X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך קורה ששוק המניות עולה והציבור מפסיד כסף?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

במחקר מבוסס שקראתי לאחרונה בדקו הסוקרים את התנהלות "המשקיע הממוצע" במהלך השנים האחרונות בהן שוק המניות רשם תשואות דו ספרתיות וזאת באמצעות תנועות קנייה ומכירה של קרנות נאמנות מתמחות במניות.
המחקר בדק את תנועות הקניה והמכירה של קרנות הנאמנות לצד ביצועי שוק המניות וגילה נתון מדהים: בעוד ששוק המניות רשם תשואות נאות ודו ספרתיות לאורך מספר שנים לא מבוטל - רשמו המשקיעים תשואות שליליות של מעל 50%.
על-מנת להפסיד מעל 50% בזמן ששוק המניות עולה צריך לבצע מהלכים הפוכים מהשוק בטווח הקצר. הווה אומר - כאשר ישנו מימוש מסויים בשוק ומחירי המניות יורדים - למשקיעים נמאס להמתין והם מוכרים את אחזקותיהם וכאשר השוק עולה הציבור ממתין להתבססות העליות וקונה שוב. בשורה התחתונה ניתן להבחין שהציבור הרחב יודע לקנות ביוקר ולמכור בזול ואילו בשווקים צריך לפעול בדיוק הפוך - לקנות בזול ולמכור ביוקר. איך עושים את זה? זו בדיוק הנקודה בה כדאי וראוי לעשות שימוש בבעל מקצוע וכמובן לדעת שרווחים אינם באים במהלך קצר טווח (תחת הבנה של הסיכון).
במסגרת זמן קצרה ייתכן ויהיו שינויים במחירי המניות לאור אי אילו אירועים יומיים או שבועיים והפסיכולוגיה עובדת שעות נוספות. תחת הנחה שהתהליך הוא תהליך השקעתי, בניגוד למסחר, ייתכן שיהיו ימים שליליים בהם המחירים ירדו אך במהלך ארוך הטווח, במידה וההשקעה ראויה ונכונה, אין צורך לפעול לאור שינויים קצרי טווח אלו.
העצה הטובה ביותר שלי למשקיעים השונים, שאינם מקצועיים, היא לעשות שימוש באיש מקצוע ולרכוש את הדבר החשוב ביותר בהשקעות - סבלנות.

תאריך:  23/12/2010   |   עודכן:  24/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
עם כל הכבוד למשפחת גלעד שליט, ויש כבוד, המאבק שלהם - בניגוד למה שהם טוענים - אינו מוסרי. הם ותומכיהם יגידו "ערכים", ואני אגיד: בדיוק ההיפך. הם יגידו לי: מי אתה שתקבע מה מוסרי ומה לא, ואני אשיב: מי אתם שתקבעו?
ציפורה בראבי
חברויות ברשת החברתית פייסבוק מסוכנות ופוגעניות הרבה יותר מהחיים שהיו פעם אמיתיים    התואר "איש השנה" של מגזין "טיים" קטן מדי עבור מארק צוקרברג, יוצר הרשת הזאת    הפייסבוק היפך ויצר את מה שהאנושות נלחמה עליו שנים כה רבות - שוויון אמיתי
עפר דרורי
מילת המפתח היא "הפרטה" כל מה שזז או עומד יופרט, הכסף לא חשוב, מה שחשוב הוא הוצאת השרות מהשוק הציבורי לרווחת בעלי הממון    זוהי אבן נוספת בחומה הנבנית והולכת בין הציבור הרגיל לציבור המדושן
עמוס שריג
לשר ישי אין בעיה לגרש 400 ילדים צברים שכל "חטאם" שנולדו להורים עובדים זרים לא מורשים, ובמקביל "לייבא" ארצה אלפים מבני הפלשמורה שעל מצחם מקועקע צלב    הביקורת שלו כלפי כל העולם ואשתו היא בבחינת ביקורתו של "הקוזק הנגזל"
דניאל גיגי
המאבק האמיתי בחברות הגז הוא לא המאבק על התמלוגים, אלא המאבק על הביטחון שלנו ושל הסביבה בה אנו חיים    ברוני הגז נוהגים בחוסר אחריות והם מוכנים לסכן את הציבור רק כדי לחסוך בעלויות    תפקידה של המדינה הוא להטיל עליהם רגולציות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il