X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנו לנו עוד "דם" על משה קצב... [צילום: AP]
משפט קצב: התקשורת ואנחנו
מה בדיוק העניקו לנו, צרכני התקשורת, ההאזנה והצפייה בדיווחים על פסק הדין במשפטו של הנשיא לשעבר של מדינת ישראל משה קצב? ומי נהנה יותר – יצרני התקשורת או צרכניה? שי אלבוגן מגנה את ה"מציצרכנים" ואת ה"מתציצים"
   איתמר לוין
ארבע הערות

   איתמר לוין
ביקורת על התקשורת - וגם על קצב

פתגם עתיק-יומין גורס: "יותר משהעגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק". אתמול, יום חמישי (30.12.10), התקיים יום שידורים מרתוני בכל ערוץ אפשרי כמעט, שהתמלא בדיווחים מכל הכיוונים על משפט קצב. חשתי שהאמירה הנ"ל תואמת את מצב התקשורת ומצבנו אנו, הצופים והמאזינים. יותר משצרכן התקשורת רוצה להציץ, יצרני התקשורת רוצים להתציץ (על משקל להתסיס, וזהו בעצם סוג של התססה, לעניות דעתי).
ושלא יגלגל אף אחד מאיתנו עיניים לשמיים בצדקנות מתחסדת, שם המשחק העיקרי היה: מציצנות. זה היה הערך המרכזי שלשמו התכנסנו, אנו צרכני המדיה על כל שלוחותיה, ויחד איתנו התכנסו גם השדרנים, הכתבים, המפיקים, הצלמים וכולי וכולי. והם אלה, כמובן, שעזרו לנו להציץ עוד ועוד בחדווה ובחשק רב, ולא רק בגלל 'זכות הציבור לדעת'. הם לא עמדו שם רק בשביל לעשות מלאכתם נאמנה, כפי שהם טורחים תמיד להדגיש באוזנינו. הם דואגים שנפנים עד כמה הם שם לצורך מילוי תפקידם, במין סוג של טפיחה עצמית על השכם, של אלה שמרגישים בתפקיד שליחותי נעלה ומקודש.
עצם מרתון הדיווחים הבלתי מסתיים, ובמיוחד כשזה מוגש למציצרכנים (=צרכנים מציצנים), באיזושהי הנאה שאינה מוסתרת, כל זה מוכיח עד כמה יצר המציצנות היה נר לרגלם. במו אוזניי שמעתי כתבת שמתעלת מעצמה ומחבריה, איך שאביזרי הטכנולוגיה החדשניים מסייעים להם לייצר את התהליך התקשורתי, שמתרחש לנגד עיניהם (הציטוט לא מדויק). הייתה זו התפעלות מהמסרונים שמימסרו שוב ושוב הכתבים שישבו באולם בית המשפט והאימיילים שהם דיווררו לחבריהם שישבו להם באולפנים ובעמדות השידור השונות, וכך יכולים היו במהירות הבזק, למרות ההגבלות, להביא את רסיסי המשפטים לאוזניהם של כל העם היושב בציון ומצפה למציצנות הנחשקת. כמה שיותר מהר למלא את התאווה הזאת. אה, איזו הנאה, וכנ"ל, כלל וכלל לא ברור שגדולה הנאת המאזינים יותר מזו של המשדרים.
ושלא נתחבא מאחורי איזשהו עלה תאנה, גם כל ההקשבה שלנו לכל אותם משפטנים מלומדים, שפירשנו את המשמעות של חומרת המעשים וכדומה - גם היא נבעה מתוך אותו רצון וחשק למלא אחר תאוות המציצנות, שהציצה גם דרך המחויטים והמכובדים שבינינו.
אם לסכם את מה שהתרחש ברחובה של עיר, באותו יום, אפשר להשתמש בצמד מילים: "מציצנות קבוצתית". ועכשיו לא נותר לנו אלא לחשוב איך אנחנו יכולים להיגמל מזה.

הכותב בעל מדור קבוע ב"מידע 8", השבועון של אצבע הגליל.
תאריך:  31/12/2010   |   עודכן:  31/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט קצב: התקשורת ואנחנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם התקשורת היתה מציצנית בזמן..
יואב שגיא  |  1/01/11 09:23
2
בין סקרנות למציצנות
אזרחית  |  2/01/11 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ליברמן משתולל ונשאר בתפקידו    רכבת ישראל מסכנת את חיי נוסעיה    רשות ניירות ערך נוהגת בצביעות    משרד התקשורת והרשות השנייה עושים צחוק מעצמם    והתקשורת מתנהגת בצורה מציצנית ודוחה
ראובן לייב
על אופיו של החג, המסמל את סיום השנה האזרחית, נטוש ויכוח בין אלה המשוכנעים כי המדובר בהאדרת שמו של אפיפיור אנטישמי לבין אלה הטוענים כי אין לכך שום ראיה מוצקה. כך או אחרת: מה שמעניין את החוגגים הישראלים הם רק האכול-ושתו ונשיקת החצות
לאוניד נבזלין
אין לי אלא להביע שאט נפש מגזר הדין האבסורדי שניתן היום בבית המשפט במוסקבה לחבריי מיכאל חודורקובסקי ופלטון לבדב
איציק סיבוש
המשך מעקב אחר המטופל תומאס פרידמן שפרסם מאמר נוסף המאיים (איך לא?) על ישראל    נקודת אור אמיתית במאמרו, גלומה בהצעתו לקובעי המדיניות בארה"ב "לרדת מהגב" של ישראל, ולחפש שדות מרעה אחרים... הללויה!!!
יניב שלום
כיצד נרתיק משקפיו של שר החוץ אביגדור ליברמן הופך למצית כשזה משרת את האג'נדה של חדשות ערוץ 2    תזכורת מעיקה לאקטיביזם עיתונאי חובבני ובלתי מקצועי, שבא לידי ביטוי במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il