X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מחאת גרינפיס על גשר המיתרים [צילום: פלאש 90]
כך טיפסנו על גשר המיתרים וירדנו עוד לפני שהתחלנו
יו"ר ארגון אלמגור - ארגון נפגעי טרור - כעד ראייה להתנהלות משטרת ישראל ע"פ העדפות תקשורתיות בעת הפגנה של ארגון המחאה האנרכיסטי גרינפיס אנרכיסטים בישראל - תמיד מוגנים לא דומה מפגין נגד הטרור למפגין לערכים שהקרן החדשה חפצה ביקרם
נוקטים איפה ואיפה. שוטרי משטרת ישראל [צילום: פלאש 90]

כבר הרבה זמן שאני רוצה לטפס על גשר המיתרים. מאחר שבגילי אינני בטוח שאני מסוגל לכך עוד, מצאתי מתנדבים מומחי טיפוס שיעשו זאת על-מנת להפגין נגד שחרור מחבלים ונגד כניעה לטרור. בכל פעם הייתה רתיעה. בשל חששנו מידי החוק. בקיץ האחרון המשימה הייתה כבר לפני ביצוע. היו לנו יוצאי יחידות קרביות, מאותם לוחמים שעסקו בלכידת מחבלים ואכפת להם שהמחבלים שטרחו כל-כך לתפיסתם לעתים בדם חברים - לא ישוחררו. בעלי מקצוע טיפוס ומיומנות רבה. המשימה נבחנה אל מול תקציב שאינו יקר. בסוף שוב בוטל המבצע נוכח המשמעויות החוקיות של המבצע. החישוב היה פשוט, אם על הדבקת מודעות אנשים נעצרו ונשפטו, מה יהיה לגבי אלה שמטפסים על אתר מרכזי המהווה סמל לעיר ירושלים, תוך יצירת הפרעת תנועה, סיכון הציבור וסיכון עצמי.
כשראיתי את הפגנת הגרינפיס (יום א', 16.1.11) הלכתי לראות שם את ההתנהלות המשטרתית, כדי שנדע להבא מה הן המשמעויות.
תיאור מצב:
על המיתרים היו תלויים חמישה פעילים שטיפסו [ראה תמונות מטה]. משטרה הייתה שם למטה בסדרי גודל קטנים. רק ניידת אחת. לא היו קציני משטרה שאיימו ברמקולים וקראו להם לרדת. האם טעינו בגדול כשחששנו? הנה פקד משטרה חביב התנהל בידידות ובנחת בין פעילי הגרינפיס, אלה שסייעו מלמטה. אף אחד מהם לא נעצר. השפה שבה תיקשרו הפעילים - אנגלית. אולי מפני שלא כולם ישראלים, המשטרה נמנעה. היה שם אחד בעל חזות מזרחית שדי שלט בעניינים. למעלה, על כבלי הגשר התלוי, היו שתי מטפסות ישראליות, טורקי אחד, בריטי נוסף וישראלי. אולי מפני שהכתבים שהיו במקום סיקרו את הנעשה באמפטיות, המשטרה חששה?! הייתה שם אווירה כמעט משפחתית. כוסות קפה הובאו למקום.
האם טעינו אפוא שלא אנחנו עשינו את המבצע? תאמרו כעת, הנה הגרינפיס עשו זאת היום ותהיו כנראה צודקים אם תאמרו שגם אם ייעצרו - ישוחררו בהקדם. אבל במחשבה שנייה, איך אפשר להשוות בינינו לבינם. מבדיקה שעשינו, מתברר שהגרינפיס כמעט חסינים בישראל בפני החוק. כמעט כמו האנרכיסטים. במובנים מסוימים, יש להם אותם דפוסי מחאה. יש להם עבר של השתלטות על ספינות, כולל ספינת פחם שהגיעה לחופי הארץ ובדרך הם חדרו אליה תוך טיפוס מיומן. חיל הים וספינות משמר החופים עצרו את בוא הספינה - מה שעלה סכומי כסף למובילים. חיפשנו העמדות לדין. נאדה! לא היו לגרינפיס - למרות הפרות חוק סדרתיות - העמדות לדין.
הגרינפיס הוא גוף עם תדמית אנרכיסטית וככזה, הוא די מוגן בישראל. הפעילים שמגיעים מחו"ל לארץ אינם מגורשים - למרות מעשים נגד החוק. בדיוק כמו האנרכיסטים. זאת לדעת: בישראל, אינו דומה מי שמפגין נגד הטרור למי שמפגין לערכים, למשל, שהקרן החדשה חפצה ביקרם; ובצמוד להם - שכלי התקשורת חפצים ביקרם.
משטרת ישראל מתנהלת לפי העדפות תקשורתיות. מה עוד, שבפרקליטות יושבים כאלה שאצלם יש מידה מסוימת של הסכנה עם הטרור. ומי שמפגין נגדו הוא אויב ולא אלה המזדהים עם הטרור או הפועלים שלא מדעת או מדעת לביצורו. לכן, במחשבה שנייה, אני לא בטוח כלל שאם היינו מטפסים על הגדר, לא היינו נעצרים למספר ימים בברוטאליות, תוך הגשת כתב-אישום כבד. שהרי אנחנו איננו פעילים עם המילה PEACE אלא פעילים לשלום היהודים. וזו כבר אג'נדה ששווה בעיני הפרקליטות והמשטרה המונחית על ידה שנשלם על כך.

[צילום: מאיר אינדור]
[צילום: מאיר אינדור]
[צילום: מאיר אינדור]
[צילום: מאיר אינדור]
אלמגור - ארגון נפגעי טרור
תאריך:  18/01/2011   |   עודכן:  18/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך טיפסנו על גשר המיתרים וירדנו עוד לפני שהתחלנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד למאיר אינדור
חדוה  |  18/01/11 14:14
2
אחרי התיעוד אתה יכול גם להפגין ל"ת
ירדנה  |  19/01/11 07:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
לאן הוא הולך, רמטכ"ל האסטרטגיה הגדולה, עם חמשת כוכבי הריאליטי שלו? איפה ישרוד? בין ליברמן לנתניהו על-פי מורשת בן-גוריון? הרי אי-אפשר שאינו יודע כי ברק אינו מאיר את השמיים אלא לשבר של שנייה והחושך הגשום אינו זוכר עוד את להטו. מה הוא עושה?
איתן קלינסקי
אנשי יחסי הציבור של יצחק תשובה ושותפיו, בעלות של מיליוני שקלים, מעלים שאלות ובשיא חוצפתם משחילים תשובות ונתונים לחברי-הכנסת בעיצומם של הדיונים בוועדות הכנסת    וְנִשְׁגָּב תְּשׁוּבָה לְבַדּוֹ בַּיּוֹם הַהוּא - יוֹם הַנֶּפְט וְהַגַּז
ציפי לידר
האם דמם של נשים, של סטודנטים, של יהודים, של נפגעי תאונות ואפילו של משה קצב הפך לחלק מהכרוניקה הפלילית היומית?    וגם: ברעם כמשל    על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם    ולקינוח: האם השפן שכח לסגור הדלת?
ראובן לייב
חזינו אותו מעל גבי אתר זה עוד לפני כשנתיים בשלושה מאמרים שסימנו את קיצה הקרוב של מפלגת העבודה ואת פזילתו של מנהיגה לעבר תאומו הפוליטי, בנימין נתניהו    תרגיל שקוף, טקטי, ומלוכלך, שנרקם כנראה עם תאומו מסיירת מטכ"ל
יוני בן-מנחם
המהפכה האזרחית בתוניסיה עשויה לסמל את תחילת סופם של כמה מהמשטרים הרודניים במדינות ערב    עוני, אבטלה, העלאות מחירים, פגיעה בזכויות האזרח והיעדר רפורמות פוליטיות הם מתכון בדוק לאינתיפאדה עממית או למהפכה נגד השלטון    הפלשתינים מקווים שהתופעה תתפשט מתוניסיה למדינות ערביות נוספות אשר הזניחו את הטיפול בבעיה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il