X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירדו מן הפסים [צילום: פלאש 90]
רכבת המחדלים
היעדרו של מטף לכיבוי אש, אדישותו של צוות העובדים בקרונות הרכבת, וחסרונו המצמרר של צוות לטיפול באירוע-כוויות, לו היה מתרחש - רק מעידים שעדיין לא נלמד הלקח הנדרש מאסון השריפה בכרמל
רכבת נוסעים עולה באש בין בצרה לשפיים
עידן יוסף
האש פרצה במנוע אחורי של קרונוע חדיש ואחזה בשאר הקרונות ▪ הנוסעים הורדו מיידית בנוהל חרום * כוחות כיבוי הוזעקו לכיבוי השריפה * תנועת הרכבות בין הרצליה לנתניה הופסקה
לרשימה המלאה

גם אחרי אסון הכרמל, לא למדה עדיין ישראל לכבות שריפות. תזכורת בוערת לכך הגיעה אתמול (ג', 28.12.10) עם האש הבלתי-צפויה שאחזה בקרונות רכבת הנוסעים מצפון לדרום.
ושוב, למרבה הצער, ממשיכה המדינה להיטלטל בין מחדל למחדל. ממש כמו בשריפה בכרמל נעדר גם הפעם הציוד הנדרש לכיבויה, רק שאת היעדרו של מסוק הכיבוי מילא אתמול סתם מטף, שאילו רק היה בשטח, ניתן היה לכבות בו את האש כהרף עין.
בהבדל מאסון השריפה בכרמל, לא היו הפעם, בדרך נס, קורבנות בנפש, אלא פצועים בלבד. הכל בזכותה של נוסעת, שלחצה על מנגנון העצירה ובזכותו של לוחם מג"ב, שירה על החלונות, כדי לאפשר את הימלטותם של הנוסעים ממלכודות האש והעשן.

אנכרוניזם

אם לא היה די בהיעדרו של ציוד הכיבוי הנדרש, התברר גם שאין בנמצא צוות לטיפול באירוע-כוויות המוני, לו היה, חלילה, מתרחש. נאמנים עלינו דבריו של ח"כ-פרופ' אריה אלדד, רופא פלסטיקאי, שכיהן בעבר כמנהל מחלקת הכוויות בבית החולים "הדסה" בירושלים. פרופ' אלדד חש עצמו מתוסכל לנוכח תרחיש אפשרי של אסון עם נפגעי כוויות חמורות. לו היה מתרחש אסון שכזה אתמול, עלולה הייתה, לדבריו, התמותה מכוויות להגיע לשיעור מירבי, מה גם שתמותה שכזו היא בארץ כפולה מזו שבמרכזי הכוויות בארה"ב.
אבל, את האש מלבה גם האדישות. זו של צוות הרכבת, שניצבו אימפוטנטים, שעה שהנוסעים נלכדו בלהבות שאחזו בקרונות. איש מצוות העובדים לא מצא לנחוץ לפתוח את הדלתות, או לפחות להנחות את הנוסעים כיצד היו אמורים לנהוג.
אלא שגם בימים כתיקונם - רכבת-ישראל היא מחדל אחד גדול. הצפיפות בקרונותיה היא בלתי-נסבלת ולא אחת נאלצים נוסעיה, בהיעדר מקום-ישיבה, לעמוד לכל אורך הדרך. שירותיה הזוחלים גורמים לכך שנוסעים רבים מגיעים באיחור רב למחוז-חפצם. בהיעדר רכבת לירושלים, לאילת, ועכשיו גם לדרום הארץ, אולי הגיע הזמן לוותר בכלל על שירותיה ולחזור אל שירותי הדיליז'אנס. שיר הילדים המיתולוגי, "בין הרים ובין סלעים טסה הרכבת", נותר עכשיו רק כאנכרוניזם.

תאריך:  29/12/2010   |   עודכן:  29/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה אלדד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת המחדלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא תמיד צריך לכתוב כל שטות ל"ת
humanape  |  29/12/10 14:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן אינדיג
פעמים רבות הבעיה האסתטית היא סימפטום של בעיה סיסטמית, של מחלה    למשל, אנשים שחווים אסון ולא מצליחים להתאושש ממנו, מזדקנים בן-לילה, מאבדים שיער, הפנים מתחילות להתקמט ועוד
עו"ד מיכאל טאוסיג
במציאות שלנו, שבה הגיל עולה ומצב הבריאות הכרוך בגיל משתפר, שינו גם בתי המשפט את פסיקותיהם והחלו לאשר גם צוואות של אנשים זקנים מאוד    פסילת הצוואה לא תימנע אם יוכח שגילו של המנוח גרם למצב נפשי או פיזי, שמנע ממנו את היכולת החופשית לכתוב צוואה
אמיר כרמי
עם כל שנה שעוברת האיומים באינטרנט הופכים ליותר ויותר מתוחכמים. אמיר כרמי, מנהל מחלקת התמיכה של חברת קומסקיור נציגת ESET בישראל, נותן את ההערכה שלו לאילו איומים נראה בשנה הנכנסת
אברהם שרון
ישראל כ"ץ, שר התחבורה, צודק: מתנהלת נגדו תעמולה שקרית, פוליטית, נבזית ומרושעת, שקושרת אותו באופן מכוער וציני עם נושא טראגי    הנושא כאוב ורציני מכדי להותיר אותו למניפולציות יח"צניות    מתקפה מרושעת ונבזית נגד שר התחבורה
דודו אלהרר
מעטים מאוד עובדים בעבודה יצרנית שיש בה תועלת כלשהי ורובם עובדים זרים. ככה זה כשהדרך אל רשם העמותות פתוחה לכל, וכל זב חוטם ומצורע יכול להקים למען עצמו מנגנון לגיוס כספים שהולכים על-פי רוב לכיסו הפרטי. זהו הנבל ברשות החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il