X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפשיזם, ששימש את מוסוליני ב-1919, משמש היום את ליברמן כמנהיג כל-יכול של תנועה פוליטית, שמשלבת לאומנות קיצונית עם הדרת הזר לצד עוינות בוטה לשמאל, וגם על הדרך מוסיף מתקפה על אישים מהימין שהם חלק מהממסד פשיזם בישראל - לא יעבור!
▪  ▪  ▪
בניטו מוסוליני. משנתו חוזרת
   איציק וולף
ועדת חקירה פרלמנטרית למימון זר

כשאני שומע את אביגדור ליברמן ודוברי מפלגתו
איתן קלינסקי
כשאני שומע את דוברי מפלגתו תומכים במכתב הרבנים, אני שומע אוצר מלים מתקופה שקשה לי להעלות אותה על דל שפתי. האם אין כאן אותם נימוקים לאיסור השכרת דירות ליהודים בימים חשוכים ואיסור השכרת דירות לערבים?
לרשימה המלאה

ראובן לייב
מקארתי הישראלי

הפשיזם שימש את מוסוליני בשנת 1919 כמנהיג כל-יכול של תנועה פוליטית, ששילבה לאומניות קיצונית עם הדרת הזר לצד עוינות בוטה לשמאל וגם על הדרך להוסיף התקפות לעברה של השמרנות הממוסדת והשתלחות קשה נגד סמלי הדמוקרטיה. כעבור שלוש שנים עלה בניטו מוסוליני לשלטון בראשה של קואליציה, שנהנתה גם מתמיכתם של השמרנים. בשנת 1926 "הרביץ" מוסוליני מהלך גבוה יותר, כשכונן באיטליה דיקטטורה מוחלטת. "באותה התקופה כבר זכה הפשיזם להערצתם של פוליטיקאים ואנשי-רוח רבים, לא כולם מן הימין דווקא".1
הפשיזם משמש היום את אביגדור ליברמן כמנהיג כל-יכול של תנועה פוליטית, שמשלבת לאומנות קיצונית עם הדרת הזר - במיוחד בן הארץ הזו הערבי - לצד עוינות בוטה לשמאל, וגם על הדרך מוסיף מתקפה על אישים מהימין (דן מרידור, בני בגין, ראובן ריבלין, מיכאל איתן - פיין-שמיקרים), שהם חלק מהממסד. אינו בוחל בהשתלחות על סמלי דמוקרטיה כמו בית המשפט.
אני מקווה, שכשלון החזית העממית באותם ימים רחוקים באירופה לא יפקוד אותנו. אני מקווה, שחזית עממית - שחייבת לקום בישראל כבר היום - תחסוך מאיתנו את תסריט האימים, שפקד את איטליה בשלהי שנות העשרים של המאה הקודמת עד שהפשיזם מוגר בשנת 1945. לכן אני קורא לכל קוראיי להתייצב ביום שבת בתל אביב ב"גן מאיר", מול "בית ז'בוטינסקי", ברחוב המלך ג'ורג, בשעה 19:00 למצעד להגנה על הדמוקרטיה. המצעד יעבור ברחובות תל אביב ויסתיים ברחבה מול מוזיאון תל אביב. מי שחרד לסכנה המרחפת על הדמוקרטיה, חייב לבוא ולהשתתף בה.
הדרה מוחלטת של אנשי ימין מובהקים
הפגנת הבוז של אביגדור ליברמן לגופים המופקדים על אכיפת החוק באה לידי ביטוי בכך שהוא מסרב להביא את האשמותיו כלפי ארגוני זכויות האדם לחקירת המשטרה, אלא מתעקש שתוקם ועדת חקירה ממשלתית. הקמתה של ועדת חקירה פוליטית, החוקרת פעילות פוליטית, היא העתק של המקור בדמותו של ג'וזף מקארתי מימים אפלים, שארצות הברית כבר שנים רבות מתביישת בהם.
ג'וזף מקארתי דרש בשנת 1950, כי יש לחקור את משתפי הפעולה עם האויב. לפי הצעתו, הוקמו ועדת חקירה מטעם בית הנבחרים ותת-ועדה מטעם הסנאט. מקארתי מונה לראשות תת-הוועדה של הסנאט. מי שזכו לטיפולן של הוועדות היו מדענים מהשורה הראשונה, כמו - אלברט איינשטיין. אמנים בעלי-שם, כמו - צ'רלי צ'פלין, פיט סיגר ופול רובסון. סופרים, כמו - ארתור מילר. מחזאים, כמו - ברטולד ברכט. אגודות לזכויות האזרח, כמו - ארגון המשפטנים - שכל אשמתו הייתה באהדתו למאבקם הצודק של השחורים. כולם הואשמו בקשירת קשר עם אויביה של ארצות הברית וכעוכרי העם והמדינה, שיש לנדות אותם כמוקצים מחמת מיאוס. רבים מאלו שנחשדו על-ידי הוועדות פוטרו ממקומות עבודתם.
אביגדור ליברמן, בסגנון בוטה ומתלהם, יוצר הדרה מוחלטת גם של אמירות ליברליות מתונות ומאופקות של אנשי ימין מובהקים, כמו זו של יושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין, שהשמיע את השגותיו על ההצבעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, בהצהרתו: "פוליטיקאים אינם חוקרים פוליטיקאים לגבי נאמנותם... זה בית דין של פוליטיקאים על פוליטיקאים". לעברו של ראובן ריבלין מפגין שר החוץ של ישראל בוז והתבטאות מתלהמת: "פין-שמיקר". זה ביטוי שכל מטרתו ליצור הדרה, אפילו כלפי כל מי שמתבטא התבטאות מתונה כלפי אנשי שמאל או המיעוט הערבי, ומתנגד לוועדות חקירה מקראתיסטיות.
לעבר שלושה שרים, יוצאי תנועת החרות, שטענו - כי מי שיש לו ראיות לעבירה על החוק לגבי ארגון או ארגונים, שיפנה למשטרה, כי רק המשטרה מהווה גוף מוסמך לחקור מי שנחשד בעבירה על החוק - יצא אביגדור ליברמן ככאלו שנותנים גיבוי למה שהוא החליט וסימן - עוכריה של ישראל.
אני מודה לדן מרידור על דבריו בראיון לעיתון הארץ (יום ד', 12.1.11) בו אמר: "בעיני, הרעיון הזה שחברי כנסת יחקרו גופים, שיש להם דעות אחרות הוא מסוכן ביותר... חברי כנסת לא צריכים להיות חלק מוועדות חקירה פוליטיות, זה מזכיר תופעות ממקומות אחרים, שאנחנו לא רוצים להיות כמותם. כשחופש הביטוי והחירות להביע דעה מאוימים, גם הדמוקרטיה הישראלית מאוימת. הגופים שפועלים למען זכויות אדם עושים עבודה חשובה".
לא מעבירים את הפשיזם!
אני מודה לשר דן מרידור על האמירה הנחרצת נגד מי שסולל את הנתיב לפשיזם בישראל. כדי לעצור את הסכנה, אנו חייבים לבוא למצעד לשמירת הדמוקרטיה ולומר אמירה ברורה - הפשיזם לא יעבור!!!
כולנו, כאיש אחד, באים ביום שבת, 15.1.11, לגן מאיר בתל אביב, למצעד של אוהבי מדינת ישראל נגד אלו שמבקשים שנעלה על המסלול שבניטו מוסוליני החל לסלול באיטליה ב-1919.

1. "פשיזם", קווין פסמור, רסלינג, עמ' 17.
תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביגדור ליברמן בעקבות בניטו מוסוליני
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
וקלינסקי בעקבות לורד האו-האו ל"ת
חגא  |  13/01/11 11:37
 
- איזה עלבון ללורד האו האו
יוני שדה  |  13/01/11 18:55
2
מעניין...
ע. הנביא  |  13/01/11 12:29
3
סטלין=ליברמן
פנחס הר זהב  |  13/01/11 12:34
4
כונו באים להפגנה!!!!! ל"ת
עמירה  |  13/01/11 13:27
5
הפאשיסטים נתנו נובל לערפאת  ל"ת
הרוצח הנאצי.  |  13/01/11 14:19
6
אם ליברמן=מוסוליני , אתה=סטלין ל"ת
קובה חמוסתא  |  13/01/11 14:24
7
הכותב הוא בולשביק סטאלניט
טיפוסי  |  13/01/11 15:38
8
בואו להפגנה בגן מאיר בשבת ל"ת
לעצור את הפאשיזם  |  13/01/11 16:12
 
- חובה לבוא להפגנה, אולם....
אתה צודרעק  |  13/01/11 19:05
9
להגיד לא לפאשיזס ולליברמן ל"ת
חובה לבוא להפגנה  |  13/01/11 16:33
10
מאמר מעניין וצודק. בהמשך ל..
alex84  |  13/01/11 18:04
11
שפל מדרגה
מהפך 77  |  13/01/11 19:19
12
אם נתעלם מהלשון הנמוכה
איש עצוב  |  13/01/11 20:23
 
- איש עצוב, לשם כך יש משטרה. ל"ת
איתן .  |  14/01/11 05:29
 
- איתן אתה מרחיק לכת
איש עצוב  |  14/01/11 14:39
13
הוא נחוץ כמאזן של הגיס החמישי
יוסף יוסף  |  13/01/11 20:58
14
ישראל אומרת לא לפאשיזם ולליברמ ל"ת
ישראל אומרת לא!!  |  14/01/11 11:03
15
המקארתיזם הפאשיסטי הליברמני
ניצן אביב  |  14/01/11 20:32
16
חובה להפגין להגנת הדמוקרטיה ל"ת
חרישניק  |  15/01/11 18:29
17
בית המשפט הוא דוצ'ה תמיד צודק
טלה  |  20/01/11 09:01
18
פובליצסט ימני היה נעצר על הסתה
קורןנאוה טבריה  |  20/01/11 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
אחת הטענות של התושבים באזורים מוכי האסון היא שאין מספיק סיקור של השטפונות בתקשורת העולמית. אני הקשתי בגוגל "floods in Australia" וקיבלתי 42 מיליון תוצאות    הייתכן שהרשת אכן מרכזת את מרבית התיאורים והדיווחים ורק מעט שבמעט מוגש על-ידי המדיה האלקטרונית?
דודו פלמה
ישראל מתרחקת ממקורות הציונות אל מחוזות ההסתה והגזענות, ומהדמוקרטיה - אל הפשיזם    ה"אחרים" הראשונים בעולם היו היהודים שהיגרו למצרים, ופרעה החליט להשמידם    מי שלא לומד מטעויות העבר - נידון לחזור עליהן
רמה מרינוב-כהן
מה משה קצב, נשיא המדינה השמיני עשה לה, לגילה, אשתו, ארבעים שנים תמימות - על זה איש אינו מדבר    כמה פעמים שיקר לה במתק שפתיים, בשקט, בלחש?    אבל מה זה משנה, הרי אין סעיף כזה, בכל ספרי החוקים, לשקר לאשתך    סיפור מזווית נשית על פרשת קצב
עו"ד יעל גיל
למרות חוק יחסי ממון הקובע חלוקה שווה של כלל נכסי בני הזוג, בפועל המציאות חזקה יותר ובית המשפט מצדיק לעיתים חלוקה בלתי שווה של זכויות הפנסיה, זאת בהתחשב ובמכלול הנכסים והמשאבים שכל אחד מהם יוצא מנישואיו
אליקים העצני
קולות ההפחדה "דה-לגיטימציה עלייך, ישראל" גוברים והולכים, ככל שמתמשך השקט בחזית הדיפלומטית, שהשמאל אינו יכול לשאתו    סיקור כמה מסיסמאות ההפחדה הישנות שכבר יצאו מן השימוש    שני הכיוונים בהם חוטאת התקשורת    "כיבוש" או אנטישמיות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il