X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשות הפלשתינית מעכבת מסיבות בלתי ברורות את הקמתה של ועדת החקירה לבדיקת נסיבות מותו של יאסר ערפאת קצין לשעבר במנגנון המודיעין הכללי הפלשתיני טוען כי יריביו הפוליטיים של ערפאת אחראים למותו וכי הם חיסלו גם את קרוב-משפחתו כדי שלא ינקום את דמו השר לשעבר רפי איתן אינו שולל את האפשרות כי מחמוד עבאס ומחמד דחלאן הם האחראים לחיסולו של ערפאת
▪  ▪  ▪
ערפאת. מת מוות טבעי [צילום: AP]

הוועידה השישית של תנועת הפת"ח שהתכנסה בבית לחם באוגוסט 2009 קבעה פה אחד כי ישראל היא שהתנקשה בחייו של יאסר ערפאת והחליטה על הקמת ועדת חקירה פלשתינית בראשותו של אחיינו של ערפאת,הד"ר נאצר אלקידווה שהיה שר חוץ ברשות הפלשתינית ונציג אש"ף באו"ם.
הקמת הוועדה נועדה לנקות את הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס מההאשמות הפומביות של פארוק קאדומי ראש המחלקה המדינית באש"ף שטען כי עבאס ביחד עם מחמד דחלאן קשרו את הקשר לרצוח את ערפאת בשיתוף פעולה עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.
ועידת הפת"ח השישית גם קראה להקמת ועדת חקירה בינלאומית לבדיקת נסיבות מותו של ערפאת.
מאז לא קרה דבר, למרות ההחלטות לא הוקמה שום ועדת חקירה לבדיקת נסיבות מותו של הראיס הפלשתיני.
אין פלא, את השיטה הזו של טאטוא נושאים רגישים "מתחת לשטיח" למדו בכירי הפת"ח מיאסר ערפאת בעצמו. בפת"ח מספרים, כי בכל פעם שערפאת רצה "לקבור" נושא רגיש מאוד עמוק באדמה, כמו חיסול כמה ממתנגדיו או מעשי שחיתות באש"ף, הוא היה מודיע על הקמת "ועדת חקירה" לבדיקת הנושא.
ברגע שפורסמה הודעה כזו על הקמת "ועדת חקירה", ידעו בכירי אש"ף כי יותר כבר לא ישמעו שום מילה על הנושא שאמור להיחקר. כך גם הפעם, הנושא פשוט נעלם מסדר היום של תנועת הפת"ח. כדברי האמרה, "המלך מת, יחי המלך החדש".
אחד האנשים שמסרבים לקבל את "דין התנועה" הוא עו"ד פהמי שבאנה ששירת כקצין במודיעין הכללי הפלשתיני של תוופיק טיראווי בגדה. הוא היה אחראי על "תיק השחיתות" במנגנון הזה והיה גם חבר בוועדת החקירה הפנימית שהוקמה בתוך המנגנון לחקור את נסיבות מותו של הראיס יאסר ערפאת. הוועדה הפסיקה את פעולתה לאחר שמחמוד עבאס נבחר באופן רשמי ליורשו של ערפאת.
עו"ד שבאנה מספר כי כל הנתונים שהיו לוועדת החקירה שבה היה חבר, מצביעים על כך שיאסר ערפאת הורעל ברעל מסרטן מסוג פולוניום הפולט קרינה מזיקה במיוחד הנקראת קרינת אלפא. מדובר באותו הרעל ששימש להרעלת הסוכן הרוסי לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו בלונדון בסוף 2006 כנראה בידי שליחים של הנשיא פוטין.
ועדת החקירה של מנגנון המודיעין הכללי הפלשתיני חשדה כי לרופא פלשתיני שטיפל ביאסר ערפאת במוקאטעה ברמאללה, היה חלק בהרעלתו. לרופא היה אישור כניסה בלתי מוגבל לישראל ומייד לאחר מותו של ערפאת הוא נסע ביחד עם אחות שעבדה עימו לאחת ממדינות המפרץ. הפסקת פעולת הוועדה גרמה לכך שהחקירה עם הרופא לא מוצתה עד תום.
פחות משנה לאחר מותו של יאסר ערפאת בבית החולים בפריז, נרצח ברצועת עזה אחיינו הגנרל מוסא ערפאת שהיה ראש המודיעין הצבאי הפלשתיני. עשרות רעולי פנים פרצו לביתו במרכז העיר עזה ולאחר קרב יריות ממושך הרגו אותו והשליכו את גופתו ברחוב. את האחריות לרצח לקח ארגון "ועדות ההתנגדות העממית" בנימוק כי מוסא ערפאת היה מעורב במעשי שחיתות רבים. ארגון זה הורכב מקבוצה של פורשים מתנועת הפת"ח. זמן קצר לאחר הרצח הופצו ברצועה ידיעות כי מחמד דחלאן הוא האחראי לחיסולו של מוסא ערפאת אך מקורביו טענו כי מדובר בשקר וכי מחמד דחלאן שהה בעת הרצח בירדן לצורך טיפול רפואי.
פהמי שבאנה טוען כי הגנרל מוסא ערפאת לא נרצח רק בגלל מעורבותו במעשי שחיתות אלא בעיקר בגלל קרבתו המשפחתית ליאסר ערפאת וכדי למנוע את האפשרות שהוא ינקום את מותו של הראיס. הגנרל מוסא ערפאת שהיה איש חזק וצמא דם יכול היה לגלות בקלות יחסית מי מהאישים הפלשתינים הבכירים היה מעורב בחיסולו של יאסר ערפאת ולהורגו. שבאנה מסביר כי ביתו של מוסא ערפאת היה מרוחק מאות מטרים בלבד ממפקדת כוחות הביטחון הפלשתינים בעזה אך אף אחד מהם לא התערב כדי לסייע לו ולמנוע את הירצחו.
שבאנה גם מספר כי בעת שנעצר על-ידי כוחות הביטחון של ישראל והיה בכלא רמלה, פגש בתא המעצר פעיל פלשתיני שכינויו היה "אבו מג'אהד". הפעיל הפלשתיני סיפר לו כי הוא מסייעניו של מחמד דחלאן וכי השתתף באירוע הרצח של הגנרל מוסא ערפאת בעזה. לדבריו סיפר לו "אבו מג'האד" כי מחמד דחלאן לחץ, במשך תקופה ארוכה, על מחמוד עבאס להסכים לחיסולו של מוסא ערפאת אך הוא היסס לתת יד לכך.
לכן, אומר פהמי שבאנה, על ועדת החקירה הפלשתינית שעל הקמתה החליטה הוועידה השישית של הפת"ח, לחקור גם את חיסולו של הגנרל מוסא ערפאת בעזה והקשר של החיסול הזה להתנקשות בחייו של יאסר ערפאת.
"אם אכן יש כוונה רצינית לגלות כיצד מת יאסר ערפאת אין שום בעיה לעשות זאת, וועדת החקירה יכולה להגיע אל האמת, העובדה שיו"ר הרשות הפלשתינית שהוא ראש הפירמידה, אינו מקים את הוועדה מגבירה את התחושה אצל האנשים ברחוב כי יש לו מה להסתיר", אומר שבאנה.
פהמי שבאנה טוען גם כי יש מידע שצריך להיבדק האומר שמחמד דחלאן תיאם את חיסולו של יאסר ערפאת עם גורמים בכירים בישראל.
ומה אומרים על הטענות האלה גורמים בכירים בישראל?
האלוף במילואים דני יתום שהיה ראש המוסד ובין היתר האחראי לניסיון הכושל להרעיל בירדן את ח'אלד משעל ראש הלשכה המדינית של החמאס, אומר כי הניסיון של הפלשתינים להאשים את ישראל באחריות למותו של ערפאת מעיד על הדמיון הערבי הפורה. לדבריו, יאסר ערפאת היה חולה במשך תקופה ארוכה והוא מת מוות טבעי. "לא נמצא שום בסיס, אפילו הקלוש ביותר לטענה הפלשתינית כאילו ישראל עומדת מאחורי מותו. העובדה שמדינת ישראל רודפת אחרי טרוריסטים כמו ח'אלד משעל במטרה לפגוע בהם איננה צריכה בשום פנים ואופן להשליך על מותם של אחרים", אומר יתום.
ח"כ ישראל חסון שהיה סגן ראש השב"כ אומר כי הטענות הפלשתיניות הן "ניסיון לכתוב ספר המשך לסיפורי אלף לילה ולילה". חסון מסביר כי ערפאת מת בפריז הרחק משטחי הרשות הפלשתינית וכי גופתו נבדקה ונלקחו ממנה דגימות. להערכתו הסיבה שהפלשתינים מסתירים את נסיבות מותו נובעת מכך שהוא מת מוות טבעי או שהם מנסים לשמור על כבודו מסיבות הקשורות לצנעת הפרט. באשר לרציחתו של הגנרל מוסא ערפאת ברצועת עזה אומר חסון כי הגנרל ערפאת חוסל כיוון שהיווה מוקד כוח חזק שהיה יכול להתערב בצורה אגרסיבית בתוך הוויכוח בתנועת הפת"ח.
השר לשעבר רפי איתן שהיה היועץ של ראש הממשלה מנחם בגין למלחמה בטרור ומפעילו של המרגל ג'ונתן פולארד דוחה בתוקף את האשמות הפלשתינים כי ישראל התנקשה בחייו של יאסר ערפאת. הוא אומר כי ערפאת היה חולה במשך זמן מושך וכי כל הסימנים מעידים על כך שהיה חולה במחלת האיידס. לדבריו בית החולים הצרפתי שבו טופל ערפאת בימיו האחרונים קיבל הוראה להסתיר את דבר מחלתו של ערפאת באיידס מכיוון שאם העובדה הזו הייתה מתפרסמת היה הדבר חושף את דבר היותו של ערפאת הומוסקסואל.
רפי איתן מסביר כי יאסר ערפאת היה סגור באופן הרמטי במוקאטעה ברמאללה וכי אי-אפשר לשלול את העובדה שמתנגדיו הם שפגעו בו". אי-אפשר לשלול את האפשרות שמחמוד עבאס ומחמד דחלאן הם העומדים מאחורי חיסולו של יאסר ערפאת" מצהיר איתן. "אם ישראל הייתה אחראית לחיסולו של יאסר ערפאת הדבר כבר היה דולף החוצה", מסכם רפי איתן.

תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם קנוניה פלשתינית הביאה למותו של יאסר ערפאת?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
כללי האתיקה לשופטים אינם נותנים מענה נקודתי לסוגייה ספציפית זו    אך ברור שכאשר בין שופט לעורך דינו הוחלפו דברים או מסמכים בעלי רגישות אישית רבה לשופט - כי אז יהיה בכך להקנות לאותו עוה"ד, שעה שמופיע אצל אותו שופט, יתרון לא הוגן על פני הצד שכנגד
רן מלמד
מי שאשם באמת ברוח השנאה, הגזענות וההתנהלות הטוטליטארית והפשיסטית שמעורר ליברמן - הוא נתניהו, שלא עושה דבר לבלום את ההידרדרות. וביום בהיר אחד, כשקיצוני אחד ייקח את המילים של ליברמן ויהפוך אותן למעשים, לא נראה רק עוד אמיל גרינצווייג, זה יהיה הרבה יותר גרוע
עו"ד ירון קידר
מה משותף לסעודיה, אפגניסטן, עירק, מולדבה ואריתריאה? מדובר במועדון של מדינות שאינן אמונות על שמירת זכויות האדם, האזרח ועקרונות הדמוקרטיה המצמצמים את חופש הפעולה של ארגוני אזרחים    לאחרונה נראה כי ישראל עומדת להצטרף למועדון המפוקפק
עו"ד אברהם פכטר
פסק הדין בערעור על דריסתה של מיטל אהרונסון ז"ל ופציעתה הקשה של חברתה מזל יזדי, שבו שופטי העליון הקלו משמעותית בעונש המורשעים - הוא "סקנדל" משפטי    ביהמ"ש העליון הוא הקובע את הסטנדרטים ורף הענישה בעבירות השונות. אם זילות בחיי אדם לא נחשבת לעבירה חמורה, יש לנער, לטלטל ולרענן את בית המשפט
אורי אבנרי
כל המשבר הלבנוני היה נמנע, אילו הסתפקו הנוצרים ב-1920 באזור שלהם    כאשר בחרו באופציה של "לבנון הגדולה" - הדומה מאוד ל"ארץ-ישראל השלמה" - הם גזרו על עצמם 90 שנים של מאבק וסבל, שאת סופן מי ישורנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il