X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מהו חזונה של אלקטרה בשוק המוצרים הלבנים? ממה חוששת ניופאן? ומדוע לשחקנית הוותיקה קריסטל צפויים קשיים בתחרות בשוק של ימינו?
▪  ▪  ▪
הקו הלבן - שוק עם בשר

בימים אלה מתחולל קרב איתנים בתחום מוצרי החשמל. נהוג לחלק את מוצרי החשמל למספר משפחות: מוצרי חשמל קטנים, בדרך כלל מוצרי חשמל על השיש במטבח, נקראים "חשמל קטן". קיים קו מוצרי שמע ומסכים המכונה "חשמל חום", וקו המוצרים שבעבר יוצר רק בצבעים לבנים (והיום גם באפור וצבעים נוספים) - המכונה "הקו הלבן".
קו המוצרים הלבנים כולל מקררים, מזגנים, תנור אפיה, מדיחי כלים, מכונות כביסה ומייבשים. הרווח הקמעונאי על מוצרי "הקו הלבן" הוא הגבוה ביותר מכלל מוצרי החשמל. חנות נוהגת לכפול ב-1.5 את מחיר הקניה ולהציגו לצרכן כמחיר הסופי (רווח גולמי של 30%). רווח דומה, ואף גבוה מכך, גוזר לעצמו היבואן. לסיכום הקו הלבן הוא "שוק עם בשר", פשטות יחסית במכירה ורמת החזרות נמוכה, שמשמעותו רווח גבוה לכל השחקנים בענף.
מזה זמן רב מנסים כל היבואנים לרכוש עוד מדפי מכירה בנקודות הקמעונאיות, על-מנת להבטיח להם "מכירה בטוחה" וללא תלות בקניין (רשת) זה או אחר.
ניופאן הגדילה את אחיזתה בבסט ביי, ברשתות הפרטיות ובשופרסל באמצעות מיזם החשמל והמיתוג של פיילוט. אלקטרה - ניסתה לרכוש את א.ל.מ ומשזה לא מתאפשר לה היא פועלת בדרך חילופית של רכישת מותגים מוכרים בקו הלבן (בלרס).
ניתן להגדיל את נפח הפעילות והמכירות בשתי דרכים עיקריות, וכמובן בשילוב ביניהן:
  • הגדלת מספר נקודות המכירה
  • הגדלת מינון המותגים שבבעלותך באותה נקודת מכירה.
שיטת העבודה של אלקטרה די שקופה. משלא ניתן לה לכבוש עוד נקודות מכירה (על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים) מה שהיא עושה כעת זה רכישה של מותגים מוכרים בתחום החשמל הלבן.
בבעלותה של אלקטרה נמצאות הרשתות הבאות: מחסני חשמל, שקם אלקטריק וביג סנסור. אלקטרה מבצעת פעולה פשוטה יחסית - היא רואה בדוחות המכירה איזה מוצרי חשמל לבנים נמכרים אצלה ברשת ושאינם בבעלותה.
החזון של אלקטרה הוא לייבא את כל/רוב המוצרים הלבנים. הצרכן שיכנס לרשתות שלה יהיה אומנם חשוף לשלל מותגים (בינלאומיים ומקומיים), אולם כולם שייכים לחברת האם. במילים אחרות - כל קנייה בחנות תשלשל לבעלי אלקטרה ממון רב, תוך מתן "אשליית מגוון רחבה וגדולה".
מזה בדיוק חוששת ניופאן - אומנם מוצריה יהיו מוצגים בחנויות, אולם המוכרים לא ינתבו את המכירה אליהם, ורק אם לקוח יתעקש מאד - אזי יוכל לקנות את המוצר- וגם אז לא במחיר טוב.
בניתוח השוק נראה שדווקא לשחקנית הוותיקה קריסטל יהיו קשיים בשוק התחרותי הנ"ל, בין השאר בגלל העדר נקודות מכירה. אסטרטגית, טוב יהיה לקריסטל לצאת ולגייס כסף ולהשקיעו ברשת חנויות עצמאית.
מה שבטוח - משעמם לא יהיה.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות. לשעבר כיהן כחבר הנהלה ברשת שופרסל, בין השאר היה אחראי על הקמת המיזם המשותף לשופרסל ולניופאן - הקמה ופיתוח של המותג פיילוט.
תאריך:  06/01/2011   |   עודכן:  06/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחסני חשמל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
הקוזקים הנגזלים מהשמאל מייללים בצדקנות מחליאה ומגלגלים עיניים לשמיים בגין הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינה של מימון ממקורות זרים לארגונים חוץ פרלמנטריים; אבל לא זעקו נגד "דורסנות הרוב" בפשע החרבת גוש קטיף ובפשע הנסיגה מסיני
יצחק מאיר
כשארבעים וארבעה שרופים הם האסון הגדול מכל אסונות הכרמל הבוער, הולך האסון וגובר עוד ועוד כשהממשלה וכל מה שמקיף אותה מסרבים להבין כי הוא אסון שאינו יכול להתמעט ולהצטמצם לממדים של "הכל ידוע ואין מה לחקור ויש להחליט וליישם"
אברהם שרון
אין עוד כל הצדקה, ודאי לא מוסרית, להמשיך לחייב אותנו במיסוי על שירות שיכולתנו וזכותנו לצרוך אותו לא יכולה, עקרונית, להיות מותנית בתשלום עבורו. כפי שהערוצים המסחריים אינם גובים מאתנו תשלום, כך אסור להתיר עוד לרשות השידור לגבות אותו
שפיר קמר
האם ערכי החיסכון המוצגים לנו בדוחות התקופתיים במוצרי הפנסיוניים אכן נכונים?    ארבעה כלים פשוטים לבדיקת החיסכון הפנסיוני שלנו
יוסף קנדלקר
סיפרו לכם שמי שלומד ועובד לא יהיה עני. סיפרו לכם שאם תלמדו תחיו בכבוד. ובכן, זה תלוי. זה תלוי מי מספר לכם את זה. אבל מיתוסים, מתברר, בונים את עצמם, ויש אנשים שמתפרנסים מהם יפה, ומכשירים דורות חדשים של חוקרים שחושבים בדיוק כמותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il