X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוות דעתו של וינשטיין מקוממת מצד זה שאין בה שום ראיה ושום נימוק, ולמעשה היא בית דין שדה. טוב עשה גלנט שהסיר את מועמדותו; אבל נתניהו וברק, כדרכם בקודש, ממשיכים לסבך את העסק
▪  ▪  ▪
היועמ"ש לממשלה, יהודה וינשטיין [צילום: פלאש 90]

את הודעתו של יהודה וינשטיין לבג"ץ בנושא גלנט יש לחלק לשניים: המישור המשפטי והמישור הענייני. במישור הראשון, מעשיו של וינשטיין תמוהים אם לא חמורים. במישור הענייני, חייבים למנוע מצב בו לא יהיה לנו בעוד שבועיים רמטכ"ל במשרה מלאה ובראש שקט. טוב עשו הערב בנימין נתניהו ואהוד ברק, כאשר סוף סוף קיבלו החלטה נכונה יחסית - לא לפני שגרמו נזק משמעותי לצה"ל.
נתחיל מהמישור המשפטי. עמוד וחצי - זהו אורכה, ברוטו, של הודעת היועץ המשפטי. נטו, בניכוי שמות הצדדים, יש בה פחות מעמוד. אין בה אף שמץ של ראיה וקביעה עובדתית. וינשטיין אינו משתף אותנו בממצאיו, אינו אומר האם הוא סומך את ידיו על חוות דעתו של מבקר המדינה, לא מוסר במילה מה הייתה גירסתו של גלנט, לא מסביר כיצד הגיע למסקנותיו. כלום.
מה שכן יש כאן, זה בית דין שדה: אני קובע שגלנט אינו ראוי. למה? ככה. הטעמים שמורים אתי ואולי בעתיד אשתף בהם את גלנט, את הציבור, את הממשלה ואת בית המשפט העליון. זוהי התנהגות פסולה מיסודה, או אם להשתמש בפרפראזה על מילותיו של וינשטיין עצמו: מעלה קשיים משמעותיים בנוגע לסבירותה.
בימים האחרונים אספו וינשטיין ואנשיו ראיות וביצעו חקירה של ממש. הם שמעו את אנשי מינהל מקרקעי ישראל ואת גלנט, הם קראו מסמכים ולמדו את חוות דעתו של מבקר המדינה. דבר מכל אלו לא הונח בפני בית המשפט העליון. וינשטיין הופך את עצמו לערכאת-על: מעל הממשלה, מעל בית המשפט, מעל זכויות האזרח של יואב גלנט. ולא רק בתחום המשפטי: וינשטיין הוא שומר המוסר של המדינה, האיש שיקבע מה ערכי ומה לא ערכי.
תראו גם את הניסוח: "היועץ המשפטי לממשלה הביא את הדברים לידיעת ראש הממשלה ושר הביטחון והבהיר להם". סליחה? הבהרת להם? אתה יכול לייעץ, אתה יכול להסביר. מה זה "הבהיר"? מהו הטון המתנשא הזה? במדינה דמוקרטית, היועץ המשפטי הוא פקיד של הממשלה - ולא להיפך. אבל אין זו פליטת קולמוס; זוהי תפיסת עולם של מלוא כל הארץ משפט. ההתנהלות הזו של וינשטיין, עד כמה שקשה להאמין, מספקת עילה לעתירה לבג"ץ מצידו של - יואב גלנט.
אך הצד המשפטי אינו חזות הכל. ישנה גם טובת המדינה. נכון, טובת המדינה היא שהיועצים ייעצו ושהממשלה תחליט. טובת המדינה היא שהליכים כה חשובים ייעשו בשקיפות. אך טובת המדינה היא גם להבטיח שבעוד שבועיים יהיה לנו רמטכ"ל שיוכל להקדיש את כל זמנו לפיקוד על צה"ל. הדבר נכון תמיד במציאות בה אנו חיים, ונכון עוד יותר לאור האירועים האחרונים באיזורנו.
בפני נתניהו וברק עמדו הערב בדיוק שתי אפשרויות. האחת, שהיא הנכונה מבחינה ציבורית ומבחינת זכויותיו של גלנט, הייתה להאריך את כהונתו של גבי אשכנזי בשלושה חודשים, על-מנת למצות את בירור הטענות נגד גלנט ולאפשר למנות אדם אחר, אם הדבר יידרש. אבל ברק, כמו ברק, לא יכול היה לשים את האינטרס הציבורי לפני האגו שלו.
האפשרות השנייה הייתה לשכנע את גלנט להסיר את מועמדותו. ייתכן מאוד שגלנט מאמין בלב שלם שמעשיו אינם פוסלים אותו מלשמש כרמטכ"ל. ייתכן אפילו שהוא צודק, כי מכל בחינה אחרת - ודאי שהוא ראוי לעמוד בראש צה"ל. אך כעת צריכה להיכנס לתמונה טובת כולנו, כל אזרחי המדינה הזאת, שצה"ל הוא הערובה היחידה לשלומם.
יואב גלנט כבר ביצע לא מעט מעשי גבורה ומנהיגות בעשרות שנות קריירה צבאית מפוארת. וכבר אמרו חכמינו: "איזהו גיבור? - הכובש את יצרו". הערב הוא ביצע עוד מעשה של גבורה ומנהיגות, במלוא מובן המילה.
אלא שנתניהו וברק, כדרכם בקודש, לא מסוגלים כנראה לעשות שום דבר נכון עד הסוף. מה זה רמטכ"ל זמני ל-60 יום? למה לא לקחת נשימה, לחכות עוד 24 שעות ואז למנות רמטכ"ל קבוע? ושאלה קשה יותר: למה הם לא התכוננו מראש לתסריט שבו מינויו של גלנט לא יוכל לצאת לפועל? הרי זה היה התסריט הסביר ביותר מאז יום חמישי שעבר.
נתניהו וברק היו אמורים להיות מוכנים הערב עם החלטה ברורה, מי יהיה הרמטכ"ל הבא אם אכן גלנט ייפסל. לזכותם אפשר היה אולי לומר, שהם היו עסוקים במשבר במצרים. אך ברק הלא מצא זמן, רק שלשום בערב, לכנס את פעילי מפלגתו החדשה. אז לא היה לו זמן למנות רמטכ"ל? בקיצור: כמו תמיד, תנו לנתניהו וברק לעשות משהו - והם כבר יעשו אותו בצורה הגרועה ביותר.

תאריך:  01/02/2011   |   עודכן:  02/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד מעשה גבורה אחד
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
חובתו להמשיך ולהוביל את הצבא
מישו  |  1/02/11 19:39
2
אדון לוין - וינשטיין אינו שופט
מיכאל 10  |  1/02/11 19:54
3
אגב, ויינשטיין כשר אחרי העובדת
טמבל1  |  1/02/11 20:00
 
- מה שמותר לרב אסור לאברכים
ajn  |  1/02/11 20:31
4
מעניין לא ?
ישמעאל  |  1/02/11 20:36
5
עכשיו צריך שר ביטחון זמני.
אליהו חיים  |  1/02/11 20:55
6
איתמר היקר -
דן72  |  1/02/11 21:14
 
- לוין עתונאי 'שבוי עט' של יצחק
לדן  |  2/02/11 15:25
7
מעשה נבלה של היועץ
איציקבן  |  1/02/11 21:46
 
- אני לא מחסידיו של היועץ אך הוא
ירדנה  |  2/02/11 23:08
8
בוגר קורס קצינים של ל"ו צדיקים
מב"י  |  1/02/11 22:02
9
ויינשטיין בעצמו לא צדיק גדול
קוסא מחשי  |  1/02/11 23:49
10
הצעה לגלנט עבודת קודש ליהודים
נביל  |  2/02/11 01:33
11
נצחון נוסף לכנופיית בייניש
הפסד נוסף למדינה  |  2/02/11 07:54
12
עבריין בניה ופולש - לא רמטכ"ל
ברוס  |  2/02/11 08:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
מסורת סיפור בדיחות פוליטיות החלה במצרים בתחילת שנות ה-50 ושכיחותה עלתה מאז - מכיוון שמסוכן היה בימים אלו להביע דעה פוליטית בפומבי וכך התפתחה מסורת של הומור פוליטי המשמש כאמצעי ביקורת חלופי    מקבץ בדיחות
רון מליח
חברי הטוב רפ"ק ג'קי לוגסי, קצין הכלבנים הארצי במשטרת ישראל, קיפח את חייו בתאונת דרכים לפני כשנתיים, בעת שסייע לבנו לחלץ את רכבו    ג'קי היה אחד הקצינים האיכותיים ביותר להם זכתה המשטרה, שלא עשתה די כדי לחלוק לו את הכבוד הראוי לו
אלכס לוין
החשיפה לרעש גורמת לנו מספר נזקים, כשהקל בהם הוא הירידה שלנו ביכולות השמיעה, בעוד שהנזק הגדול יותר הוא טיניטוס. מדובר ברעש תמידי מלווה בצליל של טונים נמוכים, והוא נמשך לכל החיים
דניאל גיגי
המהפכות בעולם הערבי צריכות להוות עבורנו תמרור אזהרה! מדובר במהפכות שנובעות מהמשבר הכלכלי החריף שפקד את העולם, וגרם לפגיעה חריפה במעמד הביניים ובמעמד הנמוך. העוני בישראל והפערים החברתיים הולכים ומתגברים, ולכן אם לא נפעל בנחישות לא רחוק היום בו עלולים אנו למצוא עצמנו באותה האנרכיה
ד"ר צ'לו רוזנברג
כבר בימים עברו קמו המונים שמאסו במדיניות מנהיגיהם ומחו בנחישות על עושק ממושך    ישראל, אין ספק, היא מדינה רוויית שחיתות    לא הגיע הזמן שלנו, האזרחים, להפסיק לשלם - תרתי משמע - ולהתחיל למחות נגד השלטון בדרך דמוקרטית?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il