X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל מחכה שהחמאס "יבין" את מה שהיא רוצה שיבין, והחמאס רוצה להבין הבנה אחרת מבחינת החמאס, האפשרות היחידה תהיה מלחמה כוללת נגד ישראל בתמיכת אירן וטיליה ישראל מסוגלת לעצור הירי על יישוביה באיבחה אחת; היא רק צריכה להיות מוכנה לשלם את המחיר הכבד
▪  ▪  ▪
המאבק נגד ישראל [צילום: AP]

"עזה היא מורסה, מוגלה בעייתית. עד ששם לא יבינו מה צריך לעשות, שום דבר לא יזוז פה", כך אמר סגן שר הביטחון מתן וילנאי. זהו משפט המקפל בתוכו הכל בכל מכל כל. גם את הבעיה, גם את הפתרון וגם את הסטטוס-קוו שייוותר בהיעדר פתרון. אכן, רצועת עזה, כהגדרתה של מורסה, היא אוסף של מוגלה הנוצרת בתוך נֶמֶק, ומוגלה, על-פי מילון אבן-שושן, זו ליחה של פצע המכילה חיידקים. במילים "עד ששם לא יבינו..." וכו', מתכוון סגן השר לאלה השולטים ברצועת עזה, כלומר לחמאס, ויותר מהחמאס - לאירן. מה הם צריכים "להבין"? מן הסתם, מתכוון מתן וילנאי, שיבינו באירן את מה שהוא מבין, וכשהם "יבינו מה צריך לעשות" הדברים יתחילו לזוז. פשוט מאוד.
הגישה הישראלית
זו הגישה הישראלית. הכדור אצל העזתים. יכתתו קסאמיהם לצינורות מים להשקיה ותחמושתם לחומרי בנייה, ייטעו גנות, כרמים ופרדסים, ויבוא שלום על כולם. הלא סיבת הסיבות של הקונפליקט בין ישראל לעזה היא הירי על ישובי ישראל. ייפסק הירי החמאסי, תיפסקנה התגובות הישראליות והמעברים ייפתחו לסחורות ולאנשים. מה יותר פשוט מזה, ובעיקר מדוע אין פועלים בכיוון הזה?
הגישה העזתית
לעומת זאת, הגישה העזתית נחלקת לשניים - המחצית הראשונה אומרת שכל עוד מקיימת ישראל מצור על הרצועה, המאבק יימשך לרבות ירי הטילים. המחצית השנייה גורסת שכל עוד מדינת-ישראל קיימת, הג'יהאד הוא התשובה היחידה.

הרעה בוא תבוא

המבוי סתום מכל עבריו. ישראל לא תסתכן בפתיחת המעברים ובהפצת מחבלים אל רחבי המדינה כל עוד ירי הטילים נמשך, וירי הטילים יימשך כל עוד אין פותחים את המעברים למחבלים פוטנציאלים. בתוך כך ממשיכים בחמאס לחפור מנהרות, להבריח נשק ותחמושת ולבנות עוד ועוד מחסני ענק על האדמה ומתחתיה.
המטרה של החמאס ברורה - לפרוץ את גבולות הרצועה ולפגֵעַ בכל מה שאפשר. זאת בעוד פלג אחר של החמאס מופקד על החדרת מחבלים לישראל דרך מדבר סיני, או דרך מנהרות אל ישראל, ואפילו ניסיונות של חדירת מחבלים "נועזים" לאור היום. ישראל מנסה לבצר ולמגן את עצמה ועומדת הכן לקבל את פני הרעה לכשתבוא. הכל יודעים שהיא תבוא גם תבוא, וככל הנראה יתרחש הדבר בתיאום מלא עם כוחות החיזבאללה בצפון.

יוסי ביילין יצליח

מי שבכל זאת מאמין באפשרות של הסכמה כלשהי בין החמאס לישראל, חייב לשאול את עצמו קודם לכן מדוע לא נכרת הסכם כזה בין החמאס ל"פתח"? בין אבו מאזן לאיסמעיל הנייה. הלא מדובר באחים ובני אותן משפחות ממש!
אפילו היריבות הגדולה עם ישראל, האויבת הגדולה של שני הפלגים, אינה מצליחה לאחד אותם לגוף שכנראה היה מאז ומתמיד בליל של ערביים שנתקעו פה במקרה. הם טובחים באחיהם באכזריות אין דומה לה, מענים בעינויים נוראיים כל מי שחושדים בו ומייצרים בסיטונות נכים ופגועים בכל הרמות. אין רחמים, והשלטון ברצועת עזה מבוסס כולו על אימה ופחד שרק יוסי ביילין וחבר מרעיו יוכלו לעקרו. הצביעו מרצ!

ישראל תפסיק הירי

הפתרון לתסבוכת הזאת מחייב שבירה של הסטטוס קוו. או שהירי ייפסק, או שהגבול ייפרֵץ. ישראל מחכה שהחמאס "יבין" את מה שהיא רוצה שיבין, והחמאס רוצה להבין הבנה אחרת. גורמים חיצוניים לא יועילו לגשר על פני ההבנות המנוגדות, משום שלכל גורם המתיימר להיות נייטרלי תהיה "הבנה" אחרת/נוספת, שרק תסבך עוד יותר את חוסר ההבנה שבין ההבנות הקיימות. ולכן, מבחינת החמאס, האפשרות היחידה תהיה מלחמה כוללת נגד מדינת-ישראל בתמיכת אירן וטיליה, ובסיוע מאסיבי של כוחות החיזבאללה מלבנון. התחמושת הנאגרת בכמויות אדירות, הן בדרום והן בצפון, נועדה לנחות בכל אתר ואתר בישראל. אין לה יעדים אחרים.
לישראל אין, אפוא, ברירה. היא חייבת להפסיק את הירי על יישוביה. הירי לא ייפסק מעצמו ולא על-ידי בקשות, הידברויות, ניסיונות הסברה ואפילו לא על-ידי תביעות חד-משמעיות המוצגות בחומרה אין דומה לה. הירי הזה ייפסק אך ורק אם ישראל תפסיק אותו. מדינת-ישראל מסוגלת להפסיק את הירי המשפיל הזה באיבחה אחת. היא רק צריכה להיות מוכנה לשלם את המחיר הכבד שבלעדיו לא תיתכן הפסקה של הירי. שימו לב, אני מדבר רק על הפסקה של הירי. השלום תובע מחיר הרבה יותר כואב.

תאריך:  02/01/2011   |   עודכן:  02/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קושיית עזה ופתרונה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עוד הוכחה שמורשת רבין זה גידול ל"ת
סרטני בגוף העם!  |  2/01/11 14:08
2
אתה כל כך צודק תהיה גם חכם
פועה  |  2/01/11 18:02
3
לפועה
מהפך 77  |  2/01/11 20:39
 
- אהבתי את "הטייחים והרצפים"... ל"ת
הפאש הגאה  |  3/01/11 00:25
 
- למהפך אתה גם מומן להשיב
פועה  |  4/01/11 14:25
4
ברומא נוהגים כרומאי.........
אליהו חיים  |  2/01/11 22:25
5
להסיר את המצור על עזה !!
מצור על עזה  |  3/01/11 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראסם נטור
התקשורת הפכה את פסק הדין של קצב לחגיגה דמוקרטית, בנצלה גם את ערביותו של השופט קרא    כאזרח ספקן, אינני רואה כיצד המספר הרב של רמי-מעלה מושחתים, ההופכים למפלצות נגד אזרחיהם - הוא חגיגה דמוקרטית
דרור אידר
משפט קצב היה דרמה בסדר גודל תנ"כי    נבחרי העם הם פני הדור, והנשיא יותר מכולם    התקשורת צריכה להכיל גם את הציבור, לתת מקום לתחושת הבושה ולעלבון העמוק שלנו כאומה, כמשפחה גדולה שאחד מבכיריה נמצא אשם בחטאים חמורים    אוי לבושה
פסח רויטמן
בעקבות הרשעת הנשיא לשעבר, משה קצב, במעשי אונס והטרדה מינית, ועל-רקע תרועות הניצחון והטפיחות העצמיות על השכם של גורמי האכיפה - חשוב לחזור ולהזכיר מספר היבטים שמנסים להשכיח מאיתנו
עו"ד יוסי דר
חולשתה המובהקת של מערכת העובדות והנסיבות שהציג קצב בפני השופטים, היא בכך, שאם המדובר במערכת של עובדות שקריות - או אז ניתן בקלות יחסית למצוא פירכות במערכת העובדות הזו, וכך לפורר את קו ההגנה ולהשאיר את קצב בלא הגנה כלשהי
אריה פרי
רבות דובר על תופעת "סיבוב הפרסה" של הפוליטיקה הישראלית; מבחינת הבוחר בארץ, מדובר בתופעה שלפיה "הצבעת ימין אך קיבלת שמאל"    האזרחים מצביעים בעד אג'נדה ימנית ובוחרים בממשלות ימין בתקווה כי יהיה מי שישמע את "קול העם"    בפועל, למרבה הצער, מועלים הפוליטיקאים בהבטחותיהם כלפי הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il