X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם מטרת המהפכה אותה אנו חווים כעת, מקדשת ערכי חופש, דמוקרטיה, חירות אדם, עיתונות חופשית, ועוד סממנים המעידים על רצון העם להימנות עם המדינות המתקדמות - הרי מדינת ישראל רשאית לתמוך ואף לברך על כך
▪  ▪  ▪
לא מדיהנ דמוקרטית [צילום: AP]

בימים האחרונים אנו עדים להתקוממות פוליטית בטוניסיה. המשטר שקרס שלשום, שבמונחים השוררים בעולם הערבי - מוסלמי, הינו משטר ליברלי, נמצא בנסיגה, והעומד בראשו מזה 23 שנים, זיין בן עלי, ברח מפחד ההמון המסתער.
טוניסיה לא הייתה מדינה דמוקרטית. אבל רמת החיים המשופרת יחסית לארצות המזרח התיכון, המעמד הבינוני המשגשג, אופייה המתון בכל הקשור לריסון השפעת האיסלאם הקיצוני על חיי היום יום, חיפו כנראה על הלָבָּה הרוחשת מתחת לפני השטח.
אם מטרת המהפיכה אותה אנו חווים כעת, מקדשת ערכי חופש, דמוקרטיה, חירות אדם, עיתונות חופשית, ועוד סממנים המעידים על רצון העם להימנות עם המדינות המתקדמות, הרי אנו, מדינת ישראל רשאית לתמוך ואף לברך על כך.
אבל, אנו כבר שומעים על פעילות מנהיגים טוניסאים, מוסלמים קיצוניים, הגולים כרגע בארצות אחרות ומתכננים את שיבתם לטוניס. בשורת החופש אינה מטרתם. השלטת חוקי הדת החוסמת את הקִדמָה המדכאת את זכויות האישה, ועוד ועוד, אלה, חס ושלום, יהיו פני השלטון החדש.
הדוגמה היא שלטון האייטולות באירן, שהחליפו את כס השאה.
ואנו - מה יהיה עלינו?
אל מול מציאות המשתנה בקצב מהיר (ראה טורקיה כמשל אחרון), ומול עולם שהמכנה המשותף שלו הוא עוינות לקיום מדינה יהודית ודמוקרטית בחלק זה של העולם. בל נשכח את הדינאמיקה של השפעת מהפכת איסלאם, שאפשר ותמשיך לעבר ארצות ערביות נוספות. אין ספק - האיסלאם חוכך ידיו בהנאה, ולא יחמיץ שום שעת כושר לפעול.
רק ארצות הברית יכולה לעמוד בפרץ.
אבל האם אין ארה"ב, תחת ממשל אובמה, משענת קנה רצוץ?

תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
מתחת לתחרות הקשה בין רסיסי "העבודה" על "רעיונות", התרגיל המושחת היום הוליד תחרות גורלית על כתרי היפה והחנון    יש מועמדים רבים לשני הכתרים, גם בין "העצמאיים", גם בין "המורדים" וגם בין ה"שאריות" - ויש גם זוכים וגם מפסידה
ידידיה יצחקי
מול המדיניות של ליברמן-נתניהו, מדינות רבות בעולם שוקלות חרמות על ישראל    כדאי לחשוב מה משמעותם, וכיצד - אם בכלל - ניתן לעמוד בהם    ואולי הגיע הזמן להתעשת ולהבין כי עדיף לחזור למדיניות השלום?
מאיר כהן
הפילוג בסיעת העבודה מוציא מדוברי השמאל בתקשורת את הרוע המילולי    תגובתה של רינה מצליח מכעיסה וחצופה. היא תוקפת את אהוד ברק ובזה לחברי הסיעה החדשה    כללי המוסר הפוליטיים תקפים רק כשאיש מהשמאל חובר לממשלת ימין
דרור אטקס
ישראל מקבלת תרומות ממדינות בעולם, ארגוני ימין מקבלים כספים מקהילות נוצריות וממיליונרים מכל העולם, מדינות בעולם מממנות פרויקטים בגדה לפלסטינים במקום מקופת האוצר, וישראל מממנת פרויקטים במדינות אחרות    רק למדינות האחרות אסור לתרום לארגונים בישראל?
ד"ר חנה ספרן
הגזענות הבוטה של אביגדור ליברמן מאפשרת לראות את הכתובת על הקיר    אבל הוא לא היחיד וגזענות היא סכנה לכולנו    יש להגן על פעילות ארגוני זכויות האדם ולכבדה, כי היא השומרת על התקווה שאנחנו לא בדרך אל האבדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il