X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט קבע כי ראיות החיזוק לאונס במלון מקרינות אמינות ומהימנות על מכלול גרסתה של א' בחינת ראית החיזוק העיקרית מעלה כי זוהי דווקא ראיה לכך ש-א' אינה אמינה ומהימנה
▪  ▪  ▪
א' מבית הנשיא. אמינה ומהימנה?

כך נכתב בפסק הדין: "חשוב להדגיש כי ראיות החיזוק שהובאו בעניינו של אירוע האונס במלון מקרינות אמינות ומהימנות על מכלול גרסתה של א', ומחזקות אותה חיזוק משמעותי גם ביחס לשני האירועים האחרים". מסתבר, אפוא, כי לראיות החיזוק שנמצאו בקשר לאירוע האונס במלון היה משקל מכריע בהרשעתו של קצב בכל שלושת האירועים. אלא שבחינתה של ראית החיזוק העיקרית אליה מתייחס פסק הדין, מעלה כי ההפך הוא הנכון, וזוהי דווקא ראיה לכך ש-א' אינה אמינה ומהימנה.
על-פי גרסתה של א', האונס התרחש במלון פלאז'ה בירושלים, ביום בו הזמינה עבור קצב חדר במלון למנוחת אחר-הצהריים. למרות הכחשותיו של קצב, שטען כי מעולם לא היה אירוע כזה, ובכלל הוא אף פעם לא הזמין חדר במלון, הסתבר כי אכן היו פעמים ספורות בהן הוזמן עבורו חדר במלון, וביניהן פעם אחת בתאריך 17.6.1998. תאריך זה תואם לגרסתה של א', שהאונס השני בוצע כחודשיים לאחר האונס הראשון, שהוחלט כי התבצע בחודש אפריל 1998 (א' לא זכרה את התאריכים בהם התבצעו מעשי האונס).
א' סיפרה כי היא קבעה עם קצב להיפגש בלובי המלון כדי לעבוד ביחד, ואז, לאחר שהחנתה את רכבה בחניית המלון, קיבלה שיחת טלפון קצרה מקצב שאמר לה שלא הספיק להתארגן, שתעלה אליו לרגע לחדר, ואחר-כך הם ירדו ללובי כדי לעבור על הדואר. בשיחה זו הוא גם מסר לה את מספר החדר. מתיעוד שיחות הטלפון הסתבר שאכן התקיימה שיחה בת שש שניות שיצאה ממלון פלאז'ה לפלאפון של א', וזוהי ראית החיזוק העיקרית והמכרעת לגרסתה של א'. אומנם השיחה לא יצאה מהחדר שהוזמן עבור קצב, אך בית המשפט קבע שייתכן שיצאה מאחד הטלפונים האחרים הממוקמים בקומות המלון ובלובי.
ניתן לוודא בקלות רבה, בהקראה ליד שעון עם מחוג (או מונה) שניות, שאת שיחת הטלפון שלהלן לא ניתן כלל לבצע במשך שש שניות:
א': כן.
קצב: א'?
א': כן.
קצב: תראי, אני לא הספקתי להתארגן, אז תעלי אלי לרגע לחדר, ומיד נרד ללובי לעבוד. אני בחדר 1817.
א': בסדר, אני כבר באה.
לאחר מספר ניסיונות יסתבר לך שרק אמירת המשפט העיקרי של קצב נמשכת למעלה משש שניות. שיחה בת שש שניות היא שיחה קצרה באופן חריג, בין אנשים שלא רוצים לבזבז זמן, וניתן להעביר בה רק מסר פשוט דוגמת "אני בחדר 1817", או "איפה את? - אני כבר באה". יהא אשר יהא האדם שדיבר עם א' ממלון פלאז'ה (וקצב מכחיש שזה הוא), ברור שהשיחה שניהלו ביניהם הייתה שיחת אישור קצרצרה לפגישתם המתוכננת, ולא שיחה בה שונתה התוכנית.
המסקנה החד-משמעית היא שגם במקרה זה, תיאור האירוע כפי שאומץ על-ידי בית המשפט, נוגד את ההיגיון. מהלך האירועים הסביר ביותר הוא ש-א' קבעה להיפגש בחדר במלון עם אדם כלשהו, הזמינה את החדר במלון על-שם קצב, והאדם איתו קבעה להיפגש חיכה במלון והתקשר לשאול מדוע היא טרם הגיעה. כפי הנראה, זכרה א' את האירוע ואת שיחת הטלפון, וכך נולד הסיפור על הפגישה המתוכננת בלובי כדי לעבור על הדואר. מלכתחילה יש להתאמץ במיוחד כדי להאמין לסיפור מוזר זה, בהתחשב בעובדה שמשרדם היה מרוחק כשתי דקות נסיעה מהמלון, ובכך שלא היו פעמים קודמות בהן ישבו בלובי של בית מלון כדי לעבוד. מי שראה שר ומזכירתו יושבים בערב בלובי של בית מלון, ועוברים ביחד על הדואר, שיקום.
אלא שבית המשפט לא חסך במאמצים כדי להאמין לסיפורי א'. סביר להניח שגם ללא "ראיות החיזוק", היה קצב מורשע עקב התרשמות בית המשפט מאמינותה ומהימנותה של א'. שום שקר שנחשף - והיו כאלה - לא יכול היה לפגוע בהתרשמות זו.

תאריך:  01/02/2011   |   עודכן:  02/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט קצב: ראיות החיזוק במבחן ההיגיון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איגיון
שמשון יובב  |  2/02/11 14:03
2
א' ניהלה רומן עם אדם נשוי-הרסה ל"ת
את אשתו וילדיו  |  4/02/11 16:44
 
- על מי אתה מדבר ? ל"ת
מישהו  |  13/02/11 00:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אריק אשרמן
31.1.11, 08:30; קיבלתי הודעה מאל-עראקיב: "כוחות של 'הסיירת הירוקה', משטרה וקק"ל - בדרך להריסה ה-11 של אל-עראקיב! בואו לעמוד עכשיו עם ילדי ונשי אל-עראקיב"    אצא מירושלים לשם בעוד דקות    אנא, אימרו לא להריסות באל-עראקיב! בואו כולם מחר, יום ג', ב-14:00, להפגנה מול משרדי הקק"ל בירושלים (רח' המלך ג'ורג' 48)
נסים גבאי
מדוע ערעור המשטר המצרי משפיע על בורסת סין וגורם לירידות בבורסת ארה"ב?    האם כלכלתה היציבה של ישראל עלולה להיפגע כתוצאה מהמצב במצרים? ומה הקשר בין ההפיכה במצרים ובין מצבן הכלכלי של החברות במשק?
דודו אלהרר
הפרשנים מרחפים להם כסומים בארובה שאינם מבחינים בין ימינם לשמאלם בדברם על האירועים מבית העבדים במצרים    אומרים הכל ולא כלום בנשימה מקרטעת אחת כשהמושיע האפשרי, כתמיד, הוא ההסתמכות על הזיכרון הקצר של צרכני התקשורת    שריד פרשנות?
צבי כסה
ברק בגד? כך דיין וכך פרס וכך שרון. ביצועיסטים. אמיצים במלחמות, והססנים ואופורטוניסטים במנהיגות מדינית וחברתית. פרס אישר לגוש אמונים את חטא העגל בסבסטיה; ודיין הסביר שכל דור חייב להרחיב גבולות; וברק כראש ממשלה בנה יותר התנחלויות מכל האחרים
יורם הר-לב
אל תענישו אותנו בזריקת מפקדים מנוסים וטובים מהצבא, או מניעת מפכ"לות מאדם שיכול לטלטל את המשטרה. העיסוק הזה בטפל מטשטש את העיקר. העיקר הוא הצורך בבחירת האדם הטוב ביותר לעמוד בראש הצבא והמשטרה לנוכח הסכנות הגדולות האמיתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il