X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתונאי הארץ, עקיבא אלדר, מותח ביקורת נוקבת על סאיב עריקאת שחזר והבהיר לאחרונה את דבקותה של הרשות הפלשתינית במימוש זכות השיבה טוען: עמדות אלה מרחיקות את השלום אפילו בקרב החוגים הליברלים ועשויות לחזק את הימין
▪  ▪  ▪
עקיבא אלדר [צילום: יח"צ]
מתק השפתיים של סאיב עריקאת
יהונתן דחוח-הלוי
סאיב עריקאת מציע הסדר "צודק", "הוגן" ו"מוסכם" לבעיית הפליטים: ישראל תקבל את "הצדק הפלשתיני" ותסכים לשיבת הפליטים לתל אביב, לחיפה ולירושלים
לרשימה המלאה

זכות השיבה לחיסולה של ישראל
יהונתן דחוח-הלוי
הפלשתינים דבקים בתביעתם למימוש זכות השיבה בהיותה קלף מנצח שיביא להכרעתה של מדינת ישראל * יוזמת השלום הערבית אינה מבטאת נכונות לפשרה בסוגיית הפליטים והיא בבחינת מהלך הונאה גרידא
לרשימה המלאה

חשיפה: בצלם תומך בשיבת הפליטים
יהונתן דחוח-הלוי
מידע חדש ומהימן חושף את התמיכה הבלתי מסויגת של הארגון בשיבת פליטים ואת הטקטיקה שתוכננה לשיווקה לציבור הישראלי דווקא בשלב המכריע של המו"מ * בצלם חושש מאוד מחשיפת כוונותיו בטרם עת וזו כנראה הסיבה להכחשה הכוזבת שהשמיעה דוברת הארגון * מנכ"ל בצלם שומרת על שתיקה
לרשימה המלאה

עקיבא אלדר, עיתונאי בכיר בעיתון הארץ, הפועל במשך שנים לקידומו של הסדר מדיני על בסיס של שתי מדינות, מביע אכזבה מרה מהמנהיגות הפלשתינית, אשר עודנה דבקה במימוש תביעת השיבה של מיליוני הפליטים הפלשתינים לשטח ישראל, שמשמעותה חורבן של מדינת ישראל כמולדת של היהודים.
במאמר משותף לעקיבא אלדר וקרלו סטרנגר, בעיתון הגארדיין הבריטי (14.12.10) תוקפים השניים את מאמרו של סאיב עריקאת, ראש צוות המו"מ הפלשתיני, באותו עיתון (10.12.10), בו הבהיר, כי לא ייכון הסכם שלום יציב ללא מימושה של זכות השיבה.
אלדר וסטרנגר תובעים מהמנהיגות הפלשתינית להבהיר היטב את עמדותיה ודרישותיה מישראל בנוגע לבעיית הפליטים והם מזהירים, כי עמדות עריקאת עשויות לחזק את חוגי הימין בישראל, העשוי לטענתם, לומר שאזהרותיהם בנוגע לשאיפה הפלשתינית להשתלט על כל הארץ היו נכונות.
להלן תרגום קטעים נבחרים משני המאמרים, ומומלץ בחום לקוראם בגרסתם המלאה:
עריקאת: אין שלום ללא מימוש זכות השיבה
"למרות מה שגורמים ישראלים היו רוצים שהעולם יאמין, סוגית הפליטים הפלשתינים איננה עניין אקדמי, אשר פתרונה השנוי במחלוקת יהיה עם חלוף הזמן ויצירת עובדות בשטח ע"י ישראל... העובדה שישראל נושאת באחריות ליצירת [בעיית] הפליטים הינה מעבר לכל ויכוח... כיום הפליטים הפלשתינים מהווים יותר משבעה מיליון נפש בעולם, 70% מכלל האוכלוסיה הפלשתינית.
"התעלמות מהזכויות החוקיות הלגיטימיות המקודשות בחוק הבינלאומי, בעוול הברור שנגרם להם בעקירה המתמשכת ובשאיפתם לשוב למולדתם תביא בוודאות לכך שכל הסכם שלום שייחתם עם ישראל יהיה לגמרי רופף.
בהתאם להסכמים בין ישראל לערבים המבוססים על החלטות האו"ם - בעיקר הסכמי קמפ דיוויד בין ישראל למצרים המבוססים על הנוסחה של 242 בדבר אדמה תמורת שלום - החלטה 194 חייבת לספק את הבסיס ליישוב סוגית הפליטים.
"לשיבה ולפיצוי כסעד על-פי בחירה קיים תקדים בינלאומי איתן... בבוסניה ובפלשתין, שיבת הפליטים נחשבת באופן מוחלט כהכרחית ליציבותו של השלום. כל הסכם אשר לא יכבד את זכויות הפליטים ייחשב כנושא את הזרע של כישלונו הבלתי נמנע. כאשר המו"מ יתחדש פעם נוספת, אסור לעולם לנטוש את הפליטים של פלשתין או לנסות לכפות על נציגיהם לעשות כן.
"הכרה של ישראל בזכויות הפליטים והסכמתה להעניק פיצוי ואפשרות בחירה ראויה לפליט בנוגע למימוש זכויות אלה לא תשנה את המציאות במזרח התיכון בן לילה, ולא תוביל למשבר קיומי עבור ישראל. היא בוודאות תסמן את תחילתה של מציאות חדשה שלא תהיה עוד נטועה בדיכוי, שלילת זכויות ואפליה. במילים אחרות, היא תוביל לשלום בר קיימא, סוג של שלום אשר חזה לורד ברנדוט ומעורר תקווה אצל פלשתינים וישראלים כאחד".
עקיבא אלדר וקרלו סטרנגר: המנהיגות הפלשתינית
צריכה להבהיר עמדתה ולקבל החלטה אמיצה
"שני כותבי המאמר תומכים זה מזמן במדינה פלשתינית, זמן רב לפני שאש"ף וישראל נפגשו. תמיד הכרנו בסבל הפלשתיני, מעולם לא סברנו שהכרה בנכבה הפלשתינית אינה עולה בקנה אחד עם עמדתנו האיתנה שישראל היא המולדת של היהודים.
"שנינו מאמינים שהדרך היחידה לשלום הינה דו קיום בכבוד של יהודים ופלשתינים. אנו מתנגדים למדיניות ההתנחלות של ישראל, אותה אנו רואים כבלתי צודקת ומכשול לשלום ואנו סבורים, כי מזרח ירושלים צריכה להיות בירת פלשתין. ואולם, אנו מוטרדים מאוד מההצהרות, כמו המאמר של סאיב עריקאת, אשר נדמה שגורמות לשלום להיות בלתי אפשרי אפילו לאנשים ליברלים כמונו.
"הגיע הזמן שהפלשתינים יכירו בכך שהם אינם עוד קורבנות של ההיסטוריה, אלא גורמים חופשיים אשר צריכים לקבל החלטות. התמיכה הבינלאומית במדינה פלשתינית מעולם לא הייתה כל כך חזקה, וזה רק עניין של זמן עד אשר היא תוכר במישור הבינלאומי בגבולות 1967. בחזרה בדרך מיוחדת של ההיסטוריה, העצרת הכללית של האו"ם עשויה פעם נוספת להכיר בקרוב בחלוקה של פלשתין, והפעם כדי להגשים את השאיפה של העם הפלשתיני.
"זה הרגע בו המנהיגות הפלשתינית חייבת להימנע מחזרה על הטעות של 1947, כאשר היא דחתה את החלטת החלוקה המקורית, ולהבהיר שהיא באמת ובתמים מקבלת את זכות הקיום של ישראל כמולדת של היהודים.
"לפיכך, ברגע היסטורי זה, מאמרו של עריקאת הינו מאכזב. הוא אינו רק אדם פרטי, אלא ראש צוות המו"מ של הרשות הפלשתינית והוא מכיר היטב את ישראל והדינמיקה הפנימית שלה. הוא יודע שהעלאת זכות השיבה בעיתוי הנוכחי משחק לידיו של [חוגי] הימין הישראלי: הם יוכלו לומר: "תמיד אמרנו לכם: הפתרון של שתי מדינות הוא רק מזימה פלשתינית לספח את המדינה היהודית למדינה הפלשתינית הגדולה".
"למה סאיב עריקאת מתכוון כאשר הוא דורש מישראל להכיר בזכות השיבה הפלשתינית? אם משמעות הדברים שישראל תישא באחריות לטרגדיה הפלשתינית ותעניק בעיקר פיצוי, אזי מדובר בהזדמנות ריאליסטית ליישוב הסכסוך.
"ואולם, אם הניסוח של עריקאת אינו מבשר טוב: כאשר הוא אומר שההכרה הישראלית בזכויות הפליטים "לא תשנה את המציאות במזרח התיכון בן לילה", הוא צועד לעבר החששות העמוקים ביותר של הישראלים. עריקאת אינו יכול לומר בתום לב שהדבר "לא יביא למשבר קיומי עבור ישראל", שכן הוא רומז שבעבור הזמן, ישראל תיעלם ולא תהיה עולד מולדת ליהודים, שכן מעבר לנקודה מסוימת היהודים יהיו מיעוט בגבולות שלפני 1967.
"לכן, אנו קוראים להנהגה הפלשתינית להצהיר באופן ברור מהן דרישותיה המדויקות. הן חייבות להיות פחות מעורפלות מאשר שתי המשמעויות הגלומות בזכות השיבה שהיא מאמצת. על שאלה זו העתיד של כל האזור עומד ואין זו סוגיה שישראל צריכה לקבל החלטה. זה הזמן שהפלשתינים יכירו בכך שהעתיד של האזור נמצא בידיים שלהם".

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  17/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עקיבא אלדר מאוכזב מעריקאת
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
ה"ה עקיבא אלדר
ולדמיר   |  17/12/10 03:26
2
מבקש הבהרות
ליאור דחוח  |  17/12/10 06:17
3
כאשר היטלר אמר את דברו העולם
ישראלי שזוכר  |  17/12/10 09:03
4
אלדר קורא את דחוח לוי ? ל"ת
צבי גלברד  |  17/12/10 09:39
5
התפכחות?
יוא"ב  |  17/12/10 12:56
6
אלדר,אמנון לוי וחכמי 'הארץ'
תמכו באוילותם   |  17/12/10 14:53
7
במקרה של הסכם...
זכי  |  17/12/10 16:00
8
ועריקאת בטח מאוד מפחד מאלדר ל"ת
ושטרנגר. חה חה חה  |  17/12/10 16:42
9
אלדר הוא סוכן האויב
כולם יודעים את זה  |  17/12/10 18:10
10
בין הירדן לים מדינת ישראל אחת  ל"ת
דניאל סבלדי  |  17/12/10 20:26
11
עקיבא אלדר
רונן גולדשטיין  |  18/12/10 11:28
 
- רונן, קלעת בדיוק לנקודה
ע. הנביא  |  20/12/10 21:46
 
- אופס... בדיוק עליתי על דוגמא
ע. הנביא  |  20/12/10 23:01
12
עריקאת בתגובה:אני לא אשם שבעית
קורןנאוה טבריה  |  18/12/10 14:22
13
אמת של הערבים
א.פוליססט  |  20/12/10 15:06
14
אלדר מצטרף למתפכחים מהאשליה
רבקה שפק ליסק  |  22/12/10 17:53
15
האם השמאל המטורלל מבין את ה===
יוד יוד  |  24/12/10 02:52
16
היום הוא מאוכזב, ומחר ישוב  ל"ת
לסורו ב- 'אל ארד'  |  1/01/11 19:48
17
מתי תתעורר עקיבא ???
yoni207  |  8/01/11 08:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
אינני זקוק לעדים על אמונתי ותרומתי להבעת עמדות תורניות בכל שאלות החיים והאקטואליה, וקירות בית מדרש 'תחומין' יוכיחו!
דניאל גיגי
חברות כלכליות משתלטות על החקיקה בישראל באמצעות חברות לובי, כאשר גם בנושאים של חיים ומוות האינטרס הכלכלי משתלט על החקיקה והביצוע של חוקים    דוגמה קלאסית היא חוק הצבת מכשירי החייאה שעבר בגלל אינטרס כלכלי ולא יושם כאשר כבר לא היה אינטרס כלכלי
יוסף דוריאל
לא צריך להיות מומחה לכיבוי שריפות כדי לדעת שפיצול האחריות לביטחון הציבור בין שרים שונים, המייצגים מפלגות שונות, יניב אסונות בכל התמודדות עם מצב חירום
יוסף קנדלקר
"המדינה תוכל לגבות אגרה גם ממי שאינו מחזיק בביתו מקלט טלוויזיה - כך עולה מהתיקונים לחוק רשות השידור שנמצאים בחוק ההסדרים"
מתי דוד
מבלי לזלזל בטוהר הכוונות הטובות של כל אלה מקרב מנהיגי העולם ועוזריהם, כולל בישראל, התורמים למאמצים לפתרון סכסוכים אלימים בעולם בכלל, ובסכסוך הישראלי-פלשתיני בפרט, ראוי לא להתעלם מתופעות הלוואי של פעילויות אלה, תחת הכותרת "תעשיית השלום"
רשימות נוספות
האיחוד האירופי איים בהכרה במדינה פלשתינית  /  איציק וולף
השר הפלשתיני: ישראל התעכבה בכוונה בפינוי כלא דמון  /  איציק וולף
לוחם נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים  /  עידן יוסף
תוכנית שלום אלטרנטיבית  /  פרופ' יהודה קידר
הגשר מיפו לרוממה  /  אסתר שניאורסון גרי
מעצרי צעירים פלסטיניים  /  בומה ענבר, דני ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il