לכם יש אזיקים אלקטרוניים? לי יש. אני מתכוון למכשיר הקטן הזה, ה
סלולר. כשקבלתי אותו במתנה, ידעתי שאני אזוק. עד אז, אפשר היה להשיג אותי בטלפון בבית ובעבודה. ביניהם, חשבתי אפשר להסתדר בלי צלצול מנדנד. כשקבלתי את המכשיר, ראיתי שצדקתי. משום מה, הוא מטריד אותי כשאני לא פנוי, או לא מוכן או סתם לא רוצה לדבר.
חברת הסלולר דאגה, כמובן, שאהיה שפוט שלה למשך כל חודשי התוכנית. השבוע הסתיים השיעבוד ויצאתי לחופשי. החלטתי לבדוק את החופש. פניתי אל שלוש החברות וביקשתי הצעה לתוכנית זולה לסלולרי שלי לצורך שיחות ומסרונים בלבד. אין לי צורך בגלישה באינטרנט, אני לא רוצה מצלמה וגם לא מבקש שהמכשיר יכין לי קפה... מכיוון שיש לי ניסיון לא חיובי עם חברות התקשורת הללו, הם מבטיחים הרים וגבעות ומקבלים בקעות, הצטיידתי בנייר ועט ורשמתי.
בחברת סלקום המתנתי לתשובה. כשיושבים באפס מעשה כארבע דקות, לצלילי מוזיקה מעצבנת, זה הרבה זמן. תוכנית הבחירה שהציעו לי כללה: 150 דקות לכל היעדים, גם דיבור וגם מסרונים. המוקדנית החביבה המטירה עלי פרטים לא כל כך מובנים על הנחות שאקבל וכל מיני הטבות. ישמור האל מהטבות שבסופו של דבר עולות לי ביוקר. התוצאה: התוכנית עולה 150 שקלים לחודש (גם למי שמדבר פחות מ-150 דקות) + 9 שקלים למכשיר אחרי זיכויים. אם ארצה לקבל מספר חדש, היא הציעה לי לקנות כרטיס סים בלבד ב-170 שקלים (בנוסף לתשלום בעד מכשיר או כל תוכנית).
בחברת אורנג' היו זריזים והמוקדנית הציעה תוכנית זולה שכללה: 100 דקות שיחה לכל היעדים + 50 מסרונים בשווי של 98 שקלים לחודש. מכשיר
סמסונג עולה 49 שקלים לחודש וקשה להיפרד לפני שעוברים 18 חודשים, אבל יש החזר מלא כאשר מדברים מינימום שיחות. כלומר המכשיר ניתן בחינם לתקופת התוכנית. המכשיר כולל כרטיס סים. הסים לא עולה, כי לוקחים מכשיר. סים בנפרד עולה 99 שקלים בתשלום חד פעמי.
חברת פלאפון לא רצתה בי כלקוח. פעמיים התקשרתי והבטיחו לחזור אלי. לא חזרו. בפעם השלישית התקשרתי, חיכיתי חמש דקות(!), ואז הגעתי אל שירות לקוחות. עוד כמה דקות של העברה מן השלוחה לשלוחה השניה וכו' ואז הגעתי אל מחלקת מכירות. התוכנית הזולה שלהם כללה: 100 דקות + 100 מסרונים בתמורה ל-120 שקלים לחודש, כולל מכשיר. בהצעה יש קוץ, למי שזה עתה השתחרר מאזיקים: התחייבות לשנה וחצי, והמכשיר - כולל התחייבות לשלוש שנים.
שאלתי אם יש להם תוכנית של תשלום מראש?. "כן, יש מסלול טוקמאן ("איזי") אבל הוא ניתן רק בתחנת שירות ולי אין מידע עליו". אחרי שהשלמתי את איסוף המידע, מצאתי היום ב-ynet, שסלקום מציעה תוכנית חדשה. בעקבות נסיוני בעבר אני לא מאמין. החברות הסלולריות מחזיקות צוות מקצועי, שתפקידו להכשיל אותנו בפרטים הקטנים, שעולים כסף גדול. עכשיו יש לי זמן. בעוד שבועיים, מתפרסם המכרז של משרד התקשורת למפעילי סלולר חדשים. אני מחכה.