X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יהוידע עמיר חבר "שומרי משפט – רבנים למען זכויות אדם" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
התגייסותם של רבנים ואישי דת בעלי מעמד ציבורי לעידוד גל של שנאת זרים - מסכנת את עצם קיומנו, ומסכנת את יהודי התפוצות המצב מחמיר בשל יותר מארבעים שנות כיבוש של הפלסטינים אם התוצאה תהיה גל אלימות, דם הקורבנות מזהם את ידי המסיתים
▪  ▪  ▪
למה להסית? [צילום: AP]

גל שנאת הזרים וההפחדה השוטף את הארץ צריך להדאיג את כל מי שפני החברה בישראל יקרים לו. התגייסותם של אישי דת בעלי מעמד ציבורי לטיפוחו ולעידודו - מדאיגה עוד הרבה יותר. היא מסכנת את עצם קיומנו. לא פחות מכך חמורה ההפקרות הכרוכה בה ביחס לשלומם ולרווחתם של יהודי התפוצות.
הגל הזה אינו מקרי, כמו גם הפניית קצפו בו-זמנית נגד הפלסטינים בכלל, הפלסטינים אזרחי ישראל ומהגרי העבודה. אין זה גם מקרה שמבזי צלמם של אלה, מבקשים לבזות גם את אמונותיהם הדתיות. הגירת העבודה והפליטות מארצות "העולם השלישי" מאתגרת חברות רבות. בארצות הללו מסרבים להבין שגל זה הוא חלק מהמחיר המשולם על הגלובליזציה הקפיטליסטית הדוהרת, על ייצוא העוני, ועל הרחבת הפערים בין שבעים לרעבים. כמו במקומות אחרים, גם אצלנו משמשת הגירת העבודה כלי בידי בעלי הממון לשחיקת שכרם וזכויותיהם של העובדים. כמו במקומות אחרים, לא מעוצבת אצלנו מדיניות של ממש להתמודדות עם התופעה. כמו במקומות אחרים, היא מזינה חרדות אותנטיות בעיקר בקרב השכבות הנמוכות מבחינה סוציו-אקונומית. כמו במקומות אחרים, היא מזינה את אש שנאת הזר, את הפשיזם ואת הניאו-נאציזם. כמו במקומות אחרים, יש מי שיודעים לרכוב על גבי נמר מסוכן זה, ולדהור לעבר האופק ההרסני, משאת-נפשם.
המציאות הישראלית מציבה אותנו בפני היבטים ספציפיים של כל זה. הציונות ביקשה להקים בישראל בית לאומי לעם היהודי, ולאפשר לו לשוב ולהשתלב בדרכו הייחודית במשפחת העמים בני החורין. רוב זרמי הציונות הבינו שהדרך להשגת מטרה זו עוברת בהכרח דרך הקפדה על זכויות האדם והאזרח של אזרחיה הפלסטיניים של ישראל. אלא שמאז הקמתה כושלת המדינה בעמידה באתגר זה. סירבנו לראות בהם יסוד אורגני של ישראל, ובחרנו להגדירם כסכנה דמוגרפית. אטמנו אוזנינו מול תביעותיהם המוצדקות לשוויון מלא ולביטוי ראוי של ייחודם הלאומי, הדתי והתרבותי, והעדפנו להאזין רק לקולות השוללים את קיומנו כחברת רוב יהודית. כך יכולנו להצדיק את האפליה וההדרה. כך יכולנו להמשיך ולשאת לשווא את דגל שוויון הזכויות הדמוקרטי, ולהמציא דרכים מתוחכמות לדכא ציבור זה. החמרת המצב נובעת גם מהנזק המצטבר של יותר מארבעים שנות כיבוש של חלקו המרכזי של העם הפלסטיני, שאזרחי ישראל הערבים הם חלק ממנו, דיכויים ודה-הומניזציה שלהם (וכנגדה - הדה-הומניזציה שלנו, הנערכת אצלם).
הפתיח לבאות
עכשיו השד יוצא מהבקבוק. הקריאה למנוע מערבים מגורים ועבודה "בקרבנו", מציגה את הציבור היהודי-הישראלי כציבור מבוהל, אחוז פאניקה, שאינו יודע אלא לזעוק זעקות גזעניות של קוזק-נגזל. קוראי קריאות הנאצה פועלים באותה דרך ממש שבה פעלו פעם אחר פעם גדולי שונאי ישראל. הפחד ממגע חברתי עם ערבים, שתוצאתו קריאה מזעזעת למנוע מהם עבודה ולהימנע מקשרים עימם, גולש גם לשנאה עמוקה לאמונותיהם. לאחרונה התבשרנו על יוזמה של מנהיגי דת יהודיים להחרים את בית החולים פורייה, רק משום שהנהלת בית החולים החליטה החלטה ברוכה לייחד חדר תפילה לחולים ולאנשי סגל מוסלמים, דוגמת חלל התפילה המכובד הקיים מכבר בשביל יהודים.
רבנים ואישי דת הנותנים יד לגל שנאה זה, חוטאים לא רק לחברה הישראלית, בהאיצם את הידרדרותה. הם מכפישים גם את דת ישראל, ומציגים אותה בריש גלי כגזענית, סתגרנית וחסרת כל אחריות אנושית. הם מקשרים בזדון דאגה לקיום היהודי ולדרכו הייחודית, עם עוויתות שנאה נגד הנבראים בצלם ואמונותיהם. כל מה שחווינו בחודשים ובשבועות האחרונים עלול להיות רק פתיח לקראת גל אלימות, פשעי שנאה, השחתה ופרעות. דמם של הקרבנות הפוטנציאליים כבר מזהם את ידי המסיתים.

תאריך:  30/12/2010   |   עודכן:  30/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חטא המסיתים ודם הקרבנות הפוטנציאליים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הרפורמים: מסיתים  ל"ת
צבי גלברד  |  30/12/10 16:26
 
- כה לחי
דוריאן  |  31/12/10 07:52
2
כתבה עלובה מרבאי רפורמי
דב סגל   |  30/12/10 17:15
3
בוא נישאל שאלה
אבי גיא  |  30/12/10 19:41
4
פשוט מדהים.
מורה נבוכים  |  30/12/10 20:48
5
עוד זרזיר שהלך אצל העורב
יואל קורנבלום  |  30/12/10 21:49
6
למקרא הכתוב יהוידע המקורי
יהודי מן המנין  |  31/12/10 08:21
7
מה עושים עם הרפורמים?
צבי גלברד  |  31/12/10 09:06
8
קנאות דתית מזויפת
בני גפן  |  31/12/10 16:32
 
- בני, זאת תגובה למציאות
יואל קורנבלום  |  31/12/10 20:44
9
הסתה של יצורים כיפתיים,עצרו.
רון וייס  |  1/01/11 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אולק נצר
מקומה של ישראל באולימפיאדת לונדון 2010 מפגר אחרי מדינות כלבנון, מלווי, אלבניה, בנגלדש, מקדוניה, מולדבה ותאילנד    בישראל לא פורסמו התוצאות, לא התעניינו בהן, ולא הגיבו עליהן
עו"ד יוסי דר
התנהלותו השערורייתית והחובבנית של מני מזוז בפרשת קצב, בעת שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה, חייבת להיבחן במסרקות ברזל!    כפסע היה בין האנס ועבריין המין הסדרתי משה קצב לבין השלכת המתלוננות-קרבנותיו אל הכלבים    האם תרבות ה"חפיף" תימשך?
איתן קלינסקי
לחולי הניצול המחפיר של עובדים בקניונים נוספה תופעה של יצירת זמניות בעבודה    החברות שפועלות בקניונים קבעו נוהג מחפיר של העדפת עובדים צעירים - תופעה שמעצימה עוד יותר את הזמניות בעבודה ואת העדר מחויבויות המעסיקים לתנאים סוציאליים
יורם דורי
טנק שעומד מועד לפגיעה. טנק נייד כובש יעדים. בשנים האחרונות הפך המיגון לכלי הנשק העיקרי. לא עוד העברת זירת הלחימה אל מעבר לקווי האויב, לא עוד תחכום וערמומיות, לא עוד תנועה ללא הפסקה, אלא עוד פלדה ועוד בטון. בקרבות חפירות איש מעולם לא ניצח וזה חל גם עלינו
איתמר לוין
בעקבות פסק הדין במשפט קצב: העונש הצפוי, הקושי בערעור והקשר ביניהם; המשמעות הציבורית של ההכרעה; ועל חלקה של התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il