X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות מותיר אחריו רושם של עשייה ברוכה ורבה. כדי להמשיך בביצוע מדיניות הסרת החסמים אותה מתווה השר ישראל כ"ץ, עליו לבחור בפרויקטור שיתמודד מול הביורוקרטיה וידע לקדם מהלכים
▪  ▪  ▪
גנות וכ"ץ. עבודה משותפת [צילום: יח"צ]
הטהרנים המוזרים
יואב יצחק
פרקליט המדינה שנגוע בעצמו במינוי בעייתי ממשיך לרדוף את האזרח צחי הנגבי * עכשיו הוא מבקש להגיש נגדו ערעור ולהרשיעו בכל מחיר גם בפרשת המינויים הפוליטיים * יעקב גנות זוכה בבית המשפט, אך למרות זאת ממשיכים כמה טהרנים לרודפו שוב ושוב
לרשימה המלאה

בסוף שנת 2009 כינס שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ מסיבת עיתונאים, והתרברב, אם כי בצורה זהירה, במספרם הנמוך של ההרוגים בתאונות הדרכים, לעומת השנה שקדמה לה. הוא תלה זאת בשורה של פעולות בהן נקט משרדו, וכבר אז אמרתי בלבי כי לא לעולם חוסן. יש שיאמרו כי כ"ץ פתח פה לשטן, מה שהביא דווקא לעלייה במספר ההרוגים ב-2010, אך האמת היא שכ"ץ עשה, והרבה, למען הפחתת התאונות.
אולי לא הכל היה 100%, ותעיד על כך הכתבה שבערוץ 10 שחשפה את המשרדים המרוקנים מיושב של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חשיפה שהביאה לשינוי. אבל שר הבטיחות סייג כבר אז את דבריו והבהיר כי מלבד לקוות שהאמצעים בהם נקט יפחיתו את מספר ההרוגים, אין הוא יכול להבטיח דבר. ספק אם לנוכח הממצאים יכנס גם השנה מסיבת עיתונאים דומה. בניגוד לאופנה הרווחת בקרב עיתונאים לחפש את השר ולהצמיד אליו את האחריות האישית לכל הרוג והרוג, אני דווקא סבור שכ"ץ לא התרשל. להפך, הוא עשה, וההשתלחות התקשורתית בו עושה לו עוול. יעידו על כך תשובותיו המפורטות והענייניות בכנסת, ובעיקר שיפורי התשתיות הרבים בדרכים.
כדי להוביל מהלכים ולהזיז עניינים במשרד כה מורכב כשלו, בו כל גורם מושך לכיוון אחר, נדרש שר התחבורה לדמות ביצועית. באותה מסיבת עיתונאים הוא אף הצביע לעבר אותה דמות: "אמרתי בבדיחותא למנכ"ל המשרד שיושב לידי שעל דלת הלשכה שלי צריך לתלות שלט 'כאן מקבלים החלטות', ועל דלת המשרד שלו שלט 'כאן מיישמים החלטות'".
כ"ץ, המחובר היטב אל דרגי השטח, יודע מנסיונו העשיר כי כדי ליישם מדיניות, הוא זקוק לאיש חזק כמו יעקב גנות, ולכן אינו שש לוותר על שירותיו כמנכ"ל המשרד. גם הוא יודע שהתזוזה שחלה בביצוע פרויקטים רבים וביישום החלטות שהתקבלו בעבר לא צמחה על מצע ריק, ונזקפת במידה רבה לנחישותו של גנות לקדם תהליכים תקועים. לא תמיד נעשה הדבר ביושר, לפי כללי מינהל תקין ובשקיפות - ועל כך התרענו לא אחת ב-News1 - אבל לא ניתן להתעלם מהעשייה התזזיתית האדירה שאוחזת במשרד התחבורה מאז נכנס גנות לתפקידו.
הביורוקרטיה מהווה חסם
במשרד התחבורה פועלים גורמים רבים שחפצים בטובת האזרח, ופועלים מול מנגנונים ביורוקרטיים סבוכים שקשה לשער. לצד חיזוק העושים מלאכתם קודש, את העשבים השוטים המעיבים על פעילות המשרד היה צריך גנות לנכש. השד יודע מדוע נמנע מלנהוג כן, ולא העיף את אלה המבאישים את ריחה של המערכת, דבר שכנראה לא יקרה בתקופתו.
שר התחבורה כ"ץ דוגל במדיניות של הסרת חסמים וקידום פרויקטים תקועים על-בסיס החלטות והמלצות העבר, ולא בהמצאת מדיניות חדשה. הוא מבין היטב שכדי ליישם את מדיניותו הוא נדרש לגורם מקצועי ולא למינוי פוליטי. גנות כמנכ"ל הועדף בזמנו על פני שני מועמדים אחרים לתפקיד מתחום התחבורה - הראשון: אריה בר, שבתפקידו הציבורי האחרון כיהן כמנכ"ל משרד הפנים, ושימש קודם לכן כמנכ"ל משרד התחבורה בקדנציה של השר מאיר שטרית; השני: עמוס עוזאני, לשעבר מנכ"ל נמל חיפה. עוזני, ששימש בתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל, ספג ביקורת ממבקר המדינה על אופן התנהלותו בתהליכי הרכש של החברה. דוח הביקורת גם קבע כי עוזני קיים בעבר קשרים עסקיים עם יועץ לענייני רכש ועם יועץ משפטי שהחברה מעסיקה, וכי מתוקף היותו יו"ר ועדת המכרזים של החברה, לא דיווח על כך לוועדת המכרזים ולא נמנע מלשמש יו"ר בדיוני ועדת המכרזים לבחינתם. עוד מצא המבקר כי על-פי הוראת רשות החברות הממשלתיות, התחייב עוזני שבטרם ימונה למנכ"ל יעביר את מניותיו בחברת ייעוץ שהייתה בבעלותו לצד ג', כדי שזה יחזיקן בנאמנות. עוזני העביר את המניות לבתו ולחבר קרוב, אולם המבקר קבע כי אומנם העביר את מניותיו לצד שלישי, אך לא הוכח כי לא נשאר בעל השליטה בחברת הייעוץ. זאת ועוד רשות החברות לא וידאה שדרישתה להימנעות אכן מולאה כנדרש.
מוקדם לנחש את מי ירצה ישראל כ"ץ בחדר שלצידו, אך בהחלט ניתן לקוות כי ההחלטה על בחירת המנכ"ל הבא העומדת לפתחו תניע את גלגלי המערכת קדימה.

תאריך:  25/12/2010   |   עודכן:  25/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
את מי ירצה שר התחבורה בחדר שלצידו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
למה גנות התפטר
מושיקו  |  25/12/10 19:59
2
לפתע מנהל לא תקין =גנות זניח ?
ליואב יצחק ועידן  |  25/12/10 21:26
3
הכתבה 'סעד וצידוק' לבוס = יצחק
לעידן יוסף  |  25/12/10 21:57
4
כץ הוא אבא של מנויי כדאיות
שכן קרוב  |  26/12/10 22:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
אדיסו פילס את דרכו בחיים החדשים, בארץ חדשה, שלא מסבירה פנים לאנשים שהגיעו מהארץ שממנה הגיע, כתינוק, עם הוריו. הוא נזהר לא להידקר מחודי גדר התיל שבה היו חייו כלואים, אבל לא תמיד הצליח. לפי סף הדמעה בזווית העין ידעתי מתי הוא נדקר
אריה אבנרי
תמונת המצב הנוכחית מעידה על כך שהחוק הישראלי שרוי במצוקה אמיתית. לעיתים נדמה ששיקולים פוליטיים ואולי גם אישיים הינם בעלי משקל לגבי קבלת החלטות בעניינם של הפרקליטים השובתים שהמשך השביתה נוחה להם    הערות אזהרה 76
יובל ברנדשטטר
מוצעת לנאורים עסקת חליפין    יציעו נא הם לכל הערבים המעוניינים ללמוד בצפת ולשכור שם דירה, מקום לימודים חלופי במכללת אפקה ודירות לשכירות ברמת אביב    בית מילמן בנווה אביבים ובית ברודצקי ברמת אביב נראים מקומות מעולים לכך
מרדכי קידר
לפני שבועיים החל תהליך מדאיג של הכרת מדינות העולם במדינה הפלשתינית    התופעה החלה בדרום אמריקה אבל נמשכת לאירופה, ועד היום הצטרפו אליה כעשרים מדינות    יש אצלנו מי שמרגיעים ואומרים כי אין זו הפעם הראשונה שהפלשתינים מכריזים על עצמאות    גישה זו שגויה שכן מדינות רבות משקיעות במדינה זו מיליארדים רבים ורוצות לראות בתקומתה ובעצמאותה
בועז ארד
לצד פילים לבנים, מציג יוסף דוריאל בספרו "ללמוד מהחיים" תוכניות שיחסכו בכספי משלמי המיסים בישראל, כמו תחנות כוח המשלבות אספקת חשמל עם ניצול קיטור למטרות התפלה ועוד    אלה ממתינות לשחרור חלקות כלכליות משלטון התככים הפוליטיים וממלחמת החצרות בין משרדי הממשלה כדי לנהל אותן ברווחיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il