X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקור קצר במוזיאון השריון מעניק שיעור אשר להבנתו נדרש זיכרון ארוך שנים רבות לאחר שהובסו צבאות גרמניה הנאצית, עדיין איימו הפנצ'רים שיוצרו בה על יהודים בישראל
▪  ▪  ▪
סיפורי מלחמות
כישרונותיהם ויכולותיהם של גיבורים למודי קרבות מבני העם היהודי שלומדו מלחמה הם אולי הנשק הסודי של ישראל במלחמת העצמאות ולאחריה. למרבה הצער, תרומתם של מתנדבים אלו הושכחה וזיכרם צומצם לאיזכורים נדירים.

בלטרון מוצגת התצוגה המרשימה של כלי השריון המספרים את סיפורי המלחמות של המאה הקודמת. מול האוסף רב הפריטים, בלט במקום החסר בהדרכה ובארגון מקצועיים - תופעה רגילה בצה"ל הנוצרת מזמינות של כוח אדם מיותר וזול שמפעיל צה"ל לתחזוקתו ולתפעולו של האתר. חיילים בעלי רקע היסטורי מועט מאד מסיירים עם התיירים והאורחים ומסייעים להחמיץ את פוטנציאל הפיתוח ואת הקניית התובנות של האתר לטובת עוד אנדרטה לתרבות הפרטץ'.
עשרות כלי שריון הפזורים במקום מוצגים ללא הסיפור ההיסטורי המקשר. בתוככי בניין המשטרה הבריטי של מצודת לטרון נמצא גם אגף המוקדש ללוחמים היהודיים במלחמת העולם השנייה. כ-1.5 מיליון לוחמים יהודיים נטלו חלק במאבק של בנות הברית לחירות, וכרבע מיליון מהם נפלו בקרב. המאבק נגד כוחות הציר היה גם מאבק קיומי כל שהדברים אמורים בגורל העם היהודי. הבנה זו הובילה לכך שמספרם של החיילים היהודיים בצבאות הברית היה גבוה בהרבה מחלקם היחסי באוכלוסיה. כישרונותיהם ויכולותיהם של גיבורים למודי קרבות מבני העם היהודי שלומדו מלחמה הם אולי הנשק הסודי של ישראל במלחמת העצמאות ולאחריה. למרבה הצער, תרומתם של מתנדבים אלו הושכחה וזיכרם צומצם לאיזכורים נדירים.
הפתיע לגלות עוד תזכורת לקשר שבין ניסיונה של גרמניה הנאצית להשמיד את העם היהודי, לבין מלחמות ישראל האחרונות. מעטים יודעים כי ישובי העמק שלמרגלות הגולן הופגזו בין השאר על-ידי טנקי פנצ'ר נאציים. טנקים אלה שכ-8,870 מהם יוצרו על-ידי גרמניה הנאצית, נמכרו על-ידי הנאצים למדינות הציר והוחזקו על-ידי הונגריה, רומניה, ספרד וצרפת. חלקם נלקחו כשלל על-ידי הרוסים. בשנות ה-60' מכרו צרפת וספרד לסוריה עשרות טנקי פאנצ'ר וכן דגם של טנק נגד טנקים. על-פי השילוט, הטנק המוצג במוזיאון הועבר לסוריה על-ידי ברית המועצות.
יש סמליות רבה בכך שבמלחמת ששת הימים חיסל צה"ל את כוח הטנקים הנאצי האחרון, שעדיין הופעל אז במטרה לפגוע ביהודים. בזה תם פרק אחד.
אולם ירושה אחרת שאימצו מדינות ערב מן הנאצים שימשה כנשק בידי מדינות ערב עוד לפני מלחמת ששת הימים וממשיכה בפעולתה עד היום. מדובר בכלי נשק במלחמת התודעה שביטויו הנפוץ הוא הקריקטורות האנטישמיות. אלו הטביעו את חותמן על התודעה העולמית ופועלות על-מנת לייצר דה-הומניזציה ודמוניזציה של יהודים וישראלים.
בחלל הפנימי של המצודה מוצג גם סמל רב משמעות המקפל בחובו את רוחה של מדינת ישראל - הדגל שהתנוסס על "בודפסט" - המוצב שלא נכנע במלחמת יום הכיפורים.
קו מקשר עובר בין המאבקים של בנות הברית ושל יהדות העולם בעריצות הנאצית לבין מאבק הקוממיות של מדינת ישראל נגד יורשי הפאשיזם המודרני. מומלץ לבקר במוזיאון ולהתאמץ לחבר את התצריף הזה לכלל ראייה מלאה הן של ההישגים שהושגו והן של הסכנות והאתגרים הניצבים בפנינו.

לאתר מגזין מראה
תאריך:  08/01/2011   |   עודכן:  08/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשצה"ל נלחם בשריון הנאצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
המוזיאון בלטרון זה בזיון!
T5  |  8/01/11 15:02
 
- חוסר שליטה ואיכפתיות
מושון מהרצליה  |  9/01/11 08:17
2
נראה לי שאתה טועה
יוסף יוסף  |  8/01/11 16:23
 
- הפאנצרים
אנכי  |  8/01/11 20:19
 
- כן,אבל לא ב 67 ל"ת
יוסף יוסף  |  8/01/11 21:39
 
- הפאנצרים
אנכי  |  9/01/11 08:10
 
- זה הגיוני.השתמשו בכל מיני כלים
יוסף יוסף  |  9/01/11 12:09
3
ומה עם המסרשמידטים ב- 1948 ?
רענני  |  9/01/11 09:27
4
כאשר אחרוני הלוחמים נמוגים
ירון זכאי  |  9/01/11 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
חוק המדינה האיסלאמית של פקיסטן גוזר עונש מוות על המחלל את שמו של הנביא, או של חבר מרעיו, או של האיסלאם    על הפרת החוק הורשעה אישה נוצריה המתגוררת בפקיסטן, והיא צפויה לעלות לגרדום    סלמן טייסיר ראש ממשלת חבל פונג'אב בפקיסטן הביע את התנגדותו לחוק, ובכך חרץ את גורלו שלו למוות
נסים גבאי
האם ניתן לשנות אמוציות בקלפי המקבעות הידרדרות חברתנו לאחר הבחירות?    בסה"כ ביקשתי שהעם יביע את המאוויים האמיתיים בבחירות דמוקרטיות אמיתיות
יהונתן דחוח-הלוי
חמאס נטל רשמית אחריות לפיגוע הירי בישיבת מרכז הרב    לאחר הפיגוע עשה חמאס שימוש בשם "גדודי חופשיי הגליל" כדי להסוות את מעורבותו    באופן דומה פעל חמאס בתחילת האינתיפאדה
רחל ארנפלד
החלטתו של בית הנבחרים האמריקני מן החודש שעבר קוראת לממשל "לא להכיר במדינה פלשתינית המוכרזת חד-צדדית" ולהטיל וטו על כל החלטה של מועה"ב של האו"ם ברוח זו שלא במסגרת הסכם שיושג במו"מ בין הצדדים    אך לא סביר כי החלטת בית הנבחרים תמנע מן הממשל להצביע בעד החלטה פלשתינית שתכריז כי ההתיישבות היהודית ביו"ש המערבית היא מכשול רציני לסיום העימות
נחמן פביאן
ספק רב אם פעילות של ארגונים שנועדה לשלול את עצם הלגיטימציה של מדינת ישראל ושל צבאה, יכולה להיחשב פעילות פוליטית לגיטימית אופוזיציונית במסגרת הדמוקרטיה הישראלית ולזכות בהגנתה    מכל מקום מדובר בסוגייה הדורשת דיון מעמיק ולא הסתפקות בהפרחת סיסמאות בנוסח "סתימת פיות"
רשימות נוספות
פרעות מצרים  /  מרדכי קידר
השתלטות עוינת  /  מרדכי קידר
לא משחק ילדים  /  נחמן פביאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il