X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מועמר קדאפי וחוסני מובארק [צילום: AP]
האם גם לוב בדרך?
לפני שנים אחדות נשא מנהיג לוב נאום בוועידת הליגה הערבית, בו הזהיר את המשתתפים שכל אחד ואחד מהם יכול להיות הבא בתור - אחרי סדאם חוסיין - לעמוד מול החבל בימים אלה עודד את רוחו של מובארק האם תיתכן מהפכה בארצו של מועמר קדאפי?

מי שעוקב אחר התנהלותו של מנהיג לוב מועמר קדאפי לא יתקשה להבחין ב"שריטה" החיננית שלו. זה מתחיל במלתחה הענקית והמגונדרת שלו; עבור דרך מנהגו להשתכן באוהל צבעוני במדינות שבהן הוא מתארח; המשך בהחלטתו הפמיניסטית להקיף עצמו בשומרות ראש וכיוצא באלה גימיקים משעשעים.
אבל האיש הוכיח שהוא יודע היטב לקרוא את המפה - כאשר מיד לאחר הפלת סדאם חוסיין הודה קדאפי שהוא מפתח נשק להשמדה המונית והזמין פקחים בינלאומיים כדי לפקח על השמדת הנשק. קדאפי הודה אז שהוא עושה כן, מחשש שיפקוד אותו גורל דומה לזה של סדאם.
ואם מזכירים את סדאם, נזכרים באירוע מלפני שנים אחדות, שבו התכנסו כל מנהיגי ערב במסגרת ועידה של הליגה הערבית. קדאפי נשא שם בפני המנהיגים נאום שללא ספק נחשב אז להצגה הטובה בעיר.
במהלך נאומו החל קדאפי לנזוף במנהיגים ולהוכיחם על חוסר הסולידריות והניכור שהם גילו כלפי גורלו האישי של סדאם חוסיין, שכזכור סולק מהשלטון וסיים את חייו בנסיבות קצת מחניקות. המנהיגים הערבים, שהאזינו לדברי התוכחה הללו של קדאפי, החלו לגחך ולנוע בחוסר נחת בכיסאותיהם.
ואז, פנה קדאפי אל המלכים והנשיאים, והכל בשידור חי באל-ג'זירה לכל רחבי העולם הערבי, והזהיר אותם באלה המילים: "אני רואה שאתם לא ממש מוטרדים ממה שקרה לאח סדאם. כדאי שתביאו בחשבון שכל אחד ואחד מכם יכול להיות הבא בתור לעמוד מול החבל...".
יש המוכנים להישבע כי למשמע דבריו אלה של קדאפי - מבטי הגיחוך של המנהיגים הערביים אזלו מפרצופיהם, והם החלו להשתעל ולכחכח ממושכות בגרונם.
מעניין לציין אגב, שקדאפי הוא מהבודדים מבין מנהיגי ערב שהתקשר בעצם הימים האלה אל חוסני מובארק כדי לעודדו ולחזק את רוחו.
ובכן, התיתכן בלוב התקוממות עממית נוסח תוניסיה ומצרים? מי שלמד להכיר את קדאפי הכאילו מטורלל יודע אל נכון, שאם תתרחש בלוב התקוממות שכזו, כי אז בראש ההמון המסתער על מוסדות השלטון באגרופים מונפים יעמוד לא אחר מאשר קדאפי עצמו.

תאריך:  01/02/2011   |   עודכן:  01/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם גם לוב בדרך?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מועמר קדפי-STALIN של לוב?
ראספוטין בן מדביד  |  1/02/11 14:18
2
קדאפי מספר לא קטן ל"ת
נחום שחף  |  2/02/11 00:35
 
- למרות שהוא משוגע הוא לא טיפש
בני בנקר  |  2/02/11 07:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
פרשת השבוע, תרומה, מדברת במפורש על תרומה ולא על מערכת מיסוי אלימה כפי שבאה לידי ביטוי בימי שלמה; "וַיַּעַל הַמֶּלֶך שְׁלמָה מַס מִכָּל יִשְׁרָאֵל, וַיְּהִי הַמַּס שְׁלוֹשִׁים אֶלֶף אִישׁ"    רצוי שננהל את אורחות-חיינו מתוך הנימה הערכית והאידיאית שעיצבה את דור בוני המשכן
הרב ישראל רוזן
לתשומת לב צפצפני התקשורת ואבירי האמת והיושר האישי: נאמנות בחיי המשפחה, כקריטריון למינוי ציבורי, עולה על אי-אמת והתחכמות בנדל"ן    המלכות, וכל שררה ביצועית, תיכון, בעלמא דשיקרא, רק בידי מי שיש בו חספוס ו'שוויצריות' ועזות-פנים, ותולדותיהן - התחכמות ו'עיגול פינות'
יאיר דקל
מינהל מקרקעי ישראל, שאישר בעבר הענקת מקרקעין לקצין צה"ל הבכיר יואב גלנט "לפנים משורת הדין", לא שינה את הנורמות המושחתות הנהוגות במשרדיו    אף לי הוצע במרומז להעניק שוחד עבור טיפול בתיק    מיכאל איתן מחה נגד המינהל - אולי כדאי לרה"מ להטיל עליו ניהול של משרד ממשלתי חדש לממ"י?
ראובן לייב
גם במאה העשרים ואחת יש, עדיין, ערים על פני הגלובוס שתושביהן לא התברכו בחוכמה יתרה ובשכל ישר    לפחות על-פי סיפורי הפולקלור הם נחשבים לאווילים של ממש    בין הערים הידועות-לחלמאות: חלם, חוחוי וגם יריוואן
משה גבעתי
כשהבית של שכננו בוער, זה הזמן לבדוק האם אצלנו אמצעי הכיבוי תקינים והאם כבר חידשנו את פוליסת הביטוח    ראוי שממשלת ישראל תביט קדימה אל מעבר לאופק, לפני שהמצב הפנימי יתחיל להימאס על אזרחי המדינה    תרופת-המנע היא מנהיגות נבונה
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il