X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
12 שנה אנו חיים עם החוק למניעת הטרדה מינית. מעטים הם החוקים שהשפיעו כל כך על התנהגותה של אומה. החוק מופעל באלפי מקרים בשנה ונעשה בו שימוש מופרז. יש לקוות כי "שפיות" תשרור בעניין זה בקרוב
▪  ▪  ▪
מניעת הטרדה מינית

בדוח השנתי שפרסם אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה קראנו על "עלייה של 40% במספר התלונות על הטרדה מינית בשירות המדינה בשנת 2010. למדנו כי בשנת 2010 הוגשו 90 תלונות בגין הטרדה מינית, לעומת 65 תלונות שהוגשו לפני שלוש שנים. עוד נאמר, כי ב-2010 הוגשו לבתי הדין המשמעתי של עובדי המדינה 20 תובענות בגין הטרדה מינית.
בשנת 1998 נפל דבר בישראל: בעקבות שינויים גדולים שחוותה החברה בישראל, עלייה במעמד האישה ומספר "משוגעים" לדבר (בראשם ד"ר אורית קמיר), חוקקה הכנסת את החוק למניעת הטרדה מינית.
עד אז, ניתן היה להגיש כתב אישום נגד אדם, אך ורק אם עשה מעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני (סעיף 348 (ו) לחוק העונשין). "עשה מעשה" פירשה הפסיקה, כמגע באדם אחר. לשם הרשעת אדם בעבירה של מעשה מגונה, נדרשה התביעה להוכיח שניים: עשיית מעשה (מגע באדם אחר) וכן שהמגע נעשה מתוך רצון בגירוי, או סיפוק מיני לנוגע ו/או ידיעה כי המעשה מבזה את האדם מבחינה מינית.
החוק למניעת הטרדה מינית, קבע מספר קביעות מרחיקות לכת. עיקרו של החוק עוסק בעבירות שאין עמן מגע דווקא, אלא בעבירות "אווירה", דהיינו - הערות ואמירות מצד אדם לחברו על-רקע מיני, או בעלות הקשר מיני ברור.
אם לא די במהפכה זו, קבע החוק כי בנסיבות מסוימות (בין מעביד לעובד, כלפי קטין או חסר ישע, כלפי תלמיד שאינו קטין וכו') לא נדרש הקרבן להראות כי אינו מעוניין באמירות, או בהתייחסויות כאלה. במקרים אלה, די בהערה אחת, ללא תגובה מצד המוטרד, כדי שתהפוך לעבירה שדינה שנתיים מאסר.
שתים עשרה שנה אנו חיים עם החוק. מעטים הם החוקים שהשפיעו בצורה כל כך דרמטית על ההתנהגות של אומה שלמה. החוק מופעל בעשרות, מאות ואלפי מקרים בשנה. מוגשות בגינו מאות תביעות כספיות בשנה ועשרות תיקים פליליים מוגשים בעטיו.
באחת - אמירות שהיו בעבר מקובלות, מצ'ואיסטיות והתפרשו בחוגים מסוימים כחברמניות, הפכו לעבירה פלילית, אשר בגינה ניתן להגיש נגד המטריד תלונה למשטרה. גם בתי הדין לעבודה מלאו בתביעות נזיקין בנושאים אלה והמעבידים החלו לשלם סכומים גבוהים בגין התביעות הללו ובגין שכר הטרחה לעורכי הדין שעוסקים בהן. "ידה" של התביעה הפכה קלה מאד, על הדק הגשת כתבי האישום בעניינים אלה.
החוק ומילותיו כל כך רחבים, עד שהם עשויים להרתיע אותנו מלחזר אחר חבר/ה למקום העבודה. ידוע לכולנו, כי במקום העבודה אנו מוצאים זיווגים לרוב - זוגות רבים נישאו לאחר שהכירו במקום העבודה.
אך טבעי, שבתקופה הראשונה לאחר חקיקתו של חוק, נעשה בו שימוש רב ומופרז, עד שבתי המשפט מפרשים אותו די פעמים וגודרים אותו בגבולות ברורים. לעת הזו, עדיין נעשה בחוק שימוש רב, מופרז ומוגזם. יש לקוות כי "שפיות" ומידתיות תשרור בעניין זה בתקופה הקרובה.
ונשמרתם לנפשותיכם...

תאריך:  13/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורית קמיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכה למניעת הטרדה מינית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשאת אומרת"הטרדה מינית"למה את
קורןנאוה טבריה  |  14/01/11 05:47
2
האסימטריה שלו מזמינה הפעלה
חוק לסחיטה מינית  |  16/01/11 11:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הטענה נגד שר הפנים אליהו ישי מתבססת על אי-עשייה    הצדק מחייב לטעון נגד כל אלה שהיו חייבים לעשות ולא עשו    הרשימה ארוכה    במקרה כזה, כמו הסיפור על "סבתא בישלה דייסה", לשר ישי לא ייוותר אפילו פירור של אחריות    הלכתי לארכיון...
משה לופיאנסקי
באזורנו כיום, הדרך האחת והיחידה להשיג שלום היא דרך הכפייה! עלינו לפנות לנשיא ברק אובמה, ולבקש ממנו לכפות שלום עלינו ועל שכנינו הפלסטינים. רק לארה"ב יש היכולת והאמצעים לבצע את הכפייה המבורכת הזאת
חננאל ובר
העמלקיות המודרנית חיה ובועטת במסווה של הדת הקרויה "דרוויניזם". ניו-עמלקים, המציאו את דת האבולוציה שמטרתה לשכנע את האדם, שהוא וכל החי התפתחו בצורה אקראית ללא אצבע מכוונת של "בורא". העמלקיות המודרנית המכריזה שהאדם הוא האלוקים
יוסף דוריאל
מלני פיליפס - סופרת ועיתונאית בריטית ידועה - פרסמה לאחרונה, בכתב ובראיון לטלוויזיה, האשמה קשה נגד קברניטי ישראל - על מפלה מבישה במלחמה - שאפילו לא ידעו שהם נמצאים בה: המלחמה על המידע והתודעה    במלחמה כזו, משרד החוץ חייב לשמש חיל חלוץ, אך הוא נשאר בחוץ
ד"ר מוטי גולן
הצורר והרשע מאירן אינו הראשון בהיסטוריית השנאה והמשטמה לעם ישראל; קדמו לו צוררים רבים במהלך "היסטוריית הדמים והשנאה" וכבר היו לעמנו צוררים גדולים וגם קטנים ממנו    ראש לצוררינו היה אותו רשע הידוע לשמצה בשם "עמלק"    דברים לפרשת "בשלח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il