X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה להבין מדוע המדינה מוותרת לחברות הפיננסיות על סכום של 30 מיליארד שקל השוכב בחשבונות רדומים מבלי שיימצא לו דורש ועדת שרים לחקיקה אף פסלה חקיקה שתסייע לזיהוי החשבונות זהו מחדל הדורש לצאת לרחובות
▪  ▪  ▪
החשבונות נותרים רדומים [צילום: פלאש 90]

אין ספק שהשערוריה הכלכלית הגדולה ביותר במדינה היא שדידת המדינה כ-30 מיליארד שקל על-ידי החברות הפיננסיות המנהלות קרנות וקופות למיניהן.
על-פי מרכז המידע בכנסת בין 4% ל-5% מהכספים המופקדים בקופות הגמל והפנסיה ובקרנות ההשתלמות הינם "כספים רדומים"- דהיינו, חשבונות שאין בהן פעילות ושנותק הקשר מזה שנים רבות עם בעליהם. אחוזים בודדים אלו מסתכמים בסך של כ-30 מיליארד שקל.
על-פי החוק, כספים אלו חייבים לעבור לרשות מדינה, ובמדויק יותר לאפוטרופוס הכללי, אלא שהחברות הפיננסיות לא העבירו עד היום לאפוטרופוס הכללי ולו אגורה אחת..וגם לא נדרשו לעשות זאת.
איך ניתן להסביר מצב זה אם לא כשחיתות נוראה המאפיינת את הקשר בין הון ושלטון. או והיווכחו!. ח"כ מאיר שטרית יזם לאחרונה הצעת חוק שרק תחייב את החברות הפיננסיות לתמוך בהקמת מנגנון שיעזור לציבור לזהות "חשבונות רדומים" בין שזה שייך לאזרח או ליורשיו (בדומה למנגנון שעזר לזהות בשעתו נושאי אגרות מלווה המדינה).
ועדת שרים לחקיקה בראשות שר המשפטים (שזיקתו להון ושלטון מוכרת זה מכבר), פסלה הצעת חוק זו ואף דאגה לכך שהקואליציה תצביע נגדו השבוע בקריאה טרומית נגדו בכנסת. (ראה להלן מי הצביע לקבור את הצעת החוק).
קשה להבין מדוע המדינה, ובעיקר שרי המשפטים והאוצר, מוותרים בקלות לחברות הפיננסיות הפרטיות על סכום עתק כזה של 30 מיליארד שקל-סכום שיכול היה לסייע להם לא רק להתמודד בעתיד עם בעיות חינוך, חברה ובריאות אלא למנוע כבר מיידית את העלאת מחירי המים והדלק, לאפשר הורדת מע"מ, להוסיף עוד מיטות בבתי חולים ולתקן כיתות הנוטפות מי גשם. המחדל הזה דורש לצאת לרחובות.
לפיכך אני קורא בזאת לכל אזרח להפיץ מאמר זה, לגרום לאזרחים לשאול את נבחריו הסברים למחדל ענק זה, ובעיקר לשאול את חברי הכנסת שהצביעו נגד הצעת החוק של מאיר שטרית (ששמותיהם להלן) מדוע עשו כך:
אבהרם מיכאלי; איוב קרא; גלעד ארדן; דניאל אילון; חיים כץ; יעקב מרגי; יריב לוין; מאיר פרוש; משה יעלון; סופה לנדבר; ראובן ריבלין; אהוד ברק; אלכס מילר; דוד אזולאי; דניאל הרשקוביץ; חמד עמאר; יצחק אהרונוביץ'; לאה נס; מיכאל איתן; משולם נהרי; סטס מיסז'ניקוב; רוברט אילטוב; אורי מקלב; אמנון כהן; דן מרידור; זאב אלקין; יובל שטייניץ; יצחק וקנין; ליה שמטוב; מנחם אליעזר מוזס; מתן וילנאי; פניה קירשנבאום; שלום שמחון; אורית נוקד; בנימין נתניהו; דני דנון; זבולון אורלב; יוסי פלד; יצחק כהן; לימור לבנת; משה גפני; נסים זאב; ציון פיניאן.

תאריך:  20/01/2011   |   עודכן:  20/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע גונבים לנו 30 מיליארד שקל?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יהודה דרורי עוזר לגנבים
אחמד קרזוס  |  20/01/11 15:24
 
- לפי שמך אתה ערבי טיפש--ראה ב
דרורי  |  21/01/11 15:38
2
חשבונות רדומים
אביגור  |  21/01/11 06:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
עמי העולם מעוצבים על-ידי ההיסטוריה שלהם    הם תובעים ריבונות ושואבים כוח עמידה מול אויבים ואתגרים, על יסוד הגיאוגרפיה של ערש ההיסטוריה והטופוגרפיה של צרכי הביטחון, שנועדו להגן על ערש ההיסטוריה    ככל שמתעצמת הדבקות בשורשים, כן משודרג כוח העמידה מול סערות מאיימות וכן מתבססת הריבונות
יהונתן דחוח-הלוי
תמליל קלטת הווידאו, ששימשה ראיה מרכזית במשפט, תומך בטענת המג"ד כי לא הורה לחייל לירות לעבר העצור הפלשתיני    בצלם הפיץ לתקשורת רק קטע קטן שנחתך בדיוק לפני העדות המסייעת למג"ד    יד המקרה או יד מכוונת?    בצלם ממלא פיו מים
שאול חנוכה
כשבוועדת חוק חוקה ומשפט מתלבטים אם אפליה תהפוך ללשון החוק בכל הארץ או רק בגליל ובנגב, הצעת החוק לשוויון ההזדמנויות במקום מגורים משאירה סיכוי לדמוקרטיה
יוסי ברנע
כיצד יכול ציבור חסר "בתים" ליהנות מנטיעות במקום-מגוריו, הרי אם שאגאל הצליח לצייר את היהודי "הנודד-עף", אז מדוע לא יעופו גם הבדואים במקום לגור על הקרקע, ומדי פעם ישבו בצל עצי הנטיעות שניטעו גם עבורם?
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק וחברי אגודת הסופרים העברים בסדר ט"ו בשבט יהודי-תרבותי ייחודי    פירות יבשים מכל הסוגים, פירות העונה בשפע, קטעים מן המורשת והמון שירי ארץ ישראל ושירי אהבת הארץ    "ארץ זבת חלב ודבש" בהחלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il