X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המקור לבעיות סביב הגיור הצבאי הוא הגדרת המדינה כ"יהודית ודמוקרטית", הגדרה מוטעית ושגויה הגיע הזמן להפריד בין הדת למדינה, ולקרוא לילד בשמו - מדינת כל אזרחיה
▪  ▪  ▪
להפריד בין הדת למדינה [צילום: פלאש 90]
אם, חס ושלום, המדינה והדת ימשיכו ב"חתונה" הליצנית שלהן, אזי לא יישאר זכר להלכה של ממש בציבור היהודי הכללי, ואף בקרב הדתיים-הלאומיים ובקרב חלק ניכר מהחרדים

המקור לכל הבעיות סביב התערבות הכנסת והצבא בענייני גיור ודת - דבר חסר-תקדים בעולם! - הוא הגדרת המדינה כ"מדינה יהודית ודמוקרטית". זוהי הגדרה מטעה ושגויה. ראשית, המדינה הזו איננה יהודית - "חוק השבות" שלה יוכיח זאת מכל וכל, אך לא רק הוא. שנית, מדינה יהודית איננה יכולה להיות דמוקרטית, כי המושגים הם תרתי דסתרי. המילה "יהודית" נחוצה למדינה זו כדי להצדיק את קיומה וכיבושיה במזרח התיכון, והמילה "דמוקרטית" נחוצה לה כדי לכסות כעלה תאנה על אותם כיבושים ומעללים.
מי שאשם במצב שהדת היהודית הפכה למסחר תחוקתי בכנסת הן המפלגות המתקראות "דתיות" ו"חרדיות". הן אלה שהמליכו "רבנות מטעם" כ"רבנות ממלכתית", וסוגרות עיניהן כאשר אותה "רבנות" משמשת גרזן לשינוי הלכות או לעיגולן. המפלגות הללו הביאו את האבסורד ש"גיורי החלומות" של הצבא יפעלו ללא קשר להלכה, ואילו הגיורים והנישואין ב"רבנויות" השונות ידמו לקרקס. המפלגות הללו מקדשות את "בתי הדין הרבניים", שאינם אלא שלוחה ממלכתית לפסוק הלכות על-פי המדינה החילונית. את כל זאת עשו המפלגות הללו לשם קיומה של ההגדרה האבסורדית "מדינה יהודית ודמוקרטית".
אין לי דבר נגד הזרמים הדתיים-לאומנים, משום שזו הייתה השקפתם ההיסטורית העקומה עת חברו לציונים. אך מפלגות שמתקראות "חרדיות" ו/או "חסידיות", שתראנה במדינה הזו "אתחלתא דגאולה", או שתדמנה לעצמן כי מדינה זו היא יהודית במהותה - או שסכלות בראשן או ששלמוני שוחד בכיסן. פעם עוד דיברו על כך (באותו מחנה חרדי-ציוני) כי יש בצמידות הדת למדינה "הצלה" לכך שלא ירבו ממזרים בישראל, ושהכשרות תישמר במינימום. אך כיום כל פתי יודע כי כשהכל פרוץ, הנישואין כבר אינם עוד הלכתיים בלבד, הגיורים אינם על-פי ההלכה, והכשרויות - של לא מעט רבנויות - הן טריפות ונבלות. אמסלם איננו הרפורמטור הראשון - קדמו לו אגודת-ישראל (על כל גלגוליה), ובמיוחד שס. המפלגות הללו דבקות בפיקציה של אי-הפרדת הדת מהמדינה, רק כדי להמשיך להיצמד לסיר הבשר הקואליציוני, ולהוכיח לציבור הפתי שלהן "הישגים" - שאינם אלא כישלונות.
אם, חס ושלום, המדינה והדת ימשיכו ב"חתונה" הליצנית שלהן, אזי לא יישאר זכר להלכה של ממש בציבור היהודי הכללי, ואף בקרב הדתיים-הלאומיים ובקרב חלק ניכר מהחרדים. בכנסת יחליטו כי כל לאומן הוא "יהודי", ול"חוקי הגיור" של ליברמן עוד נתגעגע, שהרי ברור לנו לאיזו תוחלת אלקטוראלית הוא שואף בחוקים אלה. באותה כנסת גם יקבעו את סימני הכשרות "החדשים", ויכשירו כל שרץ ושקץ. ה"רבנויות" ו"בתי הדין הרבניים" ישמשו חותמת גומי למעללים אלה, בחסות "יהדות התורה" ושס.
אי לכך ובהתאם לזאת הגיע הזמן להפריד בין הדת למדינה, לבטל את "חוק השבות" הגזעני והמעוות, להעביר מן העולם את ה"רבנות הראשית", "בתי הדין הרבניים" וה"רבנות הצבאית", ולקרוא לילד בשמו: מדינת כל אזרחיה.

תאריך:  20/12/2010   |   עודכן:  20/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיור צבאי? - מדינת כל אזרחיה!
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
עוכרי ישראל חזרה לגטו הפולני!
דמר94  |  21/12/10 03:41
2
פתיחה טובה, סיום שגוי
אחד העם  |  21/12/10 12:54
3
הקאופמן הזה ממשיך לקשקש שזה מב
יוסלביץ  |  21/12/10 17:39
4
להפריד בחוק כנסת הפרדת הדת
דברים כדורבנות   |  21/12/10 18:04
5
היית מת דחלילוביץ' ל"ת
אלישמע  |  21/12/10 18:06
6
הפוסל בחברו במומו פוסל.
הרב עמרם בלוי  |  21/12/10 18:10
 
- עובדות
שמיל ברגר  |  22/12/10 01:49
7
חייבים להרבות "ממזרים" בישראל!
ממזר  |  11/11/18 16:05
8
כן יירבו "ממזרים" בישראל!
ממזר  |  28/03/19 14:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
תיקון חקיקה החל מיום 1.1.11 עשוי להוביל לדחיית יום המכירה בעסקות המותנות בשינוי תב"ע עד למועד השינוי בפועל
עו"ד יוסי דר
כיצד זה התגלגלו העניינים כך שיצחק רבין קיבל מאתיים שקל ומנחם בגין רק עשרים?    שערוריית התמונות שיוצגו על שטרות הכסף החדשים שלנו יוצאת לדרכה    האם בני בגין, הבן של..., מתנגד לכך שדיוקן אביו יוטבע על שטר של עשרים שקלים בלבד?
עו"ד אברהם פכטר
אסון השריפה, על הנזק ברכוש ובמיוחד על אובדן החיים שבו, עדיין טרי במחשבה. הלהבות בשטח דעכו והוכנעו אך "אש התמיד" בלב המשפחות הכואבות לא תכבה לעולם    ועדת חקירה ממלכתית, ועדת בדיקה מקצועית או מבקר המדינה: מה עדיף לנו?
דניאל גיגי
שביתת הפרקליטים מוצדקת משום שנועדה לשמור על שלטון החוק    האוצר נוקט במדיניות "ייבוש" כלפי הפרקליטות, שבאה לידי ביטוי במחסור בתקנים, במחסור בתנאי עבודה בסיסיים ובפגיעה במעמד ובשכר הפרקליטים    הפרקליטות מתקשה בתפקוד ואנו סובלים
דוד שחם
נמאס תמיד לקטרג. אבל מי שרואה אדם הולך לעבר התהום - לא יזהיר אותו? אני מתבייש בממשלה שלי    להלן חלק קטן מהדברים שבגללם אני מתבייש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il