X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשום מקום בתקשורת העולמית לא נאמר כיצד למעשה בוצעה הפצצת המתקן אין ספק שעצם הגעת מטוסי חיל האוויר הישראלי למקום לא נצפתה כלל ברדאר המשוכלל (הרוסי) של הסורים, מה שגרם לפי מקורות באירופה לתסכול רב בסוריה ובייחוד ברוסיה
▪  ▪  ▪
מתקן לייצור פצצות גרעיניות [צילום: CIA via GlobalSecurity.org]

שוב עולה לראש החדשות נושא השמדת המתקן הגרעיני בסוריה - פרויקט ליצירת נשק השמדה גרעיני שהיה משותף לסוריה, לאירן ולקוריאה הצפונית וממוגן על-ידי מערכות ראדאר וירי מתוחכמות מרוסיה.
לפי מסמכי ויקיליקס, קונדוליזה רייס מסבירה לשגרירי ארה"ב בעולם מה קרה, ומדוע, ולפיכך מודיעה להם שעליהם להגן על המעשה שישראל עשתה; דהיינו - עכשיו ניתן להבין יותר ולדון בנושא.
למרות שהשתיקה הרשמית בנושא זה בישראל עדיין בתוקף, ניתן להסתמך רק על פירורי תקשורת עולמית; שני מאמרים בנושא בעיתון הארץ (על ייעודו האמיתי של המתקן) ומאמרו האחרון של ד"ר גיא בכור שעסק בעיקר בדרך הגעת מטוסינו ליעדם. לפיכך אנסה במאמר זה לסכם את הידוע ולהעלות מספר השערות כדי ליצור תמונה ברורה יותר לגבי המהלכים וההתרחשויות הקשורות ל"כור" בסוריה.
ראשית, אנחנו והאמריקנים יודעים כיום לבטח שזה לא היה כור גרעיני אלא מתקן לייצור ולהרכבת פצצות גרעיניות! הסורים בנו אותו בכסף אירני בטכנולוגיות ובחומרים מקוריאה הצפונית עבור "ציר הרשע". שנית, פעילות זו החלה ב-2001, ונחשדה כבר ב-2002 על-ידי גורמי מודיעין בישראל ובארה"ב, ולכן מאמץ מודיעיני רב הושקע בנושא הן על-ידי ישראל והן על-ידי ארה"ב. זה כלל שיחוד מדענים עריקים, על-ידי ריגול ישיר ואמצעים אלקטרוניים ואופטיים. נמסר אפילו שיחידות מיוחדות של צה"ל נשלחו לאזור להביא הוכחות, וכך גם האמריקנים השתכנעו שיש לעשות דבר (אבל הם לא יעשו דבר...).
לכן, לפי קונדוליזה רייס, ההחלטה הצודקת של ישראל להשמיד את המתקן בסוריה הייתה פועל יוצא מהתקדמות הפרויקט, דהיינו - להרוס את המתקן על ציודו ומדעניו לפני שיהיה פעיל וייצר נשק גרעיני, ולפני שהפצצתו תיצור סכנה של זיהום רדיואקטיבי אזורי.
תשומת לב הקורא לעובדה, שבשום מקום בתקשורת העולמית לא נאמר כיצד למעשה בוצעה הפצצת המתקן. אין ספק שעצם הגעת מטוסי חיל האוויר הישראלי למקום לא נצפתה כלל בראדאר המשוכלל (הרוסי) של הסורים, מה שגרם - לפי מקורות באירופה - לתסכול רב בסוריה ובייחוד ברוסיה...
במאמר שכתב לאחרונה ד"ר גיא בכור, הוא מצטט מקורות אמינים בארה"ב, הטוענים שמדינת ישראל פיתחה כבר לפני מספר שנים מערכת לוחמה אלקטרונית מהמתוחכמות בעולם, כזו המסוגלת לחדור למכ"מים של האויב ולשתול שם הדמיות כרצונה או למחוק הדמיות. וכך, לדעת המומחים בארה"ב, הצליחה ישראל לבצע את הפעולה בצורה מדהימה. הסבר זה הוא שנראה כיום הגיוני לחלוטין.
השאלה שלא ניתנה עליה תשובה אמינה עד היום היא: באיזה נשק "מחקנו" את המתקן המגושם והמבוצר הזה. טילי ה"מאבריק" שמזכיר גיא בכור הם מיושנים ובקושי ישרטו מתקן כזה ועדיין לא קיבלנו מארה"ב פצצות חודרות בונקרים (שגם יעילותם לגבי מתקן כזה מוטלת בספק), לכן נשארת אפשרות אחת ויחידה, שהועלתה באל-ג'זירה: הדבר בוצע בנשק גרעיני טקטי (שאינו רדיואקטיבי) ואשר לפני שנים וענונו סיפק לעולם הוכחות שיוצר בישראל ואף הציג צילומים שלו.
למעשה, פצצות היו מראות הרס של שברי בטון וברזל ובורות רבים בשטח. בצילומים שנעשו לאחר המבצע על-ידי לוויינים של גורמים בינלאומיים, לא רואים זאת. המתקן, לפי מה שתואר על-ידי מי שראה אותו לאחר ההפצצה, פשוט "התאדה"; לפיכך, אני נוטה מאוד לקבל את הסיפור העיתונאי מאחד מעיתוני אירופה, שבו נכתב: "אסד ביקר במקום למחרת בוקר הפיצוץ, והיה בהלם מוחלט! הכל נמחק, כולל כל המעבדות וכל עשרות העובדים, המדענים והשומרים. הכל כלא היה... ולא היה אפילו מי שיספר לו מה קרה...".
אני רואה הוכחה ל"הלם זה" בדברי ראש אמ"ן, עמוס ידלין, בוועדת חוץ וביטחון בכנסת זמן קצר לאחר המבצע, בו הוא ציין שהצלחנו לחדש את ההרתעה שלנו כלפי סוריה. אין להסיק מכך שההרתעה כלפי אירן במקרה זה אכן קיימת, וזאת בעיקר בשל פיזור ומיגון מתקניה במנהרות ובעומק האדמה.

תאריך:  26/12/2010   |   עודכן:  26/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך הושמד המתקן הגרעיני בסוריה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אי איזכור אולמרט
שמריהו  |  26/12/10 12:29
 
- זה לא מאמר העוסק במתן קרדיט... ל"ת
הכותב  |  26/12/10 13:30
 
- אולמרט היה עסוק בספירת המעטפות
חץ  |  26/12/10 21:50
 
- גם תרנגול עיוור מוצא גרגיר....
עזרא מנצור  |  27/12/10 09:53
 
- אין מזכירים אסירים. זה פוגע  ל"ת
בזכויות יסוד שלהם  |  27/12/10 13:23
2
יש מגוון פצצות חודרות ביצורים
מדויקות על נקודה  |  26/12/10 16:22
 
- נכון ! אישה אחת סיפרה לי בשוק  ל"ת
גב' ספקולנטה  |  26/12/10 18:39
 
- המאמר הזה מדמיין ללא בסיס
ירון זכאי  |  27/12/10 12:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי נקר
האם ניסה בתחילה וינשטיין להיפטר מתיק פריאל הלוהט בטענה של חוסר ראיות בתקווה שכאשר יצוף סיפור העסקת העובד הזר אצלו ינהגו באותו אופן - סגירת תיק בשל אי-איתור העובד?
אורי אליצור
ועדות חקירה היו פעם מכשיר חשוב לבירור האמת ולתיקון כשלים וליקויים, אבל במרוצת השנים הן הפכו לסוג מודרני של גיליוטינה בכיכר העיר. בכך שמנע את הקמתה של ועדת חקירה ראש הממשלה עשה טוב לדמוקרטיה ותרם לתיקון יעיל של הכשל במערך הכיבוי
אורה עריף כץ
ופרופ' שטרנהל חושב שבכלל הרוב בישראל מכתיב משטר עריצות
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות מותיר אחריו רושם של עשייה ברוכה ורבה. כדי להמשיך בביצוע מדיניות הסרת החסמים אותה מתווה השר ישראל כ"ץ, עליו לבחור בפרויקטור שיתמודד מול הביורוקרטיה וידע לקדם מהלכים
אברהם שרון
אדיסו פילס את דרכו בחיים החדשים, בארץ חדשה, שלא מסבירה פנים לאנשים שהגיעו מהארץ שממנה הגיע, כתינוק, עם הוריו. הוא נזהר לא להידקר מחודי גדר התיל שבה היו חייו כלואים, אבל לא תמיד הצליח. לפי סף הדמעה בזווית העין ידעתי מתי הוא נדקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il