כמו התחבורה הציבורית.
10. ישונו הטבות המס ליישובים בפריפריה - דימונה למי ששכח, היא פריפריה.
נחזור לרשות השידוד.
השינוי בחוק נשען על ההנחה כי כיום אפשר לצפות בשידורי הטלוויזיה גם באמצעות האינטרנט. מאחר שרייטינג זה לא השם הנרדף לערוץ 1, אני הייתי רוצה להכיר את מי שמתכוון לצפות בערוץ הראשון דרך האינטרנט ולשאול אותו כמה שאלות. רצוי במקום מוסדר בו מסתובבים אנשים עם חלוקים לבנים המיומנים לטיפול באנשים כאלו.
אולי הסיבה הנכונה ביותר, היא בהצעה עצמה - "לאפשר לרשות השידור מקורות תקציביים להמשיך להתקיים ולהגשים את מטרותיה" - כש"מטרות" היא להחזיק עוד כמה עובדים שעסוקים בעיקר בלהקרין שידורים חוזרים וראיונות עם שרים וח"כים שלא יקבלו במה בשום מקום אחר.
מילא שהערוץ הראשון עוד קיים, אבל תעשו שם משהו עם הצבע, או לפחות תעבדו על זה שהתרגום לתוכנית החדשות יהיה מסונכרן.

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
מבלי לזלזל בטוהר הכוונות הטובות של כל אלה מקרב מנהיגי העולם ועוזריהם, כולל בישראל, התורמים למאמצים לפתרון סכסוכים אלימים בעולם בכלל, ובסכסוך הישראלי-פלשתיני בפרט, ראוי לא להתעלם מתופעות הלוואי של פעילויות אלה, תחת הכותרת "תעשיית השלום"
אבי דוידוביץ
הגיעה השעה לעורר את הציבור על-מנת שיטלטל את תומכי ראש הממשלה ויאלצם להצביע לטובת המדינה, לטובת הביטחון האזרחי והמנהל התקין, לטובת המשפט והמוסר - ולהקים ועדת חקירה ממלכתית    מבקר המדינה, בהתנדבותו לחקור את האסון, נקט למעשה עמדה פוליטית ונעשה שומר הראש של ראש הממשלה - במקום להיות שומר הראש שלנו
עו"ד יוסי דר
ריבלין הגיע לכלל הערכה מוצקה, או שמא גונבה לאוזניו שמועה, שסר חינו בעיני ביבי ואין סיכוי שביבי יתמוך בו לנשיאות. ואם זו תמונת המצב, מן הראוי כמובן לנסות ולקושש תומכים בקרב יריביו של ביבי
אילן נשרי
כשחוסר התפקוד, החפיפניקיות והריקבון השולטים במערכות הציבוריות מביאים למחדל אחר מחדל שממשיכים לקפד חיים ללא סוף, עד מתי נצא ידי-חובה בהבעת דעתנו בשיחות סלון בערבי שישי ולא נקום ונדרוש מכל האחראים שיושבים בכיסאות מעור הצבי המשובח לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר?
ד"ר רון בריימן
הסכנה האמיתית המתעוררת לנוכח הלחץ התקשורתי ההיסטרי בימים אלה היא עיוות סדר העדיפויות. גם שריפה בכרמל וגם אש התקשורת, אסור שימנעו תהליך מסודר ותקין של קבלת החלטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il