X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האימרה "דאגה בלב איש - ישיחנה" שווה את הבריאות שלך כמה יכול ליבנו לשאת צרות, כאבים וטרדות? חשוב מאוד לדבר עם האחר, לפרוק את המטען הרגשי הנפשי מפסיקים לסחוב, מתחילים לדבר!
▪  ▪  ▪
להשיל את הדאגות מעל הלב [צילום: AP]

בין בני זוג יש שנתקלים לעתים בתופעה התמוהה. הבעל מספר שאין לו כל טענות לאשתו. הכל בסדר! הוא מרוצה ברוך השם! אבל האישה? היא - כל הזמן יש לה תלונות. אף פעם לא מרוצה. "על מה היא מתלוננת כל-כך הרבה?", נשאל הבחור המרוצה. "אני יודע?", השיב הבעל, "למי יש כוח להקשיב לתלונות שלה?". טוב, אז היא ממשיכה. בתקווה שיום אחד מישהו כן יקשיב לה.
אני מניחה שמוסדות הרפואה, בתי אבות סיעודיים וכדומה מלאים באנשים שהתבקשו להפסיק להתלונן. אישה צעירה שטיפלה באמה השותקת כבר הרבה שנים, סיפרה לי: "פעם אימא לא הפסיקה לדבר, כל הזמן. בלי הפסקה. הערות, תלונות, אנחנו הילדים כעסנו וביקשנו שדי כבר! עכשיו", הוסיפה בכאב, "היא בכלל לא מדברת". אבל זה לא מדויק. הגוף שלה מדבר. הגוף שסירב לעשות עוד משהו. הגוף שמסרב לשתף פעולה. קולה ששתק והניח לגוף לבטא את כאבו, את תסכולו.
אז למה לא לדבר? למה לא להתלונן לפעמים? למה לא לשפוך את הלב? ולמה שאנחנו לא נקשיב? יש אנשים שיש להם צורך כזה - לשתף. לבכות לאחרים, להתלונן על קשיים כשיש. ומבחינתם אלו בהחלט קשיים, שהרי קשה להם באמת. אז למה לא לדבר על זה? למה לא להתלונן? ולמה להשתיק?
אדם שמתלונן שופך את ליבו. משהו מציק לו והוא חש צורך עז ללבן, לספר, לדבר, כדי לקבל מעט אהדה והבנה. האנושיות שבנו מחייבת אותנו להאזין, כדי להקל עליו במעט מן הכאב. לפעמים זה אפילו מבטל לגמרי את הפגיעה, את הכאב והצער. זוהי מוכנות קטנה שלנו כלפי הזולת. פשוט להאזין. אין צורך אפילו לייעץ.
אדם שחווה כאב נפשי או פיזי, וזה מציק לו והוא חש צורך עז לדבר עליו ואינו מדבר – התלונה והכאב הרי יצאו ממנו לבסוף. בצורת מחלה. המשפחה שלא רצתה קודם לשמוע, עלולה למצוא עצמה מנסה להבין אותו ללא מילים. רק לגופו הסרבן. לכאבו.
אין אנו יכולים לצבור הרבה מדי בליבנו. הלב יכול לסחוב ולסחוב, אבל יש מצבים שזה כבד והאדם חייב ביטוי לכאבו הנפשי. ואם לא יבטא במילים - גופו יתערב ויאמר זאת. והדיבור הוא טוב. הוא בריא. הוא ממלא את הפונקציה בשבילה נוצר. לשתף, להביע, להגיד מה שחשים. לתקשר.
מובן שאין הכוונה להרבות בהשמצות ובהכפשות – כלומר, לשון הרע. הכוונה היא שלפעמים צריך לספר על מה שמציק, אם פגעו, אם הכאיבו. המחקרים מוכיחים שאנשים המדברים הרבה, המשתפים ושמקשיבים להם - מאריכים חיים בבריאות.
נ., אישה בת 80 ששוהה בבית אבות כבר מספר שנים, מספרת שפתאום יש מן אופנה כזאת: לא לספר כלום. לשתוק, לא לדבר יותר מדי על מה שכואב. כולם שם בצוות מלמדים אותה שאסור להתלונן. שצריך להתאפק ולחשוב טוב. "אבל קשה לי", היא אומרת, "אני רוצה לדבר, לספר, אני חייבת לשתף במה שאני מרגישה. זה כואב לי בלב. למה לשתוק ולא להגיד?". ובאמת, למה?

תאריך:  21/12/2010   |   עודכן:  21/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד מרחב
ב-10 בדצמבר פרסם סאיב עריקאת, זה שביוזמת ז'נווה מנסים לשווקו כפרטנר, מאמר ביומון הבריטי "גרדיאן" תחת הכותרת: "עניין השיבה של פליטי פלשתין". עריקאת אומר ברהיטות את מה שבשמאל הישראלי מדחיקים - ומסתירים מהציבור
שולמית קיסרי
מונו דרמה על-פי רומן של לייב טולסטוי בשם סונטת קרויצר, וידויו של רוצח    זה לא מחזה קל ולא מחזה בידורי    אידיאלי לחובבי תיאטרון מושבעים וגרופים של השחקן משה איבגי
עמוס גבירץ
במשך שלושת-רבעי שעה תקפו 17 מתנחלים מסוסיה משפחה פלסטינית; המשטרה הגיעה למקום רק זמן רב לאחר תום התקיפה    בורות מים ובריכת מים נהרסו על-ידי צה"ל    בתים של פלסטינים נהרסו בידי נציגי המדינה וחמישים נפש נותרו מחוסרי גג
ד"ר צ'לו רוזנברג
רב נתניהו החליט שהגיעה השעה להצטרף לכל אלה המשרתים בצבא השם ולא בצה"ל, עובדים את השם ולא אדמת הארץ או מפעליה    רב נתניהו ממשיך ב"לופט- געשעפטן" כי הכיסא והמעמד בלבד חשובים לו ולא חיילי צה"ל, לא ציבור העובדים או הסטודנטים
הרב אליהו קאופמן
המקור לבעיות סביב הגיור הצבאי הוא הגדרת המדינה כ"יהודית ודמוקרטית", הגדרה מוטעית ושגויה    הגיע הזמן להפריד בין הדת למדינה, ולקרוא לילד בשמו - מדינת כל אזרחיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il