X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החיים התוססים בעיר על כל האספקטים המרכיבים אותם אינם מושפעים מהאזהרות של מערכת הביטחון ביחס לאיומים ולהתראות של מומחי עמותת "מגן לעורף" על הפקרת כלל אזרחי המדינה על-ידי אותה מערכת האם הם במודע סומכים על מי שאמור לדאוג להם, כפי שעשו תושבי הכרמל עד לשריפה או שסתם מעדיפים לטמון ראשם בחול?!
▪  ▪  ▪
העיר תל אביב [צילום: פלאש 90]

לא מעט שנים אני תוהה איך הולך וגדל הפער בין "מדינת תל אביב" לבין הפריפריה של מדינת ישראל. את הפער אני מוצא כמעט בכל תחומי החיים, כך שמי שגר כמוני בגליל העליון, מרגיש לעיתים כשהוא מגיע לתל אביב, כמי שנמצא במדינה אחרת - "מדינה" שאננה השוכנת לבטח, שהמצב בעוטף עזה, בנגב ובגליל אינו נוגע לה. מדינה אשר בעיות הביטחון והאיום על קיומנו אינם בראש מעיניה ולכן גם האופציה של גיוס לצה"ל נמצאת בעדיפות נמוכה.
במלחמת המפרץ הראשונה, כשנפלו בה הטילים ולאחר כמה פיגועי טרור, הייתה לי הרגשה, שהיא מתחברת למדינת ישראל אולם מהר מאד המצב חזר לקדמותו.
באופן יותר ספציפי, כשמדובר באיום של עשרות אלפי טילים ורקטות, הנשקף למדינה בעימות הביטחוני הבא, אינני מרגיש שום התעוררות בין קברניטיה. האבסורד הוא, שגם לפי הערכות המודיעין אזור הסיכון העיקרי אליו מכוונים טילי האויב הוא המטרופולין של תל אביב . למרות זאת, החיים התוססים בה על כל האספקטים המרכיבים אותם אינם מושפעים מהאזהרות של מערכת הביטחון ביחס לאיומים וההתראות ושל מומחי עמותת "מגן לעורף" על הפקרת כלל אזרחי המדינה על-ידי אותה מערכת. האם הם במודע סומכים על מי שאמור לדאוג להם , כפי שעשו תושבי הכרמל עד לשריפה או שסתם מעדיפים לטמון ראשם בחול!?.
האם שערוריית מחדל ה"נאוטילוס" עם "זריקתה לפח" של מערכת היירוט החדשנית והיעילה מבוססת הלייזר לא הגיע לידיעתם?, האם הידיעה שהמערכת המתקדמת בעולם אשר פותחה בשיתוף עם ארה"ב והוכיחה, שיודעת לירט כל מה שאף באויר - מפצצת מרגמה ועד טיל משוכלל - לא מרשימה אותם?.
אני קורא לרון חולדאי ולקברניטי ערי המרכז האחרות לעשות הערכת מצב, לצאת מהשאננות ולהצטרף למאבק המנוהל עד כה רק על-ידי קומץ אנשים עקשנים הנלחמים נגד הפקרת עורף המדינה, עם ערי המרכז בראש, על-ידי מערכת הביטחון.
האם אתם מודעים לכך שלאחר 46 ניסויים מוצלחים ותיכנון מערכת "סקיגארד" מתקדמת ויעילה עוד יותר מה"נאוטילוס" "זרקה לפח" את המערכת שנוסתה ואת הטכנולוגיה שבבסיסה?, הידעתם, שכאלטרנטיבה למערכות הלייזר בחרה מערכת הביטחון ב"כיפת ברזל" המבוססת על יירוט קינטי ( טיל נגד טיל ) אשר לא תיתן תשובה - לא מבצעית ולא כלכלית - לאיומים?. אני מציע לכם להפגש עם מומחי עמותת "מגן לעורף" אשר יבהירו לכם את מה שמערכת הביטחון לא תספר לכם.
בדיעבד, תודו - אתם, משפחותיכם ותושבי עריכם - שעשיתם טוב גם למדינה כולה, כשהשמעתם קולכם ונאבקתם לשילוב מערכות הלייזר כמרכיב עיקרי להגנת העורף והמדינה כולה.
אני מודע לכך, שלא קל לכולנו שחונכנו לסמוך על המערכת ואף היינו חלק ממנה, לצאת נגדה אולם כשעומדים על הכף חיי אלפי אם לא עשרות אלפים של אזרחים וחיילים, אין ברירה אלא לקפוץ למים...

תאריך:  21/12/2010   |   עודכן:  21/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון חולדאי / Ron Huldai
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצלב כבר על המטרה; והמטרה - תל אביב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מגבלות מערכת
אליק א.  |  21/12/10 12:14
2
אם כך למה מצופפים את העיר?
מיכל מירושלים  |  21/12/10 12:24
3
דרושים קבלנים לחפירת מערות....
הנהירה מתחילה  |  21/12/10 13:11
4
פיתרון החידה
שמשון העכבר  |  22/12/10 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
פרשת שמות משמיעה את הקול הנשי במלוא עוצמתו המוסרית ובנכונות של הנשים לתת מעצמן למען השתתת ערכי צדק בחברה בה הן חיות    הפרשה חושפת את דמותה האמיתית של מרים, אחות משה ואהרון - מנהיגת העם בדרגה אחת עם שני גברים
עו"ד אביגדור ליבוביץ
רפורמת מינהל מקרקעי ישראל נועדה להביא להקטנת החיכוך בין האזרח לפקידי המינהל    בפועל - הפקידים נותרו במקומם, נייר הלוגו של המינהל נותר על-כנו ולא שונה, אפילו באתר האינטרנט של המינהל שום דבר לא השתנה    האם הרפורמה תסתכם בכך שהחל בחודש ינואר 2010, יש לומר "רשות מקרקעי ישראל"?
ראובן לייב
לכתות הפועלות בארץ מצטרפת כת חדשה, הדוגלת בחיי נצח, ועם חבריה נמנים, על-פי האומדן, כעשרת-אלפים חברים, בעלי מקצועות חופשיים, מן הרובד העליון
הלל ויס
שחרור פולארד, כמתפרסם, קשור כנראה בעסקה הגדולה בשחרור החייל גלעד שליט, יחד עם ברגותי    פולארד כבר הצהיר אינסוף פעמים כי הוא אינו רוצה ששחרורו יהיה על-חשבון בטחון המדינה    משך 25 שנה, עיני נשיאי ארה"ב לא מבדילות בין ידיד לאויב
אברהם שרון
תגובתה של ישראל על טפטוף תכוף של ירי על יישוביה היא נקודתית, מצומצמת, מידתית. היא אינה מניאה את היורים. היא אינה מרתיעה אותם. הניסיונות החוזרים ונשנים לירות על יישובים בדרום מעידים על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il