X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה להאמין שמשה קצב לא נגע אפילו באצבע במתלוננות נגדו, ושכל הסיפור הוא עלילת כזב אך רב המרחק בין החיבוקים לבין מעשי האונס שאין כל ראיה לביצועם אי-אפשר להשלים עם פסה"ד שהרשיעו באונס רק על-סמך האמונה ביושרה ובתמימותה של א'
▪  ▪  ▪
משה קצב. אין ספק שנגע באצבע במתלוננות [צילום: פלאש 90]

הרשעתו של משה קצב באונס הייתה אחד המאורעות ששימחו יותר מכל את החברה הישראלית. אין שמחה כמו שמחה לאיד, ולאחר שהסיקור התקשורתי ההוגן ונטול הפניות הצליח להציג את קצב כמפלצת, כמעט לאף אחד לא אכפת אם הוא אנס או לא, העיקר שקיבל את העונש המגיע לו.
ובתוך המון החוגגים מצוי קומץ קטן של ילדים הצועקים "המלך הוא ערום". אך בניגוד למסופר ב"בגדי המלך החדשים", כמעט איש אינו מקשיב להם, ואלה שכן שומעים, חושבים שהם סתם נודניקים. דווקא עכשיו, כשכולם שמחים, צריך לבלבל את המוח עם פרטים קטנים כמו ראיות, ספק סביר ומשפט צדק?
מיד לאחר פרסום ההרשעה, יצאו מנהיגינו בהצהרות ניצחון. נתניהו אמר כי המסר הוא "השוויון של כל אחד ואחת בפני החוק", פרס אמר כי "יש רק סוג אחד של אזרחי ישראל, וכולם שווים בפני החוק", וביניש אמרה ש"אולי זה היום שממחיש יותר מכל מהו שוויון בפני החוק". מובן שאיש מחברי מקהלה עליזה זו לא טרח, לצורך הדגמת השוויון בפני החוק, לספר לנו על הרשעות של מנהלים אחרים באונס מזכירותיהם שהתלוננו שמונה שנים לאחר מעשי האונס, לא סיפרו לאף אחד אף פעם על שום אונס, ולא זכרו מתי בדיוק התבצעו מעשי אונס אלה. לכולם ברור שלו הגיעה למשטרה סתם מזכירה עם סיפור כזה, היו מנפנפים אותה החוצה באדישות. אבל אם סוף כל סוף אנו זוכים לרגע של אחדות, כשחגיגת הצביעות של המנהיגים מתמזגת בחגיגת השמחה לאיד של העם, אז למה לקלקל?
אם יש את נפשך לדעת כיצד ניתן להשתכנע מעבר לכל ספק סביר באשמתו של אדם במעשה שנעשה בחדר סגור, ללא עדים או ראיות חיצוניות, שומה עליך להתחיל לקרוא את פסק הדין בעמוד 234, העמוד שדן בהטרדתה המינית של ה' מבית הנשיא. ואם כן קראת את 233 העמודים הקודמים, מתעוררת בך לפתע תחושה של רווחה והקלה. הנה מקרה שהכל ברור בו, הנה מקרה שכמעט אין בו שום ספק, הנה מקרה שמצדיק הרשעה. קצב חיבק את ה' פעם ועוד פעם, ה' סיפרה לאביה, אביה אמר לה להגיד לו שהיא לא אוהבת את זה, היא אמרה לו ובכל זאת הוא חיבק אותה עוד פעם או פעמיים, ובזה נגמר הסיפור. ולמרות שהיו סתירות בין סיפורה של ה' לסיפורו של אביה, התחושה היא שאכן ייתכן ששני אנשים יזכרו את אותה השיחה בצורות אחרות. דרך הקריאה בפסק הדין ניתן לחוש ש-ה' ואביה הם אנשים ישרים ואמינים, ושניתן להאמין להם ולהרשיע את קצב על-סמך עדותם בלבד. אפילו קצב עצמו, למרות שטען שאינו זוכר אפילו חיבוק אחד כזה, פשוט סירב לומר על דוכן העדים ש-ה' משקרת: "זו לא א', וזה ההבדל", הוא אמר.

"א' נאיבית ותמימה"?

וכמה שונה המצב במקרה של א', שהתלוננה על שני מעשי האונס. שורה של עדות ועדים סיפרו על התנהגותה הדורסנית כלפי הכפופות לה, ועל סכסוכיה עם המקבילים לה. לא היה אחד שעבד עימה ובא להעיד שהיא אדם נוח לבריות, או שסתם מעלילים עליה; ולעומת זאת הייתה אחת שהעידה כי "בנות היו בוכות בגללה... היא הייתה משפילה אותנו, מתנהגת אלינו בזלזול... מתייחסת אלינו בצורה הכי מגעילה שיש... מביישת אותנו בפני אורחים שהיו מגיעים לשר". ואחד שהעיד: "אני אומר לך, לא סבלתי אותה עד כדי כך שלא יכולתי להסתכל על הפרצוף שלה". ולאחר שנשמעו כל העדים האלה, פוסק בית המשפט כי "הגם שא' ניהלה את לשכת הנאשם ביד רמה, התרשמנו כי הייתה למעשה חסרת ביטחון, בעיקר מחמת העדר סביבה תומכת", וגם: "א' אינה ערמומית ומתוחכמת. היא נאיבית ותמימה, נוטה לרצות את סביבתה, ומכבדת סמכות". כל מי מאיתנו שהזדמן לו, להוותו, להיות כפוף למנהלת מסוג זה, הרומסת בנבזיות את אלה שמתחתיה, ומצליחה באורח פלא להצטייר כאישיות נלבבת ומקסימה בעיני אלה שמעליה, יודע שתחום ההתמחות העיקרי שלה הוא שקרים, השמצות והצגות. (למען הסר ספק, מנהלים ומפקדים מסוג זה נפוצים הרבה יותר ממנהלות שכאלה, אך נדמה שלבחורות יש את המונופול על ההצגה של המסכנונת חסרת האונים, המצחקקת במבוכה.)
וטעית אם חשבת שכשפיטרו את א', היא התנהגה כרוב המפוטרות היוצאות מהחדר חיוורות והמומות, ופורשות הצידה כשדמעות חונקות את גרונן. לא כך התנהגה א' התמימה, הנאיבית וחסרת הביטחון: היא התרגזה, היא צעקה, היא הבטיחה שעוד ישמעו ממנה, והיא הבטיחה שהיא עוד תנקום!!!
אין ספק, א' הצליחה להגשים את החלום של כולנו, ולנקום. אבל משום מה מתקבל הרושם שדווקא השופט, שהאמין לה באופן מוחלט, מעבר לכל ספק סביר, הוא התמים והנאיבי האמיתי בכל הסיפור. ואולי הוא לא כל כך תמים ונאיבי, אבל הוא נוטה לרצות את סביבתו, וכשהבין שהסביבה דורשת ממנו הרשעה בכל מחיר, הוא נענה (והשופטות גם).

"ג'נטלמן ונעים-הליכות"?

כולנו יודעים עכשיו שכולם ידעו מזמן ושתקו. אבל אולי לא באמת כולם ידעו? בפסק הדין מסופר על ציונה רוזנטל, שעבדה בבית הנשיא עוד זמן רב לפני שקצב הגיע אליו, ולא ידעה דבר לפני שבאה אליה ל' וסיפרה שקצב נישק אותה. לדברי פסק הדין: "ציונה הייתה 'בשוק' למשמע הדברים, שכן הנאשם הצטייר בפניה תמיד 'כג'נטלמן, נעים הליכות'. בעקבות זאת אמרה ל-ל' שמדובר בהטרדה". מסתבר אפוא שבמשך כל השנים שעבדה ציונה רוזנטל עם קצב בבית הנשיא, לא הגיעה אליה שום שמועה, היא לא ראתה שום דבר חשוד, וברגע הראשון ששמעה, המליצה להתלונן. אז אולי כל אלה שידעו זה כמה עיתונאים, ששני חברים שלהם נפגשו כבר בשנת 2000 עם אותה א', שסיפרה להם על הטרדה מינית (ולא על אונס), אך סירבה להתלונן במשטרה. השניים אומנם לא פרסמו את הסיפור בעיתון, אבל בהחלט ייתכן שסיפרו עליו לחבריהם העיתונאים, וזה מה שכולם ידעו.
ולסיכום, קשה מאוד להאמין שקצב לא נגע אפילו באצבע באף אחת, ושהכל הוא עלילת כזב, מ-א' ועד ת'. אבל רב המרחק בין החיבוקים, שסביר להניח שהיו, לבין מעשי האונס שאין כל ראיה לביצועם. אי-אפשר להשלים עם פסק הדין שהרשיע את קצב באונס אך ורק על-סמך האמונה ביושרה ובתמימותה של א', שהבטיחה לנקום, ונקמה.

תאריך:  25/01/2011   |   עודכן:  26/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות משפט קצב: על צביעות ותמימות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איני מחסידיו של קצב ולא מבאי
צדקיהו  |  26/01/11 12:15
2
על צביעות ותמימות
ציונה  |  27/01/11 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר עירית קינן
אהוד ברק, בהקמתו את מפלגת העצמאות, הפך את מגילת העצמאות לקלישאה    חיוני למנוע את הפיכת המגילה לקלישאה ומטבע עובר לסוחר בסיסמאות זולות בפי ברק או מקימי סיעות מיותרות    האם מפלגת העבודה הפכה "פוסט-ציונית"?
איתמר לוין
באיצטדיון קמפ נואו, ביתה של קבוצת הפאר ברצלונה, משחק כדורגל הוא בילוי משפחתי - מילדים בני חמש ועד זקנה בת 70. כאשר האווירה היא של קרנבל, הסדר מופתי והקהל עוסק בעידוד - אין פלא שאפילו החברות של האוהדים מצטרפות אליהם ביציע
אלכס נחומסון
ממרומי בועתו משרת העליון את האידיאולוגיה של עצמו, את מערכת הערכים שכפה על מדינתו - ובראשה זכויות הפרט המופלגות, בדגש על זכויותיו של העבריין, שעדיפות בעיניו על זכותה של החברה לביטחון    ומי שפוצה פה ומצפצף, מתויג מיד כאנטי-דמוקרט
נרי אבנרי
הפעם: שורות אישיות ובלתי שגרתיות על "חטא היוהרה"    הידעת כי אני, נרי אבנרי, נגעתי בשמי הכסף הכסופים, הסתנוורתי עד עיוורון ולבסוף, הו הסוף...    ויש גם שיר שכתבתי. לשיפוטכם...
אסנת פלאוט
איך לעשות את הבחירה של מקצוע לחיים אחרי השחרור מהצבא?    אפשר, למשל, לקבוע שההחלטה היא בכלל לא על מקצוע "לחיים" אלא על מקצוע "לעשור"    אסנת פלאוט, מייסדת ומנכ"ל "חרוז כזה", ממליצה על שילוב של אהבה לעניין וגישה עסקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il