X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גל של התקפה מרושעת על גלנט מכל הכיוונים - מהכנסת, מהתקשורת ומיח"צנים-מטעם שבאים להכשיל את המינוי המבחן היחיד הוא - האם גלנט שיקר בתצהירים שהגיש לעליון? מי שמסתיר מידע, או לא אומר אמת - דינו להיכשל
▪  ▪  ▪
יואב גלנט. נתפס במארב הנדל"ן [צילום: פלאש 90]

גלנט - נתפס במארב הנדל"ן. הדרך הצבאית לצאת ממארב, היא הסתערות באש. במקרה דנן, מסמכים תצהירים והסברים הגיוניים. התקדים של תא"ל צ'יקו תמיר ותא"ל עימאד פארס חל גם על גלנט. על כך אין סליחה ומחילה - ואין אפשרות לפתרון זמני. כל יתר ההתקפות על גלנט, כולל ראיונות עם מומחים לנדל"ן או ארכיטקטים שטוענים שביתו וצורתו לא מתאימים לרמטכ"ל - הם מגוחכים ומרושעים.
אם הרשויות, כמו מנהל מקרקעי ישראל או הוועדה המחוזית לבניין - טעו או חרגו, או אישרו לפנים או מעל או מחוץ לשורת הדין, חלק מהקרקעות לגלנט, מבלי שהופעלו עליהם לחצים בלתי כשרים מצידו או מקורביו - אינם עניין לגלנט. מי שטעה או כשל במנהל - שיודה ויתנצל וישחרר את גלנט מהפלונטר. אם התוצאה שונה - ויתברר מהמסמכים שגלנט ידע, התאמץ, התעלם, לא התרשם מהביקורת וההתנגדויות מהשכנים במושב ומבקריו מבחוץ - עליו לשלם בתפקיד.
באשר למגורים, בתים אחוזות של נבחרי הציבור. אם הם הושגו ביושר, מעבודתם, כספם, או אפילו מירושה - מה לנו ולציבור כי נלין ולהעביר עליו ביקורת. מה הפסול - בראש ממשלה, שעשה כסף באופן פרטי, מהרצאות, עסקים, השקעות וקנה בית בקיסריה בתקופה שלפני או אחרי שהיה בממשלה והיה אזרח פרטי?. מה הפסול בלגור במגדל יוקרה, אם זה בא ממקורותיו הכספיים החוקיים?. מה הפסול לגור באחוזה, במושב, בכפר או בספר מכספים ועסקים לגיטימיים?. מה הפסול שטייקון מוכשר ומוצלח, ירצה להיות שר אוצר או תשתיות ויתמנה לתפקיד?. האם עלינו לפסול אותו רק בשל עושרו או לבחון אותו בשל יושרו?.
מה הציבור מצפה מנבחריו שיגורו באוהלים שיכונים מחנות עובדים או יהיו עובדים יומיים או הומלסים ואז יתאימו לתפקיד. מתי צריך לבדוק התאמה לתפקיד?. קצת מוזר ולדעתי מאוחר, שמתחילים לבדוק מועמדות, הכשרה, התאמה עם פרסום מועמד לרמטכ"ל או שר בכיר אחר. לדעתי, אם גלנט כשל בנושא הקרקעות כפי שטוענים מבקריו ומתנגדיו, הוא לא יכול ולא מתאים להיות אלוף בצה"ל, אלוף פיקוד דרום ולנהל בהצלחה את מבצע "עופרת יצוקה". לא מבחינה צבאית, אלא מבחינה מוסרית ערכית.
תא"ל צ'יקו תמיר, תא"ל עימאד פרס תוארו כקצינים עזי נפש, עם הישגים צבאיים מרשימים, אבל כשלו ערכית ומוסרית ולכן הוצאו מצה"ל. הרמטכ"ל גבי אשכנזי, סימן בהוצאתם של שני הקצינים המובחרים האלה את גבולות הערכים הנורמטיביים, מוסריים ערכיים של מפקדי צה"ל. בכך הורה שקציני ומפקדי צה"ל בסדיר, מילואים ואפילו בחייהם האזרחיים, מצווים לקוד התנהגות ערכי ולערכים שצה"ל מצפה ממפקדיו.
אווירה לא בריאה
קשה להשתחרר מהרושם שהאווירה סביב ההתנגדות למינוי גלנט יש בה סממנים ואלמנטים לא בריאים של פוליטיקה, אינטרסים, גם מצד התקשורת ודרך כיסוי החקירה, בתחקירים וכתבות אגרסיביות בליווי תצלומי אוויר. "מסמך הרפז" שפתח את פסטיבל גלנט הוא דוגמה להתנגדות בדרך הפסולה, שבאה לידי ביטוי במינוי הרמטכ"ל. כל מינוי רמטכ"ל בעבר היה מלווה בלחש, בחש, רכילות מרושעת וראיונות עם מקורבים. המינוי הפעם חצה גבולות ותקשורת ולא לצד החיובי של הנושא.
סיכום קרב - חוות דעת מבקר המדינה תועבר ליועץ המשפטי בימים הקרובים, ואז תיפול ההכרעה. מינוי רמטכ"ל צריך להיבחן לפי כישוריו, התאמתו, מנהיגותו וטובת המדינה וצה"ל ולא לפי רכושו וביתו.
ימונה או לא, בכל מקרה הטעם הרע, האווירה וריח האינטריגות ילוו את המינוי לעוד שנים ארוכות. חבל, חבל מאד. יש לנו ארץ נהדרת, צבא נהדר, חזק ומיומן ומגיע לנו רמטכ"ל אמין, אמיץ וישר, ולא תוצר של שערוריות.
הרהורים והערות בענייני דיומא:
1. מפלגת העבודה הוציאה מהנפטלין או מ"הבוידם" את מיכה חריש כיו"ר זמני, כך המפלגה נראית כמו בוחריה ונבחריה.
2. ההדלפות באל-ג'זירה, רק מצביעות על כך, שגם מי שחשב שבאמת יש לנו פרטנר, או היה יכול לשכוח מכך. שום הכחשות, לא יועילו, מה שלא נחתם ונסגר, לא יושג בעתיד הקרוב אם בכלל.
3. ציפי לבני מתברר היא חצי ליברמן. ואילו ליברמן יהיה בסוף חצי לבני.
4. הציבור יכול להירגע, הסכם עם הפלשתינים לא ייחתם בדור הזה והסכם ביניים, לא בשנים הקרובות. אז יש למה לצפות ולהתכונן.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  27/01/2011   |   עודכן:  27/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלנט - רמטכ"ל תחת אש צולבת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שלוש אופציות ועוד אחת עיקרית
אלישמע  |  27/01/11 10:01
2
איפה ואיפה בחברה הישראלית
שלמה בקר  |  27/01/11 11:17
3
דקטטורה תקשורתית פתחה באש צולב
ישע  |  27/01/11 12:22
4
הוא שיקר
aviku  |  27/01/11 17:00
5
ובכן - שיקר. ל"ת
יוסף יוסף  |  27/01/11 18:24
6
הכותב מיתמם או אהבל גמור.....
דודו מהשרון  |  27/01/11 22:51
 
- מר דודו,למה להעליב?
אלישמע  |  28/01/11 17:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גור ליש
המהפך שחל בשנים האחרונות בכל הקשור לאיום על היכולת להשיג עליונות אווירית, שהייתה מובטחת בעשורים האחרונים והופכת להיות אתגר מרכזי עקב התעצמות האויבים    האם מטוס F-35 ייתן מענה לבעיה, והאם אפשר לתת מענה מספק בעזרת חלופות אחרות?
רפאל בוכניק
דומה כי בסוגייה כה חשובה לביטחון ישראל ולעתידה, עלינו להידרש לחשיבה עמוקה ולהערכה מושכלת, אשר תביא בחשבון את מכלול הזעזועים הפוקדים את העולם הערבי, כמרכיב בעל השפעה על הזירה הפלשתינית
יהודה יפרח
ההסתה לאלימות פסולה מכול וכול ויש להוקיעה, אך אסור שהיא תשתיק את הביקורת הנוקבת על מעשיו של שי ניצן. בין השערוריות שניצן וצוותו אחראים להן ניתן למנות את השימוש במעצרים לצורכי הרחקה, כולל הפעלת לחץ ישיר על השופטים
נסים גבאי
הגעתי למסקנה שאני מפחד. אני מפחד מברק. אני מפחד גם מביבי, ובעיקר כאשר יש לו שילוב "מנצח" עם ברק. שניהם לא הכי אהודים בימים אלה, והחידוד של השיח הפוליטי לעבר אירן המתחמשת באטום - מביא אותי לחיל ורעדה
דניאל גיגי
הדרך היחידה לשקם את המפלגה והשמאל החברתי היא לחדש את הברית של העבודה עם ועדי העובדים, שהם המנוף האידיאולוגי של מפלגות השמאל -מנוף שהלך ונחלש בעשורים האחרונים    השמאל צריך למגר את השחיתות בהסתדרות, להוריד את תשלומי החבר, וחשוב מכל - לפעול למען ייצוג עובדים במגזר הפרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il