X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרושה מידה של חוצפה ובורות להשחיל את שמו של הרצל להסתה פרועה נגד ערבים, תושבי העיר בת-ים ציבור הבוחל בבת-ים נקייה מערבים הוא מוקצה מחמת מיאוס בכתביו של הרצל איתן קלינסקי נלחם על משנתו האמיתית של חוזה המדינה
▪  ▪  ▪
לא לגרש! [צילום אילוסטרציה: AP]

יחד עם חברות הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי ונדיה חילו, תושבים רבים, ותיקים וחדשים בבת-ים, חברים רבים מתנועת הנוער העובד, מחד"ש, מהשומר הצעיר עמדתי בעצרת מחאה נגד ההסתה חסרת הרסן של הימין בקריאה לגרש את הערבים מבת-ים. הייתה זו מחאה בעלת עוצמה נגד ההפגנה שאורגנה על-ידי גורמים בימין, שהחליטו להבעיר את אש השנאה לזרים בבת-ים. לצערי, לעצרת רבת המשתתפים של תושבי בת-ים בשכונת רמת-יוסף נגד גילויי הגזענות והשנאה לאחר - השנאה לערבי, בן הארץ הזו כמוני - לא הייתה כמעט התייחסות באמצעי התקשורת.
בתום העצרת, בדרכי לעירי חולון הסמוכה, נקלעתי לשיחה עם קבוצת צעירים, שחזרו מעצרת שאורגנה על-ידי חוגים המזוהים עם הימין. אודה, שזו לא הייתה שיחה. היה זה מונולוג בעל אופי של דיאלוג. הם דיברו בלהט ואני רק הקשבתי. הופתעתי שהם מנכסים את בנימין זאב הרצל, שלטענתם הוא מתהפך בקברו כי בוגדים כמוני - לטענתם - משחירים את חזונו, ולא פועלים לבת-ים נקייה מערבים ומזרים. בלהט הדברים הפליגו בדבר הצורך לנקות מיד את כל ארץ ישראל מערבים.
מה שהפתיע אותי זו הבורות בה משתמש הימין בהרצל להסתה פרועה נגד ערבים. כאשר עמיר פרץ מינה ערבי לתפקיד שר - אביגדור ליברמן וחברת כנסת מסיעתו, ששכחה שאין לה תעודת M.A - צעקו לעבר עמיר פרץ שהוא תוקע סכין בגב חזונו של הרצל. וזאת מבלי לדעת שבספרו "מדינת היהודים" תובע הרצל, שימונה במדינת היהודים לא רק שר ערבי, אלא תביעתו היא שיהיה לנו סגן נשיא (סגן ראש ממשלה) בן למיעוט הערבי.
גם בכרוזים, שהפיצו אותם חוגים ברחובות בת-ים, מופיעה תמונתו של הרצל הזועם עלינו כי ערי ישראל - ובת-ים בתוכן - אינן נקיות מערבים. מצער אותי שעושים עוול לדמותו של הרצל, מי שהיה בעל מודעות עזה למיעוטים. הרצל גילה רגישות רבה לשאלה איך תנהג מדינת היהודים, זה היה עבורו מבחנה המוסרי העליון של החברה היהודית שתקום. זו מדינה שצריכה לשמש מופת ליחס שוויוני והוגן למיעוטים - "הזר צריך להרגיש אצלנו טוב" (מדבריו של הרצל על ערש דווי ברומן "אלטנוילנד").
איזו בורות ומידה רבה של גיחוך יש בפליירים, שהופצו בבת-ים, בהם משתמשים בשמו של חוזה המדינה היהודית, הדורשים מתושבי בת-ים לא להשכיר דירות לערבים. היה זה הרצל שבספרו "אלטנוילנד" מתאר מערכת בחירות דמיונית במדינת היהודים העתידה לקום. אחת המפלגות מופיעה עם מצע התובע איסור השכרה או מכירת נכסים לערבים. בספרו של הרצל המשרטט קווים למה שהיה רוצה לראות בחזונו - מובסת בקלפי המפלגה שדורשת לאסור השכרת או מכירת נכס לערבים. למרות שמפלגה זו מנגנת על כל הנימים הלאומיים, הציבור מוקיע אותה ומכה אותה קשות בבחירות. הציבור בוחר במפלגה שפועלת מתוך המגמה שהמיעוט שחי בתוכנו אסור לפגוע בו. ציבור הבוחל בבת-ים נקייה מערבים הוא מוקצה מחמת מיאוס בכתביו של הרצל. דרושה מידה של חוצפה ובורות להשחיל את שמו של הרצל להסתה פרועה נגד ערבים, תושבי העיר בת-ים.
היום, כלפי פעולותיה של מפלגה גזענית בכיכרות הערים - שהרצל הביס את אחותה הבכירה בבחירות המתוארות בספרו - ראש העיר הגדולה ביותר בישראל, רון חולדאי, מגלה הבנה כלפיה. הוא חש הבנה לרחשי הלב של התומכים בה. קשה לקבל את ההבנה של ראש עיריית תל אביב, כמו שקשה לקבל את הקריאות הרפות של ראש הממשלה. אסור להשלים עם מתן ההיתרים להשתוללות חסרת-מעצורים בבת-ים ובשכונות בדרום תל אביב, המפנה את הזעם של שכבות מצוקה לעברה של עוינות כלפי האחר - הערבי או מהגר עבודה.

תאריך:  24/12/2010   |   עודכן:  24/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקבל יפה את הערבים בבת-ים
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
קבל אותם אליך לביתך קודם!....
ירון זכאי  |  24/12/10 11:41
2
תודה לך איתן ל"ת
מרים ע  |  24/12/10 13:34
3
השמאל הצבוע על חשבון האחר
אלישמע  |  24/12/10 16:39
 
- תגובה לאלישמע
איתן ק.  |  24/12/10 18:16
 
- לאלישמע.
מורה נבוכים  |  24/12/10 18:47
 
- לאלישמע
יוספה  |  25/12/10 11:01
 
- yosefa,you are hipokrate ל"ת
moris green  |  25/12/10 19:34
 
- כדאי שתרגיעי את השער שלך
אלישמע  |  26/12/10 18:02
4
פתרון פשוט....
מורה נבוכים  |  24/12/10 16:48
 
- למורה נבוכים
יוספה  |  25/12/10 10:53
 
- ליוספה.
מורה נבוכים  |  25/12/10 11:38
5
הרצל בתגובה:"הציונות היא השיבה
קורןנאוה טבריה  |  25/12/10 20:50
6
איתן קלינסקי עדיין לא מזמין
א.פןליססט  |  25/12/10 21:15
7
אם יעשו כך ליהודים?
צפורה  |  26/12/10 00:10
 
- לצפורה.
מורה נבוכים  |  26/12/10 07:40
8
מתקפת המוטנטים
מהקרן החדשה  |  26/12/10 01:26
 
- מהענין איתן לקרן החדשה ל"ת
ע.ב  |  30/12/10 11:58
9
כן, לקבל יפה את הערבים בבת ים ל"ת
שולה.  |  26/12/10 18:24
10
איתן, יישר כוח ל"ת
א.ב   |  28/12/10 10:52
11
יישר-כח כל הכבוד לאיתן קלינסקי
ניצן אביב  |  28/12/10 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
אידיאולוגיית השוק החופשי הקיצונית וההפרטה של ביבי והליכוד, אינן עומדות בקנה אחד עם חזון המדינה היהודית של האב הרוחני של התנועה, ז'בוטינסקי    מעבר להיותו ציוני להוט, ז'בוטינסקי האמין בפילוסופיה חברתית סוציאל-דמוקרטית, שממנה שאב את החזון של מדינה יהודית שאמורה לספק לאזרחים שורה של שירותים
ראובן לייב
למרות החלטת עיריית ירושלים לשמר אותו, עומד הסמל והנכס התרבותי של תושבי הבירה להיהרס בקרוב לטובת פרויקט-מגורים נדל"ני
איתמר לוין
מי יחולל את השינוי הדרוש בחברה החרדית    על המשותף לאלי ישי ושמואל מועלם    מדוע אהוד אולמרט הוא עדיין יקיר התקשורת    על הסבלנות האין-סופית שנדרשת מתושבי ירושלים    ומה פירוש "יותר ממספר אחת"
צבי גלברד
מה לעשות אבל המציאות מלמדת שאנשי "הימין הקיצוני" צדקו, לפחות בחלק מהדברים שאמרו לפני שנים, ויש הסכמה רחבה בציבור שהם צודקים בעניין המסתננים - לנקוט את מה שנדרש בחקיקה, ובפעולות לגירושם מישראל
תרצה הכטר
מדוע הוזמן עו"ד אביגדור פלדמן לתוכנית-בוקר ימים מספר לפני הכרעת בית המשפט בפרשת הנשיא לשעבר משה קצב?    אומנם כולנו מצפים לפסיקה, אך אין הציפייה מצדיקה הזמנתו של סניגור משופשף לאולפן כדי שישפיע על דעת הקהל בדרכיו הסמויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il