X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרבנות המוחלטת היא בידי הרשות הפלשתינית ולא בידי מדינת ישראל מסתבר שלפלשתינים אין עניין בשתי מדינות לשני עמים, והעניין העיקרי שלהם הוא "זכות השיבה" זו הדרישה המקדמית שלהם, הם בכוונה מנפחים את מספר הפליטים לשבעה מיליון, ונניח ש"רק" כמחציתם ידרשו שיבה "הביתה" - הרי שזה סופה של מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
אבו מאזן, הילרי קלינטון ובנימין נתניהו [צילום: AP]

כאשר אני כאזרח מנסה לנתח את המצב המדיני ומדוע אין התקדמות בשיחות השלום חרף הלחץ האמריקני והאירופי, אני מגיע למסקנה שלא ביבי הוא האשם בכך.
אני מודה ומתוודה, שאיני שייך למחנה הימין ואני לא מאוהדיו של ראש הממשלה, ביבי נתניהו, ואת דרך התנהלותו המדינית ביחס למשא-ומתן עם הפלשתינים, אך אט-אט מסתבר שהוא לא אשם. הסרבנות המוחלטת היא בידי הרשות הפלשתינית ולא בידי מדינת ישראל.
מסתבר שאין להם עניין בשתי מדינות לשני עמים, והעניין העיקרי שלהם הוא "זכות השיבה". זו הדרישה המקדמית שלהם, הם בכוונה מנפחים את מספר הפליטים לשבעה מיליון, ונניח ש"רק" כמחציתם ידרשו שיבה "הביתה" הרי שזה סופה של מדינת ישראל. רוצים הוכחה לכך? בבקשה.
עובדה היא שסאיב עריקאת, מיודענו משכבר הימים, הממונה על המשא-ומתן ברשות הפלשתינית, הבהיר דברים אלו במאמר שפרסם השבוע ב"גארדיאן" הבריטי, ומר אבו מאזן לא רק שלא הכחיש את הדברים, נהפוך הוא - כבר לפני שנה בראיון ל"וושיגנטון פוסט" הבהיר את אותם הדברים בדיוק. מה הפלא שהם לא נענו להצעות מרחיקות-לכת של אהוד אולמרט וציפי לבני? הם מקפיאים את המשא-ומתן בתואנות של התנגדות לבנייה בשטחי יהודה ושומרון לרבות ירושלים.
אם זו דרישתם המקדמית, זו גם הסיבה להתנגדותם להכרה במדינתנו, כי משמעותה של הכרה כזו שהיא תפגע ביסודה ב"זכות השיבה". אז מה אנו באים בטענות אל ביבי וממשלתו, אם זו כוונתם ומדיניותם. ייתכן שביבי בהחלט צודק בעקשנותו בקבלת הכרה למדינה יהודית כתנאי מקדמי לפתיחת שיחות השלום על גבולות הקבע ונושאי הליבה.
אני לא פוסל אפשרות, שמאחורי כל זאת, עומדים בינתיים באופן לא גלוי, הליגה הערבית ושאר חורשי רעתנו. היינו צריכים להאריך את תקופת ההקפאה במספר חודשים, רק כדי להוכיח עובדה זו.
צריך לפעול הסברתית ביתר שאת ולהוכיח שהסרבנות היא אצל הפלשתינים ולא אצלנו. הרי גם השמאל הקיצוני לא יסכים לדרישה זו שתפגע בקיומה של מדינת ישראל.
ואם נעבור משוכה זו, תיפתח הדרך להסדרי שלום עם שכנינו.

תאריך:  18/12/2010   |   עודכן:  27/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי לא אשם!
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא הנחות אלא עובדות
ע. הנביא  |  18/12/10 11:42
2
גילית את אמריקה
אורי נוה  |  18/12/10 21:52
3
ביבי כן אשם
בן עמי מוסק  |  19/12/10 00:10
4
אתה צודק ואין פה כל חידוש
מיכאל ב  |  19/12/10 06:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
רשימת תריסר התנאים האטרקטיביים שיוצעו לחיילים החרדים    קיפוד (36)
עו"ד יוסי עבדי
באיחור דיפלומטי: כבר שלוש שנים חלפו מאז נמלט עזמי בשארה מזרועות החוק    בינתיים, הוא לא דואג: כפרשן טלוויזיה מבוקש ועם תדמית של "פילוסוף" - הוא רחוק מהרשויות בישראל    ומי בכלל זוכר את מחדל המשטרה בעניינו?
אבי דוידוביץ
בהחלטת היועמ"ש כי אין מניעה משפטית למנות את ניצב דנינו למפכ"ל, הוא שם קץ לפרסה שניסה להוביל מיכה לינדנשטראוס    נראה כי מי שניסה ליצור את "פרשת דנינו", בנה במקום זאת את פרשת לינדנשטראוס, שהתמהמה יתר על המידה בבדיקת פרשת חיסול הסוכנים וניסה כנראה ללא הצדקה משפטית למנוע את תהליך בחירת המפכ"ל
דני בן-ישי
לא שבנו הנה, ניזכר ונזכיר, כדי להפיץ את החירות והדמוקרטיה בחלק זה של העולם. לא שפכנו את דמנו והקרבנו את מיטב בנינו ובנותינו בעד הזכות להכיר לגזע אויב את נפלאות הליברליזם    המדינה היהודית היא רכושו של העם היהודי, והיא הכלי האקסקלוסיבי, האגואיסטי – ה"גזעני"? – של עם ישראל לצורך גאולתו הרוחנית והחומרית בארצו
יעקב איציקוביץ
חזרה לגבולות 67' כמו ברצועת עזה? כמו בגבול הלבנון?    ובירושלים חזרה למעבר מנדלבאום?    עניין הביטחון וההכרה הם העניין הראשי לשיחות לפני הגבולות    הכרה פלשתינית בזכות העם היהודי למדינה בארצו הכרחית לשלום    כללים פלשתינים בשיחות    איך נקבעו הגבולות בין המדינות בתוך ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il