יהי רצון מלפניך אלהינו ואלהי אבותינו שתתקבל תפילתנו.
אתה שהורית לנו אחריות למעשה ידינו, השרש עץ זה שנטענו. מי ייתן ויצמח להניב פירות של שלום.
חזק את ידי החפץ חיים, אוהב ימים לראות טוב... בקש שלום ורדפהו [תהלים, ל"ד].
כדי שמעשה נטיעת עץ זה, בארץ קודשך, יזכיר לנו לשמור את דברי תורתך:
כִּי-תָצוּר אֶל-עִיר יָמִים רַבִּים לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ לְתָפְשָׂהּ לֹא-תַשְׁחִית אֶת-עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן כִּי מִמֶּנּוּ תֹאכֵל וְאֹתוֹ לֹא תִכְרֹת כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה לָבֹא מִפָּנֶיךָ בַּמָּצוֹר [דברים כ', י"ט]; שכן התורה, עץ חיים היא למחזיקים בה: דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום [משלי ג'].
כפרוש ענפיו של עץ זה, כן תפרוש עלינו ברכת שלומך.
טע בנו אהבת האדם ועזור לנו ולשמור על זכויות כל תושבי ארץ קודשך.
עזור לנו לשקוד "על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה", לכונן בה צדק ולהגשים את התקווה הציונית: "מדינת ישראל תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל" [הכרזת העצמאות של מדינת ישראל].
הדרך אותנו בנתיבות שלום, וכוון עינינו לראות את צלם האלהים שבכל אדם, בין אם הוא יהודי, מוסלמי או נוצרי; בין אם הוא ישראלי או פלסטיני.
הזכר לנו כי "לא באנו לזה העולם בשביל ריב ומחלוקת חס ושלום, ולא בשביל שנאה וקנאה וקנטור ושפיכות דמים חס ושלום, רק באנו לעולם כדי להכיר ולדעת אותך תתברך, לנצח [ר' נחמן מברסלב, ליקוטי תפילות].