X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקום חדשות הוגשה לצופים מרקחת מוזרה המפיצה שקרים גסים של האויב, סילופי האמת בענייני פנים ותעמולה בולשביקית של קנאה, צרות עין ותמיכה בקבוצות המזיקות לעניין הלאומי, אם במזיד כמו בבילעין ואם בחוסר אחריות כמו עובדי משרד החוץ
▪  ▪  ▪
חדשות ערוץ 2 [צילום: מתוך עכבר העיר]

ביום שני בשבוע שעבר, (3.1.2011 ) הייתה פעם נדירה שצפיתי בתוכנית 'חדשות הערב' המשודרת ב'ערוץ 2' בטלוויזיה. לא חזיתי ולא שמעתי ידיעות וחדשות, רק תעמולה, עיקום הידיעות, הסתרת המציאות ודעות מסולפות והסתה נגד ישראל ונגד ממשלתה. אך בשידורי הפרסמת שקטעו את התוכנית הייתה אמת והגינות מסוימת, כי הצופה ידע כי המפרסמים מתכוונים להגדיל את מכירותיהם, ואינם מתימרים להיות נטולי פניות.
מתי תהיה לממשלה ולכנסת היכולת להתמודד עם בעלי ההון והחברה המסחרית וכת סוחרי החדשות והמגישים, הנוגסים להם שכר אסטרונומי. מגישים אשר אינם מעלים בחלומם את הצורך לקיים את חובתם להביא חדשות אמת לציבור ולאזן את הדעות המושמעות, כפי שהתחייבו לפי החוק, בעת שזכו בזיכיון השדור וברישיון להדפיס כסף. רישיון שקיבלו בזמן שהוענק להם אחד הערוצים הבודדים המותרים לשידור במדינה ונחסמה דרכם של אחרים להתחרות בהם ולזכות בכספי הפרסומות.
המגיש הודיע כי המתיישבים ביצהר שוב פעלו לגבות מחיר מתושבי כפר ערבי סמוך 'והפעם יש תעוד'. מה שהחברה של ערוץ 2 קראה לו 'תעוד' התגלה כסרטון תעמולה ערבי שקרי. פס הקול של הסרטון השמיע זעקות מפוחדות של אשה, 'אלהו אכבר' והציונים באים. אבל בתמונה לא נראה דבר מפחיד. נראה כי אנשים מסוימים השליכו אבנים ממרחק. וכל אותה שעה נשארה האשה צמודה במרחק קבוע למיקרופון, לא התרחקה ולא ברחה מן המקום. למחרת השדור נתפרסמו באתר של 'ערוץ 7' תמונות שהראו מה קרה.
בתמונה אחת נראה אדם ובידו מצלמת ההסרטה ובתמונה אחרת נראה אותו אדם והוא משליך אבני קלע. המגיש של 'ערוץ 2' הוסיף ואמר כי תושבי הכפר הערבי קראו לצה"ל לעזרה אולם 'רק כעבור שעה הגיע כח למקום'. תושבי הכפר קראו לפי זה לכחות הכיבוש, לצבא שהם מכריזים עליו שהוא מדכא ומשפיל אותם לעזר להם נגד ישראלים. המגיש בתחנת הטלוויזיה הישראלית אינו יודע כי התושבים הערבים רוצחים ישראלים ביריות על משפחות נוסעות במכוניותהם בכבישים, אורבים לחיילי צה"ל ומטמינים פצצות באוטובוסים ובמסעדות. הישראלים לא עשו כן מעולם, אבל תחנת הטלוויזיה מבקשת להשכיח את המציאות.
המגיש הוסיף מילים ליצור את ההרגשה בקרב הצופים כי התושבים של הישוב הישראלי יצהר פוגעים בתושבים של הכפר הערבי. אבל התעוד לא הראה שום דבר כזה. באמת נראה כי היה סרט תעמולה גס שכלל הזמנה של אשה לצרח בכל כחות ראותיה לתוך מיקרופון.
על המהימנות של הטענות של התעמולה הערבית אפשר היה ללמד מאייטם אחר באותה תוכנית חדשות. הערבים טענו כי אשה ערבית נהרגה בבילעין משאיפת גז מדמיע. במציאות נתברר כי האשה מתה מהשפעת תרופות שניתנו לה לטיפול במחלת הסרטן שלקתה בה. ברור האמת לא היה קל - ושהישות של אש"ף מנעה ניתוח לאחר המות ונסתה לחסום העברת מידע ומסמכים רפואיים של האשה ומסרה הודעות סותרות - ועל כן כוזבות על נסיבות המקרה.
תחנת הטלוויזיה קראה להתפרעות בבילעין הפגנה, ולאשה שמתה מפגינה. התמונות שפורסמו במקורות אחרים מראים אנשים משליכים משתמשים בקלעים להשליך אבנים גדולות, וידוע על חילי צה"ל שנפגעו ונפצעו ולפחות אחד מהם אבד עין. במקורות מידע אחרים ראינו תמונות של מתפרעים מסוכנים המנסים למנע מצה"ל הקמת גדר ביטחון.
גדר הדרושה להגנה על אזרחי ישראל מפני מחבלים מסוכנים ששולחים ארגוני הטרור למינהם. אבל תחנת ערוץ 2 מכנה אותם מפגינים, ויוצרת רושם שקר של שורת אנשים שלוים העומדים ושלטים בידיהם. לתושבי יצהר אשר חייהם בסכנה מן הערבים הם קוראים מתפרעים.
חלקים אחרים של המשדר - קשה לקרא לשידור 'חדשות' - כללו תעמולה גסה נגד הממשלה תוך הסתרת פרטים מן הצופים, ותוך השמעת דעות פרטיות של השדרים נגד ממשלת ישראל בלא קשר למציאות. כך שודרה הופעה של ראש ועד עובדים שובתים במשרד החוץ. תחילה שודרה הופעה של ראש ועד הקורא ברמקול אל חבריו השובתים. בדרך הטבע הציגו דבריו דעה של צד אחד. אחר כך הופיע האיש ודבר אל מיקרופון תחנת הטלוויזיה. גם כאן שודרה תעמולה של צד אחד בלבד. העובד נשא על בגדיו שלט 'אני דיפלומט עני'. שדרני הטלוויזיה לא שאלו אותו מה משכורתו. השדרנים השמיעו את טענות העובדים כי שכרם נופל משכר עובדי ה'מוסד' וקציני צה"ל המשרתים בחו"ל.
השדרן לא שאל את ראש הוועד מה היסוד להשואה זאת, האם אפשר להשוות את הסיכונים והמאמצים של עובדי המוסד לביטחון לאומי עם תנאי העבודה של דיפלומטים. העובדים דרשו העלאת שכר גדולה. בימי האינפלציה של ממשלות ה'עבודה' ושר האוצר ביגה שוחט היה צורך דחוף בהעלאות שכר תדירות בגלל ירידת ערך הקנייה של השקל. עתה שהשקל עולה - מה היסוד לדרישה להעלאת שכר אוטומטית בלא קשר לעליה בדרגה, ומה מקום יש לדרש העלאת שכר בזמן של מתון עולמי. באותו זמן הצליחה ממשלת ישראל להגן עלינו מן המשבר העולמי וכלכלת ישראל פורחת ומתחזקת אבל לשדרני הטלוויזיה הייתה רק כונה לתוקף את הממשלה ולהסתיר את המציאות מן הצופים.
נציג עובדי משרד החוץ התלונן כי מעמד ישראל בעולם נחלש, ולא נשאל מה חלקם של עובדי משרד החוץ בכישלון המתמשך של חוסר ההסברה הישראלית. העובדים נהגו בחוסר אחריות לאומית ובגלל העצומים שלהם בוטל בקור חשוב מאין כמוהו של הנשיא הרוסי לשיחות עם ממשלת ישראל. למחרת נמסר כי הנשיא הרוסי יבוא לארץ ישראל אך במקום שיחות עם ממשלתנו יפגש עם אנשי הרשות האש"פית ביריחו. השדרן הודיע כי ממשלת ישראל נכנעה קודם לדרישות הכבאים ולמי תכנע עוד. שדרני התוכנית ראו בעניין זה נצחון של העובדים.
התוכנית - לא נוכל לקרא לה החדשות - גם התייחסה להמלצות ועדה להגדיל את המסים על חברות הגז בנגוד להסכמים מוקדמים. גם כאן היה המשדר מסולף ונחתם בתרועת ניצחון של אחת השדרניות שהכריזה כי אין לשכוח גם את ראש הממשלה שלא נקט עמדה בסכסוך, ורק עתה לאחר שנתפרסם הדוח של 'ועדת ששינסקי' יגיע אליו. איך יכול היה להגיב על דוח לפני שפורסם.
כעבור יומים נתפרסם כי רב חברי ועדת הכספים של הכנסת הצביעו נגד המלצות הדוח, כלומר - לשנות הסכמים קימים לאחר שנתגלה הגז. חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ היטיבה להסביר כי היא מגנה על זכויות המשקיעים בחברות שסיכנו את כספם לפני שידעו אם ימצא הגז, אבל תדרוש העלאה יותר גדולה ממה שדרשה הוועדה עבור חפושים בעתיד. השדרן אמר כי הוועדה דורשת להקטין את החלק של החברות ולהגדיל את ה'חלק שיגיע לנו'. ב'לנו' ביקש לשתף את הצופים.
כאשר זכיינית טלוויזיה אחרת גבתה את ההכנסות מן הפרסומות אבל לא העבירה את התמלוגים שהתחייבה לממשלה, ועמדה להפסיד את זכיונה, פתחו השדרנים בתעמולה למען הזכיינית - ולא דרשו להגדיל את התשלומים 'לנו' לממשלה, אלא להפך בקשו להקטינם. גם לא שמענו את השדרן דורש להגדיל את מס ההכנסה על שכרו האסטרונומי להעביר את הסכום 'לנו'.
במקום חדשות הוגשה לצופים מרקחת מוזרה המפיצה שקרים גסים של האויב , סילופי האמת בענייני פנים ותעמולה בולשביקית של קנאה וצרות העין ותמיכה בקבוצות המזיקות לעניין הלאומי אם במזיד כמו בבלעין ואם בחוסר אחריות מדהים כמו עובדי משרד החוץ. גם הייתה הדגשה והגזמה בחלקים אחרים של התוכנית אשר כל כונתם הייתה ליאש את עם ישראל הצופים.
לעם ישראל הישגים עצומים בכל התחומים מרפואה וכלכלה והמצאות למיניהן. לישראל אזרחים נבונים וטובים המתגייסים תמיד לעזרה הדדית ונחלצים בשעת סכנה להגן על המדינה מפני אויביה. אך התקשורת מכוונת למטרה הפוכה.

תאריך:  09/01/2011   |   עודכן:  09/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסתה ותעמולה במקום חדשות בערוץ 2
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 30 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר בין ערוץ 2 לעיתונות?
ד"ר רון בריימן  |  9/01/11 13:56
2
מה הקשר בין ערוץ 2 לעיתונות?
ד"ר רון בריימן  |  9/01/11 13:59
 
- איך המערכת נתנה לך לשלוח
פעמיים ב 3 דקות?  |  10/01/11 19:36
3
אמת לאמיתה.כל ערב
רן אב  |  9/01/11 14:17
4
מזמן הפסקתי עם ידיעות וערוץ 2 ל"ת
תענוג אדיר  |  9/01/11 15:56
5
ועדיין אני לא מצליח לקבל...
דיוניסס  |  9/01/11 16:44
6
הצעה ממש טובה לכותב הכתבה:
חפטליהו  |  9/01/11 17:06
7
נסיכת הקרח ארוכת הפנים,מייטיבה
פלא יועץ   |  9/01/11 19:01
 
- פלא יועץ המסית המסוכן
איפכא מסתברא  |  10/01/11 09:05
 
- אכן איפכא,אך ללא מסתברא,צריך
פלא יועץ  |  10/01/11 11:22
8
ערוץ 2 בשרות קדימה שונאי ישראל ל"ת
מאיר.ב  |  9/01/11 21:43
9
תגובה
צנחן  |  9/01/11 22:27
10
ערוץ 2 מנותק מהאנטרס הלאומי  ל"ת
דניאל סבלדי  |  9/01/11 22:32
11
ערוץ 2 הוא ציפיתון ל"ת
בתיה  |  9/01/11 22:44
12
ערוץ 2+רשות השידורה+10פועלים
ישע  |  9/01/11 23:22
13
אני התנתקתי מהטלויזיה
תל אביבית  |  9/01/11 23:28
 
- תל אביבית ,את אשכנזיה?
נבו  |  10/01/11 01:56
 
- זה פתרון מקומי בלבד
נביל  |  10/01/11 03:50
14
יש לחסל את האוייב התקשורתי
אורי ברעם  |  10/01/11 04:33
15
לא ידעתי לגרש אותה לעזה
יונית לוי  |  10/01/11 06:52
16
שיחזירו את מבט לשמונה דחוף ל"ת
תנו אופציה לעזאזא  |  10/01/11 09:42
17
אין חדש בבקורת נכונה זו!!
הניה  |  10/01/11 10:02
18
מאז עופרת יצוקה חדשות 2 פסולות
מוטי1  |  10/01/11 11:32
19
הגיע הזמן לערוץ TV ימני.
אור משפטן  |  10/01/11 12:17
 
- אחי מי שאשם בזה זה רק ביבי
איציק מהשכונה  |  10/01/11 19:42
20
הפתרון פשוט-להחרים מוצרים
ישראלי מן השורה  |  10/01/11 15:34
21
תפסיקו לראות טמבלוזיה ל"ת
היהודי  |  10/01/11 18:17
22
להעיף את זונית לוי שמואלנית
yehda66  |  10/01/11 18:31
23
NEWS1 שינאת חינם והסתה לאלימות ל"ת
אליהו נביאקו  |  10/01/11 19:55
24
כל הרעם מקהיר וערוץ 2 חד הם!! ל"ת
פרופוגנדה  |  10/01/11 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
אם ידע יוסי ביילין על פשעיו של הנשיא השמיני של מדינת ישראל ושתק - יש להאשימו באי-מניעת פשע    זאת ועוד: האם קריאתו לחנינת משה קצב מיועדת לשמש בסיס לבקשת חנינה שלו ושל שמעון פרס מידי הציבור?    איך זה שקצב נשיא? איך זה שפרס נשיא?
רפאל בוכניק
הידיעה החדשותית לפיה "חיילי צה"ל הרגו פלשתיני" משדרת סוג של חיסול בכוונה תחילה, ומטבע הדברים נופלת כפרי בשל לידי גורמי ההסברה של הצד הפלשתיני
אלכס לוין
הסוכרת היא מחלת העולם השבע, בני אדם אשר אוכלים מכל טוב ולא שמים מחסום לפיהם    אוכלים זאת מילה קלה, זוללים היא המילה הנכונה    מאלו מאכלים כדאי להימנע? ואלו פעולות יש לנקוט על-מנת לשמור על איזון נכון ולמנוע התפרצות של המחלה?
אמיר כרמי
שנת 2010 הייתה מעניינת מאוד בתחום אבטחת המידע. וכשמדובר על זליגת מידע, פרשת ויקיליקס בלטה במיוחד. מדובר כנראה בפרשת ההדלפות הגדולה והמשמעותית ביותר בהיסטוריה    האם מתברר שפרשת ויקיליקס משנה את חוקי המשחק?
אריה אבנרי
האם אתה מדווח לשרה נתניהו פרטים על מה שמתרחש בלשכה? האם אתה שותף פעיל לתככים בלשכה?    שאלות אלו ונוספות מחקירת השב"כ בלשכת ראש הממשלה הודלפו לנו על-ידי קרוב משפחה רחוק של אחד הנבדקים, ששמע אותן מבן דודו של הנבדק, הידוע כאיש שאינו שומר סוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il