X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על אופיו של החג, המסמל את סיום השנה האזרחית, נטוש ויכוח בין אלה המשוכנעים כי המדובר בהאדרת שמו של אפיפיור אנטישמי לבין אלה הטוענים כי אין לכך שום ראיה מוצקה. כך או אחרת: מה שמעניין את החוגגים הישראלים הם רק האכול-ושתו ונשיקת החצות
▪  ▪  ▪
הנשיקה של חצות היא העיקר [צילום: AP]
סילבסטר. אין ודאות כי היה אנטישמי

מיליוני בני-אדם ברחבי העולם יחגגו הערב, ליל הסילבסטר, את סיומה של השנה האזרחית. עימם יהיו גם ישראלים לא מעטים בארץ, התופסים מדי שנה טרמפ על ההילולה הקתולית הגדולה.
על אפם וחמתם של החוגים הדתיים, חוגגים בישראל, כבר שנים רבות, את ה-31 בדצמבר, הקרוי על שמו של אפיפיור מן המאה הרביעית. אלה טוענים, בעקשנות רבה, כי לא מדובר אלא בהידור שמו של אפיפיור רודף-יהודים מובהק.
כך או אחרת, סילבסטר הראשון היה כומר, תושב רומא, שנבחר במאה הרביעית לספירה לכהן כאפיפיור. בשמו נקשרו מיתוסים רבים, שעל אמיתותם ניתן רק חלוק. שמו, בכל אופן, זכה לעטר את חגיגות סוף השנה האזרחית באורח מקרי לחלוטין, וככל הנראה גם ללא כל סיבה מיוחדת. השם סילבסטר מוכר באותן מדינות שבהן יש רוב קתולי, בעיקר באירופה, בעוד שבארה"ב, למשל, בעלת הרוב הפרוטסטנטי, אין השם סילבסטר אומר דבר.
אכול ושתו
עדיין נותרה השאלה הגדולה, האם סילבסטר אומנם רדף יהודים, כטענת החוגים הדתיים בארץ. אלה עומדים על כך שהאנטישמיות בערה כאש בעצמותיו, אלא שהמקורות ההיסטוריים אינם מספקים עדויות מוצקות. ככל הידוע, סילבסטר עסק, אומנם, בדיכוי כופרים באחדותו של השילוש הקדוש, אולם אין ראיות לכך שפעל במיוחד נגד יהודים. בכל מקרה, לא ידוע על מקרים של רדיפתם או הוצאתם להורג ביוזמתו. אף ששמה של הכנסייה הקתולית נקשר לרדיפת יהודים, הרי שביחסו האישי של האפיפיור אליהם אין כל הוכחה לכך.
ובכל זאת, מי ששולל עמדה זו מכל וכל הוא הרב ישראל מאיר לאו, לשעבר רבה הראשי של ישראל והיום רבה של תל אביב. הרב לאו, שמבטא את עמדת היהדות האורתודוכסית, משוכנע, למעלה מכל ספק, שסילבסטר היה אכן אפיפיור אנטישמי.
דבר אחד נעלה מכל ספק: כל הרבים, שיחגגו הערב בארץ את פרוס השנה האזרחית החדשה, שמים פס אחד ארוך על הממד ההיסטורי של סילבסטר; בראש מעייניהם עומדים, בסך-הכל, האכול-ושתו ונשיקת החצות.

תאריך:  31/12/2010   |   עודכן:  31/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה שמאחורי חגיגות הסילבסטר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוף-סוף
פרסיפל  |  1/01/11 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאוניד נבזלין
אין לי אלא להביע שאט נפש מגזר הדין האבסורדי שניתן היום בבית המשפט במוסקבה לחבריי מיכאל חודורקובסקי ופלטון לבדב
איציק סיבוש
המשך מעקב אחר המטופל תומאס פרידמן שפרסם מאמר נוסף המאיים (איך לא?) על ישראל    נקודת אור אמיתית במאמרו, גלומה בהצעתו לקובעי המדיניות בארה"ב "לרדת מהגב" של ישראל, ולחפש שדות מרעה אחרים... הללויה!!!
יניב שלום
כיצד נרתיק משקפיו של שר החוץ אביגדור ליברמן הופך למצית כשזה משרת את האג'נדה של חדשות ערוץ 2    תזכורת מעיקה לאקטיביזם עיתונאי חובבני ובלתי מקצועי, שבא לידי ביטוי במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2
איתן גנור
זמן רב רוחשות השמועות על ידע שהיה בקרב חבריו של קצב בפוליטיקה, חבריו למפלגה, על מעשיו, אלה שהוכחו כעת במשפט    שמועות שאמרו כי חברי קצב בפוליטיקה ידעו, כשקצב היה מועמד לנשיאות, על מעשיו ולמרות זאת נבחר קצב לנשיאות    הגיע הזמן שאותם חברים יעשו חשבון נפש נוקב
דרור אידר
המהומה על לא מאומה עם עזיבתו של ניר חפץ    אתר "לאטמה" עושה בית ספר לסאטירה ל"ארץ נהדרת"    השיח אודות הגזענות משמש בעיקר לסתימת פיות ורעיונות    הרבנים החשוכים מול דבריו הנאורים של אבו מאזן    פילוסוף אחד מקלל רב ומלבין פניו בפומבי רק כי חשב אחרת ממנו    מופע האימים של עמותת אור ירוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il