X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניסיון של קבלן לכפות גישור באמצעות הכללת סעיף בהסכם המכר - נכשל ונפסל, בשל היותו של הליך הגישור אפשרי רק בהסכמה הדדית. לו הייתה דרך לכפות גישור הייתה בכך פגיעה בזכויות הרוכשים הקיימות בחוק המכר
▪  ▪  ▪
גישור אינו ניתן לכפייה [צילום: פלאש 90]

גישור הוא מעין פשרה בין הצדדים. המגשר מנסה לקרב את עמדות הצדדים זו לזו ובסופו של התהליך יוצא זה לא נהנה וזה חסר, אך צדק ודין - אין בסופו של הליך הגישור. לעתים נכפה הליך הגישור בחוזה מכר שבין קבלן לרוכש דירה, ועולה השאלה, מה כוחות של סעיף גישור בחוזה?.
השאלה האם אפשר ומוצדק לכפות גישור בטרם הגעה אל פתחו של בית המשפט היא שאלה הנתונה למחלוקת. המצדדים בגישור, מסתמכים על יעילות הדיון, אולם כשהגישור לא מסתיים בהסכמה - הדיון לא מתקצר ומתייעל, אלא מתארך ומסתרבל.
אלה שלא מצדדים בהפניית המתדיינים לגישור כתנאי מוקדם לקיום ההליך המשפטי הרגיל, טוענים כי גישור מושתת על הסכמה, ואין לכפות הסכמה.
לפי חוק בתי המשפט תשמ"ד 1984, סעיף 79 ב', אשר ביחד עם סעיף 79 א' יוצר קיצורי דרך לקיום ההליך המשפטי על חשבון הדין והצדק, קובע כי בית המשפט מוסמך להפנות את הצדדים לגישור - אך ...."בהסכמת הצדדים".
לשון אחר, אין תוקף לסעיף גישור הכלול בהסכם, והוא סעיף חסר שיניים. גם אם הצדדים הסכימו מראש לקיים גישור, כל צד רשאי לבטל הסכמה זו בכל עת, ולפיכך אין שום תוקף [מלבד הרתעה פסיכולוגית] לסעיף גישור בחוזה.
ראה בעניין זה החלטה בת"א 14751-03-09 שרביב בע"מ נ' שלמה ולאה שכטר, בית משפט השלום בחיפה, שופט: י' וגנר, החלטה מיום 7 לאפריל 2010 המובאת להלן בשלמותה.
עוד יובהר כי לו הייתה דרך לכפות גישור, כפי שניסתה וטענה המבקשת בתיק הנ"ל, על סמך הכללת סעיף גישור בחוזה, הייתה בכך פגיעה מהותית בזכויותיהם של רוכשי דירות המוקנות להם על-פי חוק המכר (דירות) תשל"ג - 1973.
נושא המחלוקת הינו בדרך כלל בתביעות בגין ליקויי בנייה - תוקים, תקנים, תקנות והוראות סטטוטוריות לרבות פרשנות כל אלה ופסיקה בנושאים שבמחלוקת, וסוג זה של סכסוך צריך להתבהר בין כותלי בית המשפט. ככל שצד לדיון חפץ לברר פרטים שבמחלוקת, ולמצות את זכויותיו על-פי הדין המהותי, הוא נזקק להחלטות שיפוטיות ואינו אמור להסתפק בהסכמות הדדיות המותוות על-ידי המגשר בדרך המתוארת לעיל.

תאריך:  29/01/2011   |   עודכן:  29/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס לוין
למותק אין שם, הבובה היא לא אישה, היא בובה או בובל'ה במקרה הטוב. כשהיא הולכת ברחוב היא שומעת על מיני כינויים השמורים רק לנשים. היא כבר לא נפגעת, היא כבר רגילה לשמוע שאלה דימוייה בחברה שלנו
נסים גבאי
נבחרי העם נתפסים בקלקלתם בתדירויות מדהימות ובסנסציות לא פחות מהממות - ואנחנו עושים פרצופים תמהים, מעוותים את המוח באי-אמון וממשיכים לסופרמרקט כדי לא לפספס את המבצע הבא
גד גזית
כולנו רוצים להמשיך לחיות באשליה הנעימה, שבבריכה שלנו המים צלולים ושוחים בה רק דגי זהב, ולא נוכל להסכים שאיזה גנרל מעולה וגם מאפיונר, יקלקל לנו את ה"מציאות" המשתקפת ממי הבריכה: אצלנו, רק מי שנתפס אינו ראוי!
יוני בן-מנחם
לערוץ "אל-ג'זירה" הייתה חשיפה עיתונאית ענקית וחשובה של סודות המשא-ומתן בין ישראל לרש"פ בתקופת ממשלת אולמרט, אך השידור שלו לא היה מאוזן והוטה לרעתה של הרש"פ    ממשלת רמאללה הופתעה ונגרם לה נזק תדמיתי אדיר בקרב הציבור הפלשתיני
יוסי בלום הלוי
כל החבורה העטה בימים אלה על גלנט אינה צדיקה ונקיית-כפיים, ומעטים הם אלה בהיסטוריה של מנהיגות מדינת ישראל שהיו נקיי-כפיים, במיוחד הדור הזה של ממשיכי דרכה של מפא"י ההיסטורית בהנהגה הקיימת של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il