X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוק המדינה האיסלאמית של פקיסטן גוזר עונש מוות על המחלל את שמו של הנביא, או של חבר מרעיו, או של האיסלאם על הפרת החוק הורשעה אישה נוצריה המתגוררת בפקיסטן, והיא צפויה לעלות לגרדום סלמן טייסיר ראש ממשלת חבל פונג'אב בפקיסטן הביע את התנגדותו לחוק, ובכך חרץ את גורלו שלו למוות
▪  ▪  ▪
בשם האמונה [צילום: AP]
ניתן היה לחשוב כי רצח סלמן טייסיר, אירוע כה חשוב מבחינה רעיונית, היה זוכה להד נרחב בתקשורת העולמית, ועוד יותר - בתקשורת הישראלית. אבל לא. למעשה, נראה כי התקשורת הישראלית מנסה בכל כוחה להצניע אירועים המדגימים את היחס האיסלאמי כלפי האחר.

סלמן טייסיר, ראש ממשלת חבל פונג'אב בפקיסטן, נרצח על-ידי אחד משומרי ראשו.
מייד לאחר הרצח נפתח דף באתר פייסבוק שאליו נהרו אלפיים אוהדים, וחיזקו את ידי הרוצח. בפתח בית המשפט הומטר על הרוצח מטר של עלי שושנים כאות הוקרה על גדלות מעשהו. 500 חכמי דת פסקו כי כל המותח ביקורת על הרוצח, דינו כדין הנרצח. לוויתו של הנרצח סלמן טייסיר - מושל פונג'אב, האיש הבכיר במפלגת העם הפקיסטנית - עוכבה בשל סירובם של הקאדים להוליך את מסע ההלוויה. נאמר כי הרוצח היה שייך לזרם איסלאמי המוגדר כפשרני שאינו בשום אופן זרם קיצוני. נראה אם כך שמושל פונג'אב חטא בפשע נורא ואיום שעליו אין כפרה, גם אחרי מותו.
חטאו של סלמן טייסיר הסתכם בהתנגדותו הפומבית לחוק "חילול הקודש", חוק המדינה האיסלאמית של פקיסטן, הגוזר עונש מוות על המחלל את שמו של הנביא, או של חבר מרעיו, או של האיסלאם. על הפרת החוק הועמדה לדין אישה נוצריה המתגוררת בפקיסטן, הורשעה, והיא צפוייה לעלות לגרדום. סלמן טייסיר הביע את התנגדותו לחוק, ובכך חרץ את גורלו שלו למוות.
מהו הביסוס ההלכתי שעל פיו כל המותח ביקורת על הנביא או על מרעיו - דמו בראשו? הנה ציטוט מן החדית', ספר 38, 4349: סיפר עלי איבן אבו טאליב: יהודיה נהגה לגדף את הנביא (עליו השלום) ולספר דברים בגנותו. עמד עליה איש וחנק אותה עד יציאת נשמתה. נביאו של אללה (עליו השלום) הכריז כי אין לה דמים. באותו עמוד מסופר על שפחה של אחד מחסידי מוחמד שגם היא לא נהגה בו כבוד ודיברה בגנותו. עמד עליה בעלה, אבי העובר שברחמה, ודקר אותה בבטנה עד יציאת נשמתה, והעובר יצא מבין רגליה. הנביא, שאליו הובא העניין פסק: אין לה דמים.
"לאומני" הוא קל יותר לעיכול
ברי לקורא כי הנביא בעצמו, מייסד האיסלאם, קידש את המסורת הקוראת לשפוך את דמם של מותחי הביקורת. הניסיון להגן על המבקרים גם הוא אינו אלא סיוע לדבר עבירה, וגורר אותו עונש בלתי הפיך. הכתוב אינו מסתפק ברציחתו של המגדף את הנביא. כאשר מדובר בשפחה כלשהי, אין הכתוב מציין אם הייתה שחורה או לבנה, ערבייה או נוצריה. אבל כאשר מסומן המגדף באופן מדויק, הרי זו אישה יהודיה.
ניתן היה לחשוב כי רצח סלמן טייסיר, אירוע כה חשוב מבחינה רעיונית, היה זוכה להד נרחב בתקשורת העולמית, ועוד יותר - בתקשורת הישראלית. אבל לא. למעשה, נראה כי התקשורת הישראלית מנסה בכל כוחה להצניע אירועים המדגימים את היחס האיסלאמי כלפי האחר. כך, בכל אירוע של רצח יהודים בדם קר, כגון זה של התיירת הקנדית ביער מטע, מכנה אותו התקשורת רצח על-רקע "לאומני". כי "לאומני" זהו סכסוך שאפשר לפתור אותו בינלאומים, באמצעים הנהוגים בינלאומים, בפשרה טריטוריאלית בינלאומית. "לאומני" הוא קל יותר לעיכול מאשר "ג'יהאדי"', או "דתי", או "איסלאמי", הואיל ולאלה אין פתרון נוח של "שתי מדינות לשני לאומים". רצח סלמן טייסיר מדגיש את העל-לאומיות של הקנאות המוסלמית. אם מושל פונג'אב נרצח על-ידי בן עמו בשל פגיעה בקוצו של יוד איסלאמי, לְמה נוכל אנו הכופרים היהודים לצפות?
קיומה של מדינת ישראל הריבונית הוא לא פחות מאשר יריקה בפרצופו של הנביא, שקבע כי ליהודים זכות לחיות רק תחת שלטון האיסלאם, תוך שלילת כל זכויותיהם ובעיקר זכותם לאחוז בנשק להגנה עצמית. כל חריגה היא חילול הקודש שאין לו כפרה, אפילו לא במוות, שכן היהודים נידונו לחיבוטי הקבר וביום הדין יירשו גיהינום. השאלה היא מהו הבסיס המשותף שעליו נדרשת מדינת היהודים להיכנס למשא-ומתן עם התרבות האיסלאמית אשר אלה הם חוקיה?
התשובה ניתנת על-ידי חמאס, מדי יום ביומו, ומעל גלי האתר ולפני כל מיקרופון: אין בסיס משותף. יש רק אפשרות אחת והיא לשוב למצב שבו היהודיה שגידפה את הנביא נרצחת, ואין לה דמים. התשובה ניתנת יום יום מעל גלי האתר ובפני כל מיקרופון מפי ראשי הרשות הפלשתינית: יהודים לא יוכלו לחיות בפלשתין, בעוד שמדינת ישראל תחויב לקלוט כל כמות של מוסלמים הדורשים את תביעת הפלישה. מי שסובר כי אפשר ליישב פערים כה עצומים על פיסת אדמה שכל רוחבה 70 ק"מ הוא באמת הוזה והזוי.
שיא ההזיה היא העיר הערבית מה-שמה, באזור שכם, שעל ניהול בניינה מתחרות "חברות" ישראליות ומתחייבות שלא להשתמש בשירותיהם הטובים של ה"התנחלויות". חברות בגרשיים משמעותו מנהלים, מכיוון שהעובדים הבונים יהיו "פלשתינים". התנחלויות בגרשיים מכיוון שעל-פי האידיאולוגיה המוסלמית, כל ישוב יהודי שאינו תחת שלטון האיסלאם אינו חוקי, כולל תל אביב וגבעתיים. ההיגיון המנחה את אותם מנהלים וחונכיהם מן הממסד ההוזה הוא כי עיר ערבית מודרנית תיצור רווחה אישית לערבים וכך תמתן את האיבה הלאומית. אבל כיצד ימתנו בנייני פאר עם מעליות מצופות זהב את הלהט שגורם לשומר ראש לרצוח בגאווה, על-פי מצוות האיסלאם, את האיש שעל חייו הופקד? סלמן טייסיר ידע היטב שדמו הותר, ואילו המנהלים הישראלים שלנו משחקים בנדמה לי של הזיות השלום עם האידיאולוגיה הרצחנית ביותר עלי אדמות.
הכחשת האידיאולוגיה שמניעה את המזרח התיכון המוסלמי היא הסכנה הגדולה ביותר לשלום הבית השלישי. ישראל עדיין ממתינה למנהיגות אמיצה שתכיר בעובדות בריש גלי, ותנקוט מדיניות התואמת את עובדת הרצח של סלמן טייסיר.

לאתר מגזין מראה
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  08/01/2011   |   עודכן:  08/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשמוסלמי מחלל שם אללה ברבים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חובה
ע. הנביא  |  8/01/11 12:15
2
הערב סיפר המומחה לאירן,מנשה,
פלא יועץ  |  9/01/11 01:34
3
ואיך"מכירים בעובדות בריש גלי"?
הניה  |  9/01/11 10:03
4
אלללה יוסטור!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  9/01/11 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
האם ניתן לשנות אמוציות בקלפי המקבעות הידרדרות חברתנו לאחר הבחירות?    בסה"כ ביקשתי שהעם יביע את המאוויים האמיתיים בבחירות דמוקרטיות אמיתיות
יהונתן דחוח-הלוי
חמאס נטל רשמית אחריות לפיגוע הירי בישיבת מרכז הרב    לאחר הפיגוע עשה חמאס שימוש בשם "גדודי חופשיי הגליל" כדי להסוות את מעורבותו    באופן דומה פעל חמאס בתחילת האינתיפאדה
רחל ארנפלד
החלטתו של בית הנבחרים האמריקני מן החודש שעבר קוראת לממשל "לא להכיר במדינה פלשתינית המוכרזת חד-צדדית" ולהטיל וטו על כל החלטה של מועה"ב של האו"ם ברוח זו שלא במסגרת הסכם שיושג במו"מ בין הצדדים    אך לא סביר כי החלטת בית הנבחרים תמנע מן הממשל להצביע בעד החלטה פלשתינית שתכריז כי ההתיישבות היהודית ביו"ש המערבית היא מכשול רציני לסיום העימות
נחמן פביאן
ספק רב אם פעילות של ארגונים שנועדה לשלול את עצם הלגיטימציה של מדינת ישראל ושל צבאה, יכולה להיחשב פעילות פוליטית לגיטימית אופוזיציונית במסגרת הדמוקרטיה הישראלית ולזכות בהגנתה    מכל מקום מדובר בסוגייה הדורשת דיון מעמיק ולא הסתפקות בהפרחת סיסמאות בנוסח "סתימת פיות"
מרדכי קידר
לפני מספר ימים יצאו מאות קופטים מכנסייה במרכז העיר אלכסנדריה, וכשהצטופפו ברחוב, התפוצצה בקרבתם מכונית תופת שהפילה בהם למעלה מ-20 הרוגים ועשרות פצועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il