X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיקון חקיקה החל מיום 1.1.11 עשוי להוביל לדחיית יום המכירה בעסקות המותנות בשינוי תב"ע עד למועד השינוי בפועל
▪  ▪  ▪
מכירת קרקע חקלאית [צילום: פלאש 90]

החל משנת 2011, צפויים לא מעט שינויים בתחום מיסוי המקרקעין (הכל כמובן בכפוף לכך שחוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 - 2012 יעבור במתכונתו הנוכחית, כפי שאכן צפוי). על חלק מהשינויים עמדנו בטורים הקודמים.
במסגרת הטור הנוכחי נבקש להתייחס לשינוי שענייננו דחיית יום המכירה בעסקות המותנות בשינוי תב"ע, לדוגמה מכירת קרקע חקלאית או אף קרקע לבניה המותנית בשינוי התב"ע החלה על השטח. עד כה, לאור הלכת אלדר שרון מועד המכירה נחשב כמועד חתימת ההסכם, וזאת אף אם במועד זה טרם קיבלה העסקה ביטוי בפועל, ועשויות לחלוף שנים ארוכות עד לכניסתה לתוקף.
הבעייתיות במצב דברים זה הינה רבה: קיים קושי מהותי להעריך את השווי במועד חתימת ההסכם, כאשר כלל לא ברור מתי תשונה התב"ע, אם בכלל ומה יהיה היקף השינוי ושווי הזכויות בעתיד. כתוצאה מכך ההערכות עשויות להוביל למס ביתר או מס בחסר. קיומו של אירוע מס הטיל גם חבות במס במועד חתימת ההסכם. אמנם, ניתן היה לדחות את מועד תשלום המס עד למוקדם מבין העברת חזקה או בעלות או תשלום 50% מהתמורה, ואולם דחייה זו הייתה עשויה להימשך למשך שנים, נשאה הפרשי הצמדה וריבית (4%) - העשויים להצטבר לסכומים אדירים, ויצרה קשר מתמשך עם רשויות המס תוך צורך לבקש מעת לעת להוסיף ולהאריך הקפאות ודחיות.
הבעיות במצב הקיים הובילו ליוזמה ברוכה לדחות את יום המכירה במקרים כאלה עד לשינוי התב"ע בפועל, וכך ניתן יהיה למסות את העסקה לאחר שהעובדות מתבררות לאשורן. הוראות אלה נכללות במסגרת הצעת חוק המדיניות הכלכלית בתוקף החל מ - 1.1.11: כאשר על הצדדים יהיה להודיע תוך 30 יום ממועד חתימת החוזה על עצם חתימתו (הודעה בלבד), וכאמור מועד אירוע המס והדיווח על העסקה (מש"ח) יהיה רק בהתקיים התנאי המתלה (שינוי התב"ע). עם זאת, יש לתת את הדעת לכך שעל-פי הנוסח העדכני הדחייה תחול אך ורק לגבי עסקות שתמורתן כולן אינה בכסף (לדוגמה עסקות קומבינציה), ולפיכך לא תחול לדוגמה בעסקות במסגרתן עתיד להיות משולם גם תשלום כספי.
לדעתנו - המדובר בצמצום שלא לצורך. כך לדוגמה - האם תימנע החלת הסעיף מקום בו מדובר בעסקת תמורות (כלומר חלק מהתמורה בגין מכירת הדירות בפרויקט) במקום עסקת קומבינציה (קבלת חלק מהדירות בפועל), אף שמדובר באפשרויות העשויות להיות דומות מבחינה מסחרית? לדעתנו אין לכך כל הצדקה.
זאת ועוד, הטעמים בבסיס התיקון, שהם ראויים וברוכים, יפים גם ביחס לעסקות נוספות המותנות בתנאי מתלה ולגישתנו היה מקום להרחבת הסעיף בכל מקרה עד להתקיימות תנאים מתלים בין אם מדובר בעסקה בכסף ובין אם לאו. כמו-כן, ולכל הפחות יש לקבוע כי הפרשי הצמדה וריבית על המס יחושבו אך ורק ממועד התקיים התנאי המתלה.

הכותבים הם ממשרד זיו שרון ושות' עורכי דין ואלתר עורכי דין
תאריך:  20/12/2010   |   עודכן:  20/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום המכירה בעסקה המותנית בשינוי תב"ע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
כיצד זה התגלגלו העניינים כך שיצחק רבין קיבל מאתיים שקל ומנחם בגין רק עשרים?    שערוריית התמונות שיוצגו על שטרות הכסף החדשים שלנו יוצאת לדרכה    האם בני בגין, הבן של..., מתנגד לכך שדיוקן אביו יוטבע על שטר של עשרים שקלים בלבד?
עו"ד אברהם פכטר
אסון השריפה, על הנזק ברכוש ובמיוחד על אובדן החיים שבו, עדיין טרי במחשבה. הלהבות בשטח דעכו והוכנעו אך "אש התמיד" בלב המשפחות הכואבות לא תכבה לעולם    ועדת חקירה ממלכתית, ועדת בדיקה מקצועית או מבקר המדינה: מה עדיף לנו?
דניאל גיגי
שביתת הפרקליטים מוצדקת משום שנועדה לשמור על שלטון החוק    האוצר נוקט במדיניות "ייבוש" כלפי הפרקליטות, שבאה לידי ביטוי במחסור בתקנים, במחסור בתנאי עבודה בסיסיים ובפגיעה במעמד ובשכר הפרקליטים    הפרקליטות מתקשה בתפקוד ואנו סובלים
דוד שחם
נמאס תמיד לקטרג. אבל מי שרואה אדם הולך לעבר התהום - לא יזהיר אותו? אני מתבייש בממשלה שלי    להלן חלק קטן מהדברים שבגללם אני מתבייש
עדי פלאוט
לעסק יש מספר אפשרויות תמחור שונות    ברגע שהעסק מצא את נקודת הבידול שלו - התמחור צריך להיות כמובן בהתאם    סדרת צעדים וטיפים לתמחור הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il