X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע בעיה חמורה כזו, כמו חוסר האפשרות לזוג צעיר לקנות דירה בישראל, אינה קריטריון להחלפת השלטון לטובת מנהיגים שיש להם גישה נמוכה וריאלית יותר, שמתאימה לגובה העיניים של האזרחים הכורעים תחת נטל מיסים, שירות צבאי ובכלל?
▪  ▪  ▪
דירה - חלום שקשה לממש [צילום: פלאש 90]

במסגרת הבועה הנדלני"ת בישראל שמתפוצצת או לא חדשות לבקרים, נדמה שנמאס לעקוב אחרי הפרשנים הכלכליים למיניהם שכולם אינם נמצאים איתנו ברגע האמת בתוך משרדי המכירות.
זוכרים את ההבטחה הגרנדיוזית של ביבי: "נקצר משמעותית את כל ההליכים הביורוקרטיים במשרדי התכנון והבנייה בערים"? - זוכרים. זוכרים ולא שוכחים. לא שוכחים, אבל נדמה שהמבטיח שכח.
רק את זה הבטיח ביבי בתחום הנדל"ן? - לא. ביבי הבטיח גם להוריד את מחירי הדירות, ואפילו לבנות באמצעות תמריצים ממשלתיים - דירות להשכרה. לא רק ביבי היה "בעניינים". גם נגיד בנק ישראל הבטיח לפעול במרץ לפיצוץ בועת הנדל"ן בישראל. קיים? - לא.
רק היום קיבלנו הודעה מחו"ל (כך זה נשמע חזק יותר) כאשר מספרים לנו מה שאנו יודעים ומרגישים כבר כמה שנים: "בישראל לא נעשה דבר להורדת מחירי הדירות". כי ככה זה כאשר ראש הממשלה מדושן העונג אינו צריך לדאוג לדירה למגוריו.
אפילו ילדיו אינם צריכים לדאוג לדירות, והכל למרות שהם ייחשבו בקרוב אי"ה לזוגות צעירים. כי ככה זה כשאתה בן או בת של...
מרמת דיווח חצי מחוייכת, נעבור מיד לדרגת עצבים ובכי קורעי לב: "כיצד לעזאזל נקנה לנו דירה?" ממלמלים הזוגות הצעירים בישראל. רבותיי. זה בלתי אפשרי. אם פעם היו המחירים "סבירים" והדירה הייתה בלתי משגת - כי 700,000 שקלים אינו סכום שניתן להחזיר עם המשכנתאות השוחטות לנצח - אז מה יעשה בימים אלה זוג צעיר עם אותן דירות כשמחירן מעל מיליון שקל?! - שום דבר. פשוט מאוד - שום דבר.
אבל זה לגמרי לא פשוט. איך נחייה?, איך נתכנן חיינו?, היכן נגדל ילדינו?. שתי אפשרויות לפני זוג צעיר בישראל: האחת, לבקש מביבי שיפתור את הבעיה הבלתי אפשרית מבחינתם (ויש אמצעים ממשלתיים לא בשמיים למציאת פתרונות), והשניה, לחפש דירה להשכרה.
השאלה שעבדכם הנאמן שואל, שלא כמו זוג צעיר שזה עתה השתחרר מהצבא והוא חדור אמונה תמימה ש"ככה זה ואין מה לעשות", היא כזו: "אם ממשלת הליכוד שרבים עדיין נותנים לה את הקרדיט להרכיב אפילו את הממשלה הבאה אינה פותרת בעיה קרדינאלית זו - אולי כדאי שיחשבו פעם נוספת לפני שישירו את המילים "אני ליכודניק" בסלסול טרום בחירות לא אפקטיבי?!
מדוע בעיה חמורה כזו כמו חוסר האפשרות לזוג צעיר לקנות דירה בישראל אינו קריטריון להחלפת השלטון לטובת מנהיגים שיש להם גישה נמוכה וריאלית יותר, שמתאימה לגובה העיניים של האזרחים הכורעים תחת נטל מיסים, שרות צבאי ובכלל - ויביאו בשורה פרקטית יותר לחיים במדינה המוזרה הזו?!

תאריך:  26/01/2011   |   עודכן:  26/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבטחות הנדל"ן של ביבי - פגיעה בכיס ובאינטליגנציה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בעיית הדירות מאוד פשוטה
נירררררררר  |  26/01/11 13:48
2
לא דאגה לדיור אלא החלפת שלטון ל"ת
ירדנה  |  27/01/11 09:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
גיוסו בצו 8 של מיכה חריש, וההתנגדות של בני בגין לחקירת מקורות המימון של השמאל, החזירו אותי חמש-עשרה שנה אחורה, לאיום ששוגר מפיו של חריש ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו    לכאורה אין קשר, אבל יש    הלכתי לארכיון...
רועי קיש
איך ניתן להתחיל להתחרות על משבצות פרסום מבלי לפשוט רגל? דבר ראשון לא לוקחים הלוואה מטורפת ומתחילים לירות לכל הכיוונים. עושים קצת עבודת הכנה. לוקחים אוויר, דף ועט ועונים על השאלות: מי הם קהלי המטרה? מה מצב השוק? מה התקציב ומהו תהליך הבקרה?
סוזי נבות
הכרעת הדין במשפט קצב רק מחדדת את הכשלים הקיימים בחוק היסוד המסדיר את מעמדו של נשיא המדינה. החוק אינו קובע כל דרישת השירות, מקשה על הדחה במקרים שטרם הבשילו ברמה הפלילית, ולנוכח הניסיון האחרון גם מציג את הסדר הנבצרות באור מגוחך
ראובן לייב
מינויו של מיכה חריש ליו"ר הזמני של מפלגת העבודה הוא דבר בעיתו    הוא אכן היחידי שעשוי לשמש לה עוגן הצלה וליישר את ההדורים    הכל בזכות הנוסחה המנצחת שלו: בניית אסטרטגיה, חזון וחלוקת תפקידים
איתמר לוין
דירה שהעניק אלי אוזן, מי שהיה בעל השליטה בקבוצת נוגה, לבנו יניב, הביאה את ורדה אלשיך לכתוב פסק-דין חריף במיוחד    סיפור על עמלות שלא היו ולא נבראו, כישורים מיוחדים תוצרת באר שבע ואפילו איומים על חייו של הסמנכ"ל לשעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il