X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אור לביא דוקטורנט אוניברסיטת חיפה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בחצי השנה האחרונה התנהל מסע מאורגן, מתוקשר ועוצמתי שעקבותיו ברורים ומטרתו אחת – למנוע מיואב גלנט את תפקיד הרמטכ"ל יש יסוד להניח שמי שיצליח לרדת לעומקם של דברים ירעיד שמיים וארץ אז למי היה חשוב כ"כ שגלנט לא יהיה רמטכ"ל?
▪  ▪  ▪
מי האיש המנסה ליירט את גלנט?
המטרה: יואב גלנט [צילום: פלאש 90]

החלטת היועץ המשפטי הביאה לסיומה פרשה חמורה מאין כמוה שלא ניתן להפריז בחשיבותה, ונכון להיום רב הנסתר בה על הגלוי. לא מדובר בפרשת הקרקעות שבנוגע אליה ידוע כבר כל פרט חשוב ובלתי חשוב. בחצי השנה האחרונה התנהל מסע מאורגן, מתוקשר ועוצמתי שעקבותיו ברורים ומטרתו אחת – למנוע מיואב גלנט את תפקיד הרמטכ"ל. השתלשלות העניינים מטילה צל של ספק על הטוענים למקריות. קשה לייצר שיתוף פעולה עוצמתי ומתוזמן כל-כך ללא יד מכוונת. הסימנים רבים מדי ויש יסוד להניח שמי שיצליח לרדת לעומקם של דברים ירעיד שמיים וארץ.
באוגוסט ניתן האות; לא ניתן לטעות בנוהל הקרב הממושך שקדם לו. ממש ביום בו החל שר הביטחון לראיין את המועמדים לתפקיד הרמטכ"לות, קיבל לידיו פרשן בכיר בערוץ 2 מסמך מזויף ומושקע, שכביכול נכתב על-ידי לשכת גלנט ומוען ללשכת שר הביטחון. תוכנו של המסמך הציג את גלנט כנוכל מתוחכם ורב-מעללים החותר ללא בושה תחת הרמטכ"ל הממונה עליו וכנגד חבריו במטכ"ל. כדי לטשטש עקבות, הועבר המסמך דרך מספר אנשים מכובדים לידיו של העיתונאי. בדיעבד התברר כי כל הבלדרים השתייכו לאותו מעגל חברתי, ומזייף המסמך היה ביחסי קרבה עמוקים עם הרמטכ"ל ואשתו.
תהליך בחירת הרמטכ"ל הוקפא לשבועיים; במקביל יצא הפרשן בכיר בן כספית, בכתבות ארסיות ורעילות נגד גלנט, בהן הגדיר אותו כמי ש"מינויו לרמטכ"ל צריך להדיר שינה מעיניו של כל אזרח בישראל". תחקירי הקרקעות שנבדקו שנתיים קודם לכן ונמצאו כחסרי בשר, רועננו והועלו למוספי סוף השבוע של העיתון.
אלא שקנוניית המסמך נחשפה, גלנט שרד, וככל הידוע עד כה מזייף המסמך פעל לבדו. לצד זאת התברר כי המסמך שכב מספר חודשים במגירתו של הרמטכ"ל, ומפקד הצבא, שנהוג להציגו כדמות מופת, חשף אותו לעיניהם של מתחריו של גלנט. האומנם קם בוקר אחד בועז הרפז והחליט לזייף מסמך זדוני שכל תכליתו להפליל את גלנט? אולי... מדוע בחר הרמטכ"ל להסתיר את המסמך במגירתו ולא לעדכן את גלנט וברק? האם במקרה יצא מעריב במתקפה ברוטאלית על המועמד לרמטכ"לות במקביל לפרסום המסמך בתקשורת?
עם חשיפת הזיוף, אישר היועץ המשפטי להמשיך בתהליך הבחירה וגלנט מונה ליורשו של גבי אשכנזי. הדרמה שככה, אלא שפעם נוספת בתאריך גורלי, ממש ערב המינוי, חודשה המתקפה במלוא העוצמה: מאי-שם צצו מסמכים חדשים, מסוק נשלח לצלם מלמעלה את בית האלוף ומעריב שוב יצא במתקפה חסרת-מעצורים שתכליתה המוצהרת להביא לביטול המינוי. האם ייתכן שהמסמך המדובר צץ במקרה ברגע האחרון? מי חשב שדחוף להעלות מסוק לאוויר למטרה כה נעלה? מי דאג שתמונת הבית (הבלתי חשובה לחלוטין) תועבר לשלושת העיתונים? האם הקמפיין התקשורתי האלים וחסר-המעצורים היה מקרי?
מצג-שווא כאחרון הנוכלים
בשני מועדים קריטיים הותקף גלנט באופן דומה: קמפיין תקשורתי נבזי המבוסס על עובדות מפוקפקות בשילוב רכילויות זולות ודה-לגיטימציה. במקרה הראשון נחשף כי בוצע זיוף נפשע שיצא מסביבתו הקרובה ביותר של הרמטכ"ל אשכנזי. במקרה השני לא נחשפה עלילה, אולם בוצעה השחרת-פנים נפשעת על אדם שסיכן את חייו והגן על המדינה במשך 34 שנים. ערב מינויו לרמטכ"ל עשו מספר עיתונאים בכירים מאמץ עליון להציגו כאחרון הנוכלים.
מרחפת השאלה: למי היה חשוב כל-כך שגלנט לא יהיה רמטכ"ל? מה היו מניעיו? אין ספק כי פרשת המסמך המזויף מטילה צל כבד על מחנה מסוים בצבא. אולם האם יריבות מקצועית היא עילה להפעלת מהלך עוצמתי כזה? לא בטוח, נראה שדרוש שמן נוסף למדורה. גורם רב-עוצמה, יכולות והשפעה היה מעוניין למנוע מגלנט כמעט בכל מחיר את ההגעה לתפקיד. מן הראוי לבצע את כל הבדיקות האפשריות כדי לוודא שכתבה זאת אינה אלא קונספירציה ובסך-הכל מדובר בצירוף מקרים.

הכותב הוא דוקטורנט ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  02/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החפרפרת לסיכול מינוי גלנט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא קונספירציה! זוהי האמת!!!
הקרן החדשה...  |  3/02/11 14:17
2
יש מצב לועדת חקירה ל"ת
אבנר בן-נר  |  3/02/11 15:10
3
תשובות לשאלותיך....
אלוןששש  |  3/02/11 15:33
4
ניסיון לנחש אינטרסים
איש עצוב  |  3/02/11 16:42
 
- סעיף 6 שלך הוא המפתח לדעתי
אחד שיודע משהו  |  3/02/11 17:23
 
- אתה לא יודע כלום וזורה חול
קאטא פולטור  |  21/02/11 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
האם בניין בית המקדש - שהרמב"ם מנה בהלכות בית הבחירה כמצות עשה - האם היא עדיין מדברת אלינו?    האם - חוץ מאזכור געגוענו לבית המקדש בתפילותינו שלוש פעמים בכל יום - אנו באמת ובתמים כואבים את חורבנו, את העדר יכולתנו להקריב קורבן תמיד פעמיים ביום?
נתנאל אלישיב
בשעת כתיבת השורות הללו לא ברור עדיין לאן יובילו ההפגנות במצרים. הלקח המיידי עבורנו הוא שעלינו להבטיח את ביטחוננו באמצעות טופוגרפיה, ולא להסתפק בדיפלומטיה. עלינו לדרוש גבולות בטוחים. כשבאים לקבוע מהם הגבולות יש להתכונן לתרחיש הפסימי כשמהצד השני של הגבול ניצב האויב
ידידיה ארגמן
כפי שאני מבין את זה, חופשת לידה היא קצת כמו אי בודד ולכן צריך בה איזה "ווילסון". לא קל להיות שלושה חודשים על "אי בודד" עם עולל מתייפח ותחושות של אובדן שליטה. נכון שחופשת הלידה נשמעת יותר כמו "אבודים" מאשר "להתחיל מחדש". דווקא כאן חשוב שתדברו עם התינוק כדי לא להרגיש אבודים
גיא חזן
אפקט מצריים על הבורסה המקומית
דודו אלהרר
רות גביזון: "אי-אפשר היה למנוע את רצח רבין על-ידי זה שהיו עוצרים את מי שאמרו שהוא בוגד"    לא יכולה הייתה להיות שום סיבה אחרת להירצחו של רבין מלבד אותה "הסתה פרועה" שקדמה לרצח?    שטות גמורה!    השתקת הדעה הנוגדת את ה"בון טון" התקשורתי, היא שהביאה לרצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il