X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רן מלמד סמנכ"ל עמותת "ידיד" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מי שאשם באמת ברוח השנאה, הגזענות וההתנהלות הטוטליטארית והפשיסטית שמעורר ליברמן - הוא נתניהו, שלא עושה דבר לבלום את ההידרדרות. וביום בהיר אחד, כשקיצוני אחד ייקח את המילים של ליברמן ויהפוך אותן למעשים, לא נראה רק עוד אמיל גרינצווייג, זה יהיה הרבה יותר גרוע
▪  ▪  ▪
לא מוחה על דרכו של ליברמן. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]
במקום שייקח מנהיגות, במקום שיבין שהסכנה מליברמן היא לא פירוק הקואליציה אלא פירוקה של החברה הישראלית כולה - נתניהו יושב על הגדר. לא עושה דבר. לא ממש מגנה, לא מודיע שעד כאן, שיש גבול

מה בדיוק רוצים מליברמן? הוא הרי עושה ואומר בדיוק אותו הדבר מהיום שבו נכנס לפוליטיקה. הוא מן סוג של יוסי ביילין שכזה, אחד שמאמין בדרך ובאמת שלו עד הסוף. ההבדל בין השניים הוא במדד השנאה, הגזענות וההתנהלות הטוטליטארית פשיסטית, שבעזרתן הוא מנהל את המפלגה שלו. מי שאשם, מי שיהיה אשם עוד יותר, זה נתניהו. בעיקר בשל כך שהוא לא טורח לעשות דבר כדי לעצור התדרדרות במדרון שאין ממנו חזרה. אם נתניהו היה מסתובב קצת בשטח, במקום רק להקשיב לעצות האחיתופל שהוא מקבל מהסובבים אותו, הוא היה יודע שהוא חייב לעשות מעשה.
בשנים האחרונות אני עוסק בהקמתן של קבוצות אזרחים פעילים. מה שאנחנו מכנים "הכוח להשפיע - תושבים עושים שינוי". קבוצות הטרוגניות מערים כמו חיפה, נצרת, קריית גת, אשקלון, ירושלים, רהט, נהריה וקריית שמונה. לאזרחים הנהדרים הללו אנחנו מנסים לתת כלים אופרטיביים שיסייעו להם להפוך את המדינה שלנו ואת הערים למקומות שטוב יותר לחיות בהם, למקומות שרמת השחיתות בהם יורדת, ובעיקר - למקומות שבהם לתושבים אכפת אחד מהשני בלי שום קשר לדת שלהם, למצב המשפחתי, לגיל, למוצא. והנה בא אביגדור ליברמן, ובלי שבנימין נתניהו עושה דבר, הוא מחרב את מה שיכול להיות העתיד שלנו.
כך למשל, כשאני נפגש עם תושבים מחיפה, ערבים ויהודים, צעירים וותיקים, עולים וילידי הארץ, אני רואה איך האמירות הגזעניות שליברמן מוביל משפיעות עליהם. זאת, אפילו אם לא תוקם ועדת חקירה. השטח רותח. הקיצוניות כבר חוגגת. כל דבר קטן מדליק את השטח. המזרחים נגד הרוסים, הרוסים נגד הערבים, הערבים נגד כולם, הצעירים יודעים שהם העתיד ולכן המבוגרים לא שווים דבר.
ונתניהו - במקום שייקח מנהיגות, במקום שיבין שהסכנה מליברמן היא לא פירוק הקואליציה אלא פירוקה של החברה הישראלית כולה - נתניהו יושב על הגדר. לא עושה דבר. לא ממש מגנה, לא מודיע שעד כאן, שיש גבול. הוא נותן לליברמן וה"גרופים" שלו להשתולל בלי שום ביקורת.
וביום בהיר אחד, כשקיצוני אחד ייקח את המילים של ליברמן ויהפוך אותן למעשים, לא נראה רק עוד אמיל גרינצווייג, זה יהיה הרבה יותר גרוע. ואז, זה לא ייגמר ב-44 כבאים ואנשי משטרה הרוגים, זה לא ייגמר באליהו ישי שמנסה להפיל את האחריות על מישהו אחר, זה ייגמר בשבר כל-כך עמוק שלא ברור איך נוכל לצאת ממנו.
מבקר המדינה, היועץ המשפטי והכנסת צריכים כבר עכשיו להקים את ועדות החקירה הפרלמנטריות, הממשלתיות והאחרות, כדי לבדוק מה לא עשה נתניהו כדי למנוע את האלימות העתידית. הם צריכים לבדוק כבר עכשיו איפה היו שרי הממשלה, ומה תרומתם לעובדה שביבי לא עושה דבר למנוע את האסון המתגלגל.
אי-אפשר בלי מילה אחת קטנה על מפלגת העבודה. אתם יושבים בקואליציה. לא להיות בעת ההצבעה זה לא מספיק. זה לא מתקרב למספיק. אם לא תיזהרו - הדם יהיה גם על הידיים שלכם.
ולסיום, הגיע הזמן שנאמץ לעצמנו שפה חדשה, שפה של הוגנות, שפה של רב-גוניות ורב-תרבותיות, ובעיקר שפה שמכבדת את האזרחים שמרכיבים את המדינה שלנו.

תאריך:  16/01/2011   |   עודכן:  16/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדם שעל הידיים של נתניהו
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
דם"?? הסתה?? לא-זה רק ל"ת
שמאלני!  |  16/01/11 18:25
2
תקופה חדשה ישנה בישראל!
דמר94  |  16/01/11 19:55
 
- ישר כוח
מודלה  |  16/01/11 21:04
3
משטרה = דם על הידיים
מודלה   |  16/01/11 21:10
4
$$$
EMWLI  |  16/01/11 21:41
5
קומוניסטים,ערבים ודמוקרטיה
יוני שדה  |  16/01/11 23:18
6
מלמד חושש שיוודע מהיכן בא הכסף
ויזנטל  |  16/01/11 23:25
7
איך קוראים לאדם שמוכר את
מצפונו בפטרודולרי  |  17/01/11 00:11
8
השפה שאתם מכירים היא כסף...
מב"י  |  17/01/11 00:12
 
- נדמה לי ששכחת גם את הדינרים
איבן סעוד, ריאד  |  17/01/11 01:34
9
הלאה הימין, הלאה?
איש עצוב  |  17/01/11 00:40
10
הדם של רבין על הידיים של השמאל
יואב קוריאל ז"ל  |  17/01/11 01:25
11
בין "סמולנים" ל"מוסלמים"
דמר94  |  17/01/11 01:49
12
צנזורה קומוניסטית כמו ב-ynet ל"ת
עיכוב טוקבק 12 ש'  |  17/01/11 04:11
13
מעניין מה מקור הכסף של המסית? ל"ת
האם ייחקר?  |  17/01/11 07:19
14
הסתה נקייה היא של הכותב
מיכל מירושלים  |  17/01/11 08:15
15
תתביש לך שונא ישראל אפוא היית
ירדנה  |  17/01/11 08:59
16
באמת ליברמן אשם?
ע.ג6  |  17/01/11 09:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ירון קידר
מה משותף לסעודיה, אפגניסטן, עירק, מולדבה ואריתריאה? מדובר במועדון של מדינות שאינן אמונות על שמירת זכויות האדם, האזרח ועקרונות הדמוקרטיה המצמצמים את חופש הפעולה של ארגוני אזרחים    לאחרונה נראה כי ישראל עומדת להצטרף למועדון המפוקפק
עו"ד אברהם פכטר
פסק הדין בערעור על דריסתה של מיטל אהרונסון ז"ל ופציעתה הקשה של חברתה מזל יזדי, שבו שופטי העליון הקלו משמעותית בעונש המורשעים - הוא "סקנדל" משפטי    ביהמ"ש העליון הוא הקובע את הסטנדרטים ורף הענישה בעבירות השונות. אם זילות בחיי אדם לא נחשבת לעבירה חמורה, יש לנער, לטלטל ולרענן את בית המשפט
אורי אבנרי
כל המשבר הלבנוני היה נמנע, אילו הסתפקו הנוצרים ב-1920 באזור שלהם    כאשר בחרו באופציה של "לבנון הגדולה" - הדומה מאוד ל"ארץ-ישראל השלמה" - הם גזרו על עצמם 90 שנים של מאבק וסבל, שאת סופן מי ישורנו
מיכאל שרון
ישראל מסתגרת בתוך עצמה בשנאת זרים, בבידוד בינלאומי, בחוקים גזעניים ובפגיעות בחופש הביטוי ובדמוקרטיה    לחץ חיצוני יכול היה לעזור, אך ארה"ב הורידה פרופיל ואירופה אינה פועלת    אז מה יביא שינוי?
חיים ארביב
מלחמתו החשאית של "הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב" - המורכב רובו ככולו מיהודי טריפולי - ביהודי בנגאזי המהווים מיעוט בקהילה, היא בלתי נתפשת    כמי שמייצג את "האח הגדול" במשפחה הלובית, הציפייה מהארגון שיושיט יד להבנה ולשיתוף-פעולה עם ה"אחות הקטנה"    קהילה עם עבר מפואר והווה מעורר תהיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il