X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: פלאש 90]
מצעד האיוולת של תופעת מהגרי העבודה
בעיית מהגרי העבודה מאפריקה לישראל אינה רק של הימין הציוני בישראל אלא גם של השמאל הציוני

מאבקם של ארגוני שמאל ישראלים למען המסתננים מאפריקה לישראל, מוצג ברוב כלי התקשורת הישראלים כמעשה הומניטרי הרואי, הלוחם באטימות הגזענית של שר הפנים אלי ישי ודומיו. חמור מכך, גם כשמומחים לענייני המסתננים מוכיחים כי רובם אינם פליטים אלא מהגרי עבודה, כפי שהוצג בדיון שנערך בנושא בכנסת, קביעה זו מוסתרת על-ידי כלי התקשורת ושאר תומכי ארגוני המהדרים למען המשך ההתקפה על שר הפנים והתומכים בעמדתו.
מבחינה זו נראה כי חלקים מרכזיים בשמאל הליברלי הישראלי ויתרו לחלוטין על שיח הנשען על עובדות, ושקעו לחלוטין בתוך השקפת העולם הפוסט-מודרניסטית ומרובת הנרטיבים, גם כשהמחיר לכך הוא הענף עליו הם עצמם יושבים. שהרי כל בר דעת מבין שמדינת ישראל אינה יכולה להכיל אל תוכה מיליון פליטים סודאנים ומהגרי עבודה נוספים, וכי משמעות כניסתם למדינה אינה רק הרס הבית הלאומי אלא החרבתה בתחומים חברתיים רבים.
התמיכה התקשורתית הזו, המעדיפה תמונה קורעת לב או חוויה מיידית של רגשות מוסריים מזויפים על פני העובדות, מעידה על השבר העמוק שעובר השיח האינטלקטואלי הישראלי בכללו. חוסר היכולת להכיל מורכבויות ולהבין כי לא כל מה שנראה זהב הוא אכן זהב, מעיד על רדידות והשתלטות הבינוניות גם על האינטליגנציה הישראלית האוניברסיטאית, שהייתה אמורה להיות הקטר המחשבתי והרעיוני של החברה כולה.
אנו רואים כאן את פירות הבאושים של משטרת המחשבות מבית הקומוניזם האקדמי, שחינכה דורות רבים של חוקרים לא להטיל ספק בדוגמות של השמאל הקיצוני, גם כשאלו, כמו הפיזיקה הקומוניסטית כולה, התגלו כמחסלות את המציאות עצמה. שהרי ההתרגלות לא להטיל ספקות בדוגמה השלטת היא מה שהופכת את השיח האקדמי כולו משיח רציונאלי, לשיח בו החוקר מוערך רק על-פי קיצוניותו ודבקותו באידיאל האנטי-ציוני.
בעולם כזה, חוקר אקדמי ילמד שיותר מההיצמדות לאמת הפנימית חשובה לו ההיצמדות לאמת האקדמית הנכונה, גם אם זו הפכה לדוגמה דתית שאין בינה לבין המחקר שום קשר. צורת התנהלות זו מאלילה את הפעילות המיידית למען מטרה מסוימת, מבלי יכולת אינטלקטואלית אמיתית לבדוק את המטרה ולברר את משמעותה הסופית. בהקשר לכך יש לציין כי ברגע שעל השיח האקדמי משתלטת רוח כזו, יתרחש מרוץ אקדמי אינסופי בו כל חוקר ינסה להראות עד כמה הוא דבק בדוגמה האנטי-ציונית והליברלית, כשבכך השיח כולו נגרר אל מחוזות האבסורד.
פתאום, השקפות עולם אנרכיסטיות שמעולם לא נוסו במדינה שפויה, יכולות להפוך לאופנתיות כשאף אחד לא שואל את עצמו למחיר החברתי האמיתי שלהם. כך אנו מגיעים למצב בו חלק נכבד מהחברה הישראלית מסוגל לתמוך בהכנסת כמויות ענק של מהגרי עבודה לישראל, מבלי יכולת בכלל להטיל ספק בצורך ההגיוני והאמיתי של מהלך מהסוג הזה.
החורבן הרוחני המתואר במאמר יכול להיפתר רק על-ידי הצטרפותו של השמאל הציוני לעמדתו של שר הפנים אלי ישי. ברור שרבים מאוד מהשמאל הזה חלוקים לחלוטין על עמדותיו הפוליטיות בנושאי דת ומדינה. אולם דווקא משום כך, וכדי להוות קונטרה להלכי הרוח האנרכיסטיים, על מפלגת העבודה ועל חלקים ממרצ לשרטט את הקווים הציוניים שלהם ולפעול למענם לא רק באופן ההצהרתי, אלא גם בצורה מעשית בשטח.
אני קורא לאנשי השמאל הציוני שרוצים מדינה יהודית ודמוקרטית לא לתקוף רק את חזון ארץ ישראל השלמה, התקפה שהם יקבלו בעבורה מחיאות כפיים בכלי התקשורת וגם בחוגי האנרכיסטיים, אלא להצטרף למאבק האמיתי והלגיטימי על דמותה היהודית של מדינתם בדורות הבאים, מאבק שעליו מחיאות הכפיים יהיו כמובן פחותות בהרבה.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  29/12/2010   |   עודכן:  29/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת של תופעת מהגרי העבודה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון - קנסות עתק על מעסיקים
ארווין  |  29/12/10 13:35
2
רוב האוכלוסיה היהודית אינו תומ
פלא יועץ   |  29/12/10 14:29
3
אולי מדיניות ראויה
תסייע לשמאל  |  29/12/10 16:08
 
- אין כוונה לשחורים דווקא
אסף גולן  |  29/12/10 19:39
 
- חופשי. שחרחרים ולבנבנים
צהבהבים וכתומים  |  3/01/11 13:39
4
טועה בגדול - אין שמאל ציוני
גדעון אמיר  |  29/12/10 19:56
5
לגרש את החולים מהמדינה ל"ת
איציק מהשכונה  |  30/12/10 06:07
6
המעסיקים לשבוע בכלא
והמסתננים עוזבים  |  30/12/10 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
דב יודקובסקי, שהלך אתמול לעולמו, נמנה עם אחרוני דור הנפילים של העיתונות הישראלית. זו שהייתה ואיננה עוד    הפך את ידיעות אחרונות לעיתון המוביל בארץ    עבר למעריב יריבו בשל מאבק מתיש על הנהגת "ידיעות" - נקמה שלא צלחה
לאוניד נבזלין
לאוניד נבזלין, מראשי יוקוס, קיווה כי האמת במשפטו של מיכאיל חודורובסקי תצא לאור - אך התבדה    קיווה כי מדבדב יוכיח עצמו כנשיא - והתבדה    קיווה כי השופט יפסוק כחוק - והתבדה בשלישית    "ולדימיר פוטין אדם נלעג ומביש", כותב נבזלין ומקווה כי האמת תצא לאור וחברו מיכאיל חודורובסקי ישוחרר
מנחם רהט
פרופסור לפילוסופיה שעלה לשידור כדי לבזות את הרב שלמה אבינר, יצא ממנו נלעג ומגוחך    פרופסור אחר משווה את ישראל דהיום לגרמניה של 1932, והוא דווקא צודק, אבל בכיוון הפוך
ראובן לייב
היעדרו של מטף לכיבוי אש, אדישותו של צוות העובדים בקרונות הרכבת, וחסרונו המצמרר של צוות לטיפול באירוע-כוויות, לו היה מתרחש - רק מעידים שעדיין לא נלמד הלקח הנדרש מאסון השריפה בכרמל
ערן אינדיג
פעמים רבות הבעיה האסתטית היא סימפטום של בעיה סיסטמית, של מחלה    למשל, אנשים שחווים אסון ולא מצליחים להתאושש ממנו, מזדקנים בן-לילה, מאבדים שיער, הפנים מתחילות להתקמט ועוד
רשימות נוספות
שגרירות ארה"ב בישראל דיווחה: נתניהו תומך בחילופי שטחים  /  אריאל כהנא
האו"ם תומך בהקמת עיר למסתננים בנגב  /  אריאל כהנא
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
מתחיל ברגל שמאל  /  אורי אליצור
דנינו בשטח  /  שבתי גרברציק
תמרון בין הכיפות  /  סופיה רון-מוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il