X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרקליט המדינה חייב לחתום בעצמו על הערעור בפרשת צחי הנגבי. הנימוק של שבירת שביתה ועיקרון השוויון אינו קדוש
▪  ▪  ▪
משה לדור. עת לחתום [צילום: אייל פישר]

נותרו רק עוד כמה שעות בהן יכולה המדינה לערער על זיכויו של צחי הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים. אלו השעות שבהן משה לדור צריך לשכוח לרגע שהוא משפטן ולחשוב כנציג הציבור. אם כך יעשה, מסקנתו תהיה חד-משמעית: עליו לחתום בעצמו על הערעור.
שביתת הפרקליטים מאיימת, כידוע, לטרפד את הגשת הערעור. אבל לדור יכול לחתום עליו אישית, בהנחה שעיקריו כבר מוכנים. לכאורה, יש שני נימוקים חזקים נגד מהלך כזה: הרצון שלא לשבור את שביתת הפרקליטים, ושמירה על עיקרון השוויון בין הנאשמים. אלא שבמבט מעמיק יותר, שניהם אינם מוצדקים.
ראשית: שבירת השביתה. ועדת החריגים של הפרקליטים סירבה לאפשר את הגשת הערעור, ובצדק מבחינתה. אחרי שישה שבועות של אדישות ציבורית ואטימות ממשלתית, סוף סוף מישהו שם לב לשביתה שלהם. אך זכות השביתה אינה קדושה ואינה בלתי מוגבלת. גם החוק מציב לה גבולות, גם בית הדין מתערב בה, ומעל לכל - היא צריכה להיות כפופה לשכל ישר.
פיקוח נפש
רופאים שובתים אינם דוחים ניתוחי חירום וכבאים שובתים מכבים דליקות. נכון, זה פיקוח נפש. מבחינה ציבורית, גם תיק הנגבי הוא פיקוח נפש: נפשה של המדינה כמדינת חוק, דמותה כחברה דמוקרטית, מניעת שרירותיות של האוחזים ברסן השלטון. המינויים הפוליטיים חותרים תחת כל אלו, וחובה להילחם בהם עד חורמה.
שנית: עיקרון השוויון. לפי טיעון זה, מאחר שפרקליט המדינה אינו חותם אישית על שום הליך בזמן השביתה, אין מקום שיעשה זאת בתיק הנגבי. אלא שנימוק זה אינו עומד במבחן המציאות. תיקים שונים נחתמים בידי דרגים שונים בפרקליטות, החל בתובעים זוטרים וכלה בפרקליטי מחוזות. יש מקרים נדירים בהם פרקליט המדינה אף מופיע בעצמו בבית המשפט, כפי שנעשה בפרשת טלנסקי.
יתרה מזאת: מערכת המשפט עצמה בנויה בצורה היררכית ולפי סדרי חשיבות, החל בשופט יחיד בבית משפט השלום וכלה בהרכבים מורחבים בבית המשפט העליון. המערכת מכירה בכך שיש מקרים המצריכים התערבות של בכיריה, בעוד אחרים יכולים להסתיים בפני שופט מקומי בודד. אם כך נעשה בדיונים ובפסקי דין - אין שום סיבה שלא יהיה כך גם בכתבי הטענות. חוץ מזה, אם נקצין את עיקרון השוויון, נגיע למצב בו כל הנאשמים יצטרכו להיות מיוצגים בידי הסניגוריה הציבורית, כי הרי לא כולם יכולים לשכור את ציון אמיר או את פיני רובין.
מעל לכל ניצבת החשיבות הציבורית של התיק הזה. יש לקבל הכרעה שיפוטית ברורה ומחייבת בנוגע לקני המידה המצופים מאנשי ציבור ומהתנהגותם כנאמניו. ככל שהמסר הזה יועבר ויופנם מוקדם יותר, כך ייטב לכולנו. תיק הנגבי הוא הזדמנות מצוינת להציב את הגבולות - בין אם יתקבל הערעור ובין אם יידחה. את ההזדמנות הזאת אסור להחמיץ.
לכן, אדוני פרקליט המדינה, עשה את הדבר הנכון: חתום בעצמך על הערעור. ובדרך, אל תשכח להראות לפקידי האוצר מהו הנזק האדיר שהם גורמים למדינה כולה בעמדתם חסרת הפשרות. אבל קודם כל - גלה מנהיגות ומלא את תפקידך כפרקליט של כולנו.

תאריך:  23/12/2010   |   עודכן:  23/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדור, תחתום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק מול הנגבי?האם הוא מסוכן יות
עץ  |  23/12/10 10:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
במאה השנים האחרונות שימש המבנה הארכיטקטוני המפואר שבצפת כבית-חולים, כאכסניית-פליטים, כבית-ספר, כבית-הבראה, כמעון-קליטה וכגן-אירועים    עכשיו מאיימת חרפת גרזן הכורת הנדל"ני גם עליו
אלכס נחומסון
הביקורת הציבורית על בתי המשפט מקיפה ונוקבת    היבט הענישה המינורית מצוי בדרך-כלל בלב הביקורת והשופטים מתעלמים מכך לחלוטין    ליבם גס באמון הציבור כלפיהם    הם אינם מצליחים להפנים שתפקידם לשרת את הלקוח שלהם לשביעות רצונו
יוני בן-מנחם
ההדלפות לאתר "וויקיליקס" מצביעות על פטפטת מיותרת של בכירי מערכת הביטחון הישראלית עם הדיפלומטים האמריקנים    המשך התופעה יגרום נזק לישראל והגיע הזמן שהדרג המדיני הבכיר יקבע סייגים וכללים ברורים לתדרוכים שנותנים בכירי מערכת הביטחון לדיפלומטים זרים
אלעזר לוין
"הקופה נמצאת בחולי עמוק וכשל שיטתי...כל אבן שנרים תגלה פגם...אי-סדרים רשלניים או מכוונים...העלמה מכוונת של מידע מאנשי הביקורת והצגת מידע כוזב בפני המבקרים"    תשובת הדירקטוריון למשרד הבריאות היא "ציפוי דק של טיח"
אורי הייטנר
בניגוד למיתוס, ההינתקות לא הייתה חד-צדדית. תמורת הנסיגה קיבלה ישראל את מכתב בוש, מסמך שאושר ברוב עצום בקונגרס ובסנאט. על ראש הממשלה לעמוד על כך שארה"ב תכריז על מחויבותה למכתב, כביטוי לרצף השלטוני וכביטוי לרצינותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il